Näin paljon "saan käteen" yhteiskunnalta TOTUUS
Saan kuusta riippuen perustoimeentulotukea joko
1. koko täyden summan eli 497,29 e/kk
2. -20% leikatun toimeentulotuen eli 397,83 e/kk
tai
3. -40% leikatun toimeentulotuen eli 298,37 e/kk
Jonkun noista summista siis "saan käteen", mutta ymmärrän kyllä mitä tuolla tarkoitetaan joten ei tarvitse viilata pilkkua kiitos.
Sitten vuokrani on 397 e/kk joka maksetaan kokonaisuudessaan asumistuen sekä toimeentulotuen muodossa Kelalta Helsingin Kaupungin asunnoille.
Sitten on toki sähkölasku, mitähän se on 10 e/kk (?) joka myös maksetaan.
Minulla ei ole kotivakuutuksia tai mitään muutakaan jotka myös maksettaisiin joten tässä kaikki.
REALISMI MATEMATIIKKAA
Maksimissaan 497,29 x 12 = 5967,48 e / vuosi käyttörahaa
Minimissään 298,37 x 12 = 3580,44 e / vuosi käyttörahaa
-----------------------------------------------------------------
Vuokraan menee 397 x 12 = 4764 e / vuosi vuokraan
Sähköön sitten varmaan se 120 e / vuosi
Yhteensä siis:
Maksimissaan 10851,48 e / vuosi
Minimissään 8464,44 e / vuosi
Tai mitä tahansa noiden kahden summan väliltä.
Tämän arvoinen minä numeroina olen. Internet-keskusteluista päätellen joillekuille en edes sen vertaa.
En ymmärrä miksi kaltaisiani kadehditaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa asumistukea tai työttömyystukea?
"Sitten vuokrani on 397 e/kk joka maksetaan kokonaisuudessaan asumistuen sekä toimeentulotuen muodossa Kelalta Helsingin Kaupungin asunnoille."
En täytä työssäoloehtoa joten en ole oikeutettu työttömyystukeen.
Sama setti, mutta n.50€ lääkkeet per kuukausi mukaan.
Eli nettona saan kelalta tukina noin 1300/kk, kun vuokrani on 700.
Tämän takia en lähde töihin alle 2200€ bruttopalkalla, joka olisi nettona noin 1750.
Tuossa tapauksessa tienaisin tuplana nykyiset tukeni, eli kohennus rahatilanteeseeni olisi 450.
Tämä siis "palkkani" töissä olosta. 130€/viikko, vajaa 20€ päivä.
Sen kerään jo pulloina tai pikku puhdetöinä + juoppokuskina toimimisella tutille.
Muiks tussa menisin johki ttumaiseen duuniin 8h/päivä?
Hajotkaa hommiinne alle 2400 brutto palkoillanne!
Millä joillakuilla menee noin vähän sähköä? Meillä on ikuisesti mennyt 50-60/2kk ja heti nousee jos on kunnossa ja laittaa ruokaa eli käyttää hellaa, paistaa.
Meillä on kyllä jääpakastin VA:lta mikä harmittava jääviileää mieluummin kovin tarvitsevalle jolla on itsellä iso arkku. Noista ei saa edes alaosaa poispäältä. Mutta tämän verran se oli silloinkin kun oli kunnon jääviileät vuosikymmeniä.
En ole käytänyt edes viihdelaitteita. Mikroa ja vedenkeitintä. Luuria lataan.
En vain ymmärrä 10€/kk sähkölaskuja
Minusta tuo on jo todella paljon rahaa.
Turha näitä on tuoda esiin ja niistä kinata. Suomi tulee menemään konkkaan, sitä ei kukaan kykene, eikä edes halua, estää.
Jos jotain hyvää, niin Hädänalaiset häipyvät helvettiin ja jopa sommaleista voi päästä neljännesvuosisadan piinan jälkeen. Ja kyllä sekin jotain tyydytystä tuottaa tuon vastaaja 4/5:n kohtalo kun etuudet on miinus 60% kreikan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Sama setti, mutta n.50€ lääkkeet per kuukausi mukaan.
Eli nettona saan kelalta tukina noin 1300/kk, kun vuokrani on 700.
Tämän takia en lähde töihin alle 2200€ bruttopalkalla, joka olisi nettona noin 1750.
Tuossa tapauksessa tienaisin tuplana nykyiset tukeni, eli kohennus rahatilanteeseeni olisi 450.
Tämä siis "palkkani" töissä olosta. 130€/viikko, vajaa 20€ päivä.
Sen kerään jo pulloina tai pikku puhdetöinä + juoppokuskina toimimisella tutille.
Muiks tussa menisin johki ttumaiseen duuniin 8h/päivä?
Hajotkaa hommiinne alle 2400 brutto palkoillanne!
Itse haluaisin työpaikan sillä haluaisin elättää itseni ja päättää itse omista asioistani olematta jatkuvasti tilivelvollinen virkaihmisille. Olisi se sen arvoista.
Mutta ollakseni rehellinen se ajatus ei tunnu houkuttelevalta, että sillä perinteisellä 8-16 Ma-Pe - kaavalla alle 2400 e/kk bruttopalkalla käytännössä myisin elämäni jonkin yrityksen hyväksi oli se työ sitten ihan mitä vain hyötymättä käytännössä siitä itse mitään ihan perus elinkustannukset huomioiden parhaimmassa tapauksessa terveyden menettäen.
Se on minun elämäni, minun ainoa elämäni. Ilman minua ja teitä muita ei edes olisi firmoja.
Joten miksi tuntuu siltä kuin ihmiset olisivat firmoja varten eivätkä firmat ihmisiä varten.
Miksi tuntuu siltä kuin ihmiset olisivat rahaa varten eikä raha meitä varten.
En ymmärrä. No en ymmärrä tästä maailmasta paljoa muutakaan.
Miksi et saa asumistukea tai työttömyystukea?