Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kuorrutteita laitatte kuppikakkujen päälle?

Vierailija
21.10.2019 |

Nuorempi lapseni haluaisi, että tekisimme värikkäitä kuppikakkuja. Useinhan noissa on joku tuorejuustokuorrute, mutta olen sataprosenttisen varma, että sellainen ei tuolle lapselle maistu. Pitäisi siis jotain muuta keksiä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuorrutteet ovat liian riettaita ap:lle. :DDD

Vierailija
22/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiramisu kreemi, Mascarpone juusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että lapsi tykkää mut äiti nyt vain jostain syystä opettaa lapselle ettei mistään saa tykätä?

En ymmärrä miksi Suomessa kasvatetaan lapset nirsoksi. Olen omilla silmillä nähnyt kuinka lapsi tykkää jostain mutta mamma kokoajan vaa sanoo et älä syö sitä kun et oikeasti tykkää.

Sitten aikuisina ollaan nirsoja ja täynnä erikoisruokavalioita

Vierailija
24/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin että lapsi tykkää mut äiti nyt vain jostain syystä opettaa lapselle ettei mistään saa tykätä?

En ymmärrä miksi Suomessa kasvatetaan lapset nirsoksi. Olen omilla silmillä nähnyt kuinka lapsi tykkää jostain mutta mamma kokoajan vaa sanoo et älä syö sitä kun et oikeasti tykkää.

Sitten aikuisina ollaan nirsoja ja täynnä erikoisruokavalioita

Ei ole niin.

Ap

Vierailija
25/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs voikreemi? Voi värjätä karamelliväreillä tai kaakaojauheella.

Vierailija
26/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Onko se hyvää? Mulla on jostain kaukaa sellainen muisto, että ei ole oikein maukasta.

Ap

Vierailija
27/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinuski

Vierailija
28/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... Onko se hyvää? Mulla on jostain kaukaa sellainen muisto, että ei ole oikein maukasta.

Ap

No minusta on, kunhan laittaa riittävästi tomusokeria. Ja saahan siihen erilaisia makuja lisäämällä vaikka tilkan limen mehua tai vaniljauutetta.

Vierailija
29/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kinuski

Tuolla edellisellä sivulla joku ehdottikin kinuskia, jota voi vaahdottaa, ja sitä ajattelin kokeilla.

Ap

Vierailija
30/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No minusta on, kunhan laittaa riittävästi tomusokeria. Ja saahan siihen erilaisia makuja lisäämällä vaikka tilkan limen mehua tai vaniljauutetta.

Ok! Nykyään varmasti aika harvoin tehdään noita, siksi en ole pitkään aikaan törmännyt!

Ap

Vierailija
31/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap mennä muualle täältä, etsimään ihan itse vaihtoehtoja, jotka jopa kelpaisivat.

P.S. Rahka ja tuorejuusto ovat hyviä, kokeile niitä. Hahahahaha!

Vierailija
32/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko ap mennä muualle täältä, etsimään ihan itse vaihtoehtoja, jotka jopa kelpaisivat.

P.S. Rahka ja tuorejuusto ovat hyviä, kokeile niitä. Hahahahaha!

Munkin mielestä rahka ja tuorejuusto ovat hyviä, mutta tässä ei olekaan nyt mun henkilökohtaisista mieltymyksistä kyse. Jaksuhali sulle <3

Ap

Vierailija
33/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tehny tota voikreemiä, ite tykkään. Sitä voi myös maustaa esim. suklaalla tai hillolla. Mascarpone vaahto vois olla toinen, sen maku on vähemmän hapan kuin tuorejuuston.

Vierailija
34/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite tehny tota voikreemiä, ite tykkään. Sitä voi myös maustaa esim. suklaalla tai hillolla. Mascarpone vaahto vois olla toinen, sen maku on vähemmän hapan kuin tuorejuuston.

Ehkä mä sitten uskallan kokeilla tuota voikreemiä! Tuolla lapsella on niin suuri vastustus kaikkeen happamaan maitoon, että joskus, kun avaa jonkun jugurttipurkin lapsen vieressä, se haisee lapsesta ihan oksennukselta. 

Ap

Vierailija
35/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Violan appelsiinituorejuusto ei ole ollenkaan hapanta. Ja mä sekoitan siihen yleensä vielä vähän tomusokeria ja vähän sitruunasta puristan mehua notkistukseksi. Käytän tuota kuorrutteena esim. porkkanakakussa ja kuppikakuissa. Ei varmasti lapsi tajua sen olevan tuorejuustoa, jos et sitä hänelle erikseen korosta.

Vierailija
36/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim Violan appelsiinituorejuusto ei ole ollenkaan hapanta. Ja mä sekoitan siihen yleensä vielä vähän tomusokeria ja vähän sitruunasta puristan mehua notkistukseksi. Käytän tuota kuorrutteena esim. porkkanakakussa ja kuppikakuissa. Ei varmasti lapsi tajua sen olevan tuorejuustoa, jos et sitä hänelle erikseen korosta.

Mä en tiedä, tietääkö tämä lapsi, mitä tuorejuusto on, koska ei sitä meillä syödä esim. leivän päällä, mutta porkkanakakkua teen joskus. Tämä nuorempi lapseni syö sitä kuitenkin vain ilman kuorrutetta, koska se kuorrute on hänestä pahaa. Vissiin monella ihmisellä on jotenkin heikko makuaisti, kun tämä asia tuntuu jotenkin epäselvältä.

Ap

Vierailija
37/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mä sitten uskallan kokeilla tuota voikreemiä! Tuolla lapsella on niin suuri vastustus kaikkeen happamaan maitoon, että joskus, kun avaa jonkun jugurttipurkin lapsen vieressä, se haisee lapsesta ihan oksennukselta. 

Ap

Voikreemi menettelee kakussa esimerkiksi kaulintamassan alla ohuelti laitettuna, mutta en sillä kyllä kuppikakkuja kuorruttaisi.

Vierailija
38/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin kuukuppikakkuja hillolla.

Vierailija
39/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuummenna kermaa ja suklaata, anna jäähtyä ja vatkaa vaahdoksi.

Vierailija
40/41 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuummenna kermaa ja suklaata, anna jäähtyä ja vatkaa vaahdoksi.

Tässä vielä 1 esimerkki

https://www.anninuunissa.fi/ihana-maitosuklaaganache/