Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Evoluutio­psykologi: Vauva­kadon olennainen syy on unohtunut – ”Naiset ovat muuttuneet miehekkäämmiksi”

Kommentit (654)

Vierailija
461/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologilla ei ole mitään asiantuntemusta hormonologiasta.

Mies kun läskistyy, testosteroni vähenee. Se johtuu läskistä. Läski ei johdu testotason laskusta vaan siitä, että syö liikaa kulutukseen nähden. Paljonko istumatyötä tekevä ukko kuluttaa energiaa, ei paljon yli perusaineenvaihdunnan. Ja silti mätetään lehtipihvi yrttivoilla ja ranskikset. Ja sama illalla kotona. Kaikki matkat kuljetaan autolla kun lihaksettomat kintut eivät jaksa.

Ja me naiset, pakko jonkun on asiat hoitaa. Jos miehet tekisivät EDES OMAN OSANSA, meiltä ehkä liikenisi aikaa ja voimia naisellisuuteenkin, jos haluaisimme.

Totta. Huomasin ison muutoksen mielialassa ja seksivietissä kun tiputin painoa. Mutta testotasojen nousu vahvistaa omaa tahtoa sen verran tehokkaasti, että mieli ei tee enää sitoutua tai alistua. Töissäkin esimiehen käskytys on alkanut tympimään.

-M28

Huomasin naisena saman. Väittäisin, että ylipaino vaikuttaa myös naisen seksuaalisuuteen.

No tietenkin vaikuttaa. Tottakai lihava ja huonokuntoinen ihminen on haluttomampi kuin terve.

Vierailija
462/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos naisten korkea testosteroniarvo vähentää heidän halukkuuttaan saada lapsia, miksi ei korkea estrogeenitaso miehillä nosta heidän haluaan saada lapsia? Sain sen käsityksen, että korkea testosteroniarvo saa miehet haluamaan naisia, mutta artikkelissa ei taidettu mainita sitä, että se vaikuttaisi miesten haluun saada lapsia ja perhe.

Sitä jäin myös vähän miettimään, kun puhuttiin vyötärölihavuudesta ja miesten alentuneista testosteroniarvoista. Japanilaiset ovat tunnetusti hoikkia, mutta heillä miesten kiinnostus naisiin on vähentynyt todella reilusti. Mistä se sitten johtuu?

Jännästi ihan jo tilastojenkin mukaan nimenomaan miehet käyvät nyt hakemassa perhekeskeisistä maista olevia vaimokkeita eivätkä niinkään naiset. Johan tuosta oli tutkimustulostakin etteivät naiset oikeastaan enää kaipaa mitään parisuhdetta.

Perinteiset, perhekeskeiset sovinisti miehet hakevat kotiorjaa itselleen alistettavaksi kehitysmaista, koska suomalaiset eivät ilmaiseksi piiaksi ja panopuuksi suostu. Äitiys on naiselle paska diili, moni jättää sen jo väliin, koska voi. Ihmisiä on ihan liikaa.

Näin ajattelee vain itsekeskeinen nainen jolle elämän pääasia on diilit omalle itselleen. Kerro mitä hyvää diiliä miehelle isyydestä/perheestä on jos pääasia on ”oma olo”? En minä ainakaan mitään naista vaivoikseni olisi edes ottanut ellen haluaisi lapsia, se on ihan fakta. Elämäni syvimpiä tarkoituksia lienee se, että halusin naisen koska haluan lisääntyä.

Äityis on naiselle paskadiili. Miehelle isyys tulee helposti kuin koiranpennun haku ja yhtä helppo on jättåä koko vastuu naiselle.

Ja sinuakin miestä ohjaa oma itsekeskeinen oma hyvä vai halusitko lapsen epäitsekkäästi? Ei vaan halusit naisen kun mä haluun ja halusit lapsen kun mä haluun. Älä mies tule ihmisille lässyttämään.

Turhaa saivartelua sinulta. Sinä et halua hyvää kuin itsellesi, minä halusin lapsilleni, vaimolleni ja itselleni hyvää. No, ehkä sinä teet vapaaehtoistyötä kaiken sen ajan minkä lastenhoidonlta säästät.

Miksi yksikään nainen tekisi vapaaehtoistyötä? Vai meinaatko että jos nainen ei joudu perheen vuoksi tekemään kaksoistyötå niin se on täytettävä jollain muulla ilmaiistyöllä jotta nainen ei vaan pääsisi yhtä helpolla kuin miehet pääsee eli käy palkkatyössä ja muu on vapaa-aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa sen tutkijan kanssa samaa mieltä, että vähän vaikuttaa siltä, että monilta naisilta on vauvakuume ja pesänrakennusvietti laimentunut tai kadonnut kokonaan.

Minusta on kyse juuri siitä, että naisille ei enää tule sellaista pakottavaa tarvetta löytää joku kumppani ja ryhtyä perheen perustamiseen.

Onko syy lisäaineiden, flataattien tai e-pillereiden tai minkä, en tiedä mutta epäilen sen olevan joku kemiallinen häiriö sillä yhteiskunnalliset olot eivät todellakaan ole huonot. Lapsia on tehty maailman sivu paljon epävarmemmissakin oloissa.

No tottakai on tehty kun ei ole ollut ehkäisyä ja mies on pannut vaikka nainen ei olisi halunnut. Kuinka tyhmä pitää olla että tuota ei tajua? Nykyinen Afrikka vastaa meidän mennyttä aikaa, sekö olisi hyvä, kehittymätön maa?

Mummoni on sanonut että ei niitä lapsia ennenkään haluttu, niitä vain tuli ja olisi itse lopettanut lapsiluvun jo yhteen mutta lapsia vain tuli ja sanoi että seksistä ei ollut hänelle mirään iloa ensimmäisen lapsen jälkeen huolta ja pelkoa vain.

Vierailija
464/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii on. Ei saa olla nainen enää, se rakkauden ja hellyyden lähde. Täytyy olla se mahtipontinen voimakas itsenäinen teen kaiken kun mies haluaa vain olla!

En ymmärrä. Mä ainakin naisena saan olla just sellanen kuin haluan?

Hienoa sinulle, kuitenkin jos haluaisit olla vaikka kotiäiti joka elää miehen tuloilla ja hoitaa kodin ja lapset niin sinusta se on yhteiskunnalle ja kaikille ihan yhtä ok kun että kävisit töissä?

Miksi ei olisi? Kai se nyt on sen perheen valinta, miten tämän homman hoitavat? MIksi minulla pitäisi olla mitään sanomista siihen, että joku mies on valmis elättämään kotona olevan puolisonsa? Tai toisinpäin?

Niin ei PITÄISIKÄÄN OLLA, mutta meidän yhteiskunnassa ei kotiäitiyttä pidetään yhtään minään muutakuin laiskan ja tyhmän ihmisen valintana. ”Makaa kotona, loinen joka elää miehen tuloilla.” Kuulostaako tutulta?

Mutta sulla on siltikin mahdollisuus tehdä se valinta.

Jeesus miten tyhmä ihminen olet. Mene pois.

Vierailija
465/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo aikojen alussa huomattu seikka kirjoitti:

Aikoinaan kun oli enemmän sosialismia, niin syntyvyyskin oli koholla ja kontrolloitu.

Nyt kun on lisätty oikeistolaista politiikkaa, niin ihmiset ovat enemmän varuillaan.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Siksi myös huumeiden käyttö on lisääntynyt runsaasti.

Oma elämä ja oma vastuu omasta elämästä. Oman elämän voi vaikka tuhota ja siihen ei ole mitään oikeutta muilla puuttua.

Sitä tarkoittaa yksilönvapaudet.

Onkin ihan normaalia ja väistämätöntä että kun yksilön vastuuta ja vapautta lisätään, niin syntyvyyskin laskee, koska syntyvyys on yhteisöllistä kollektiivista toimintaa.

Eli tavallaan ostovoima voi vaikuttaa hyvinkin syntyvyyteen.

Jos meillä olisi reilu kapitalismi, niin työläiset saisivat työstä kunnollisen korvauksen.

Siksi sosialismi toimii paremmin, koska työläisten edut otetaan väkisillä, kun ei niitä kuitenkaan anneta reiluuden nimissä.

Missähän tämä sosialismi on toiminut? Käytännössä ainoa aatetta toteuttava valtio on Pohjois-Korea.

Sieläkin syntyvyys on sentään hyvä ja luonnollinen.

Sielä ei ole yksilönvapauksia ja huumeongelmaa.

Pohjois-Korean syntyvyys on noin 1.9 lasta per nainen eli myös siellä ihniset päättåvät tavalla tai toisella itselleen sopivan lapsiluvun. Ei sitå valtio määråä

Kyllä. Ja P-Korea on edelleen toiminnassa. Eli ei ole todettu että ei toimi.

Vierailija
466/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posin kautta kirjoitti:

Ei näkkälästä saanu eilen puhua kirjoitti:

Perhepositiivisuutta kirjoitti:

Suomessa on tehty virheitä lähinnä siinä, ettei olla yhteiskunnan taholta laitettu tärkeysjärjestykseen ensin nuoria siis tulevia vanhempia, joiden asiat ennenkaikkea muuta vouhotusta niin kuntoon, että kykenevät perustamaan perheen ilman pelkoa tulevaisuudesta.

Nuoret isät täystyöllisiksi ja koulutuksen ajaksi rahoitus.

Lapsiperheille kaikki tuki ja äitien tulisi saada synnyttää ja olla äitejä, jopa kotiäitejä ilman syyllistämistä.

Happy wife, happy life.

Nostetaan lapsiperheitten hyvinvointi ykkösasiaksi, ei siinä muuta hormoonia tarvita.

Mies kouluttautumaan ja työelämään, nainen kotirouvaksi kouluttamattomana vailla omaa taloudellista turvaa. Kenen onnellisuus tässä toteutuisi? Ibsenin nukkekoti on nykypäivää???

Ymmärsit tahallasi väärin.

Tottakai molemmat vanhemmat ovat etuoikeutettuja tässä ehdotuksessani, tarkoitin, että äideille on syyllistämättä tarjottava mahdollisuus hoitaa lastaan myös kotona.

Miksei myös isille tai keitä nämä vanhemmat nyt ovatkaan. Paino tulee sanalle vanhemmuus. Prioriteettina perheiden hyvinvointi (ihan sama millaisen perheen).

Siirretään sotakoneet, yms. Toiselle sijalle lapsiperheitten hyvinvoinnin tieltä.

En ymmärtänyt tahallani väärin? Kirjoitat ihan selvästi, että isä töihin ja tuki koulutuksen ajalle. Äiti hyvällä omallatunnolla kotiäidiksi. Et kirjoittanut, että jompikumpi vanhemmista kotiin. Ei voi omaan kirjoitukseen kohdistuvaa kysymystä kuitata tahalliseksi väärinkäsitykseksi. Lue itse oma tekstis, niin huomaat vahvan asenteellisuuden miesten ja naisten rooleista.

Vierailija
467/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä en todellakaan ota tosissani ”evoluutiopsykologin” teorioita.

Evoluutiopsykogia ei perustu muuhun kuin villeihin ja mitä mielikuvituksellisimpiin teorioihin. Teorioihin joilla ei ole minkäänlaista perustaa.

Vierailija
468/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miesten testosteroini tasot ovat laskeneet vain länsimaissa? Yle näytti jonkun ohjelman viime viikolla ja siinä oli juttua että ympäristö vaikuttaa miesten testosteroini tasoihin esimerkiksi parisuhde ja hoivaajan rooli laski miesten testosteroini tasoja.

Aamuisin miehillä taas testosteroini tasot olivat tapissaan kun taas iltaan kohden ne laskivat hiukan.

Niillä naisilla ketkä olivat kiinnostuneet "miehisistä asioista" niin heillä taas oli normaalia enemmän testosteroinia kehossaan kuin keskiverto naisella.

Liiallinen rasvan määrä kehossa myös laski miehillä testosteroini tasoja.

Miesten sperman laatu on heikentynyt huomattavasti vuosien saatossa.

Testosteroini taso vaikuttaa aivojen toimintaan ja käyttäytymiseen, se kasvattaa kilpailuhenkisyyttä,lihasvoimaa,rohkeutta ja toiminnallisuutta.. ym

Joku apinalaji missä urokset hoitivat hoivaamisen siinä missä naaraatkin niin niillä uros apinoilla oli alhaiset testosteroini tasot verrattuna muihin apina lajeihin.

Nämä eivät ole omia mielipiteitä vaan nämä asiat muistan siitä ylen ohjelmasta missä saksalainen tutkimusryhmä oli tutkinut asiaa.

Vierailija
469/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekniikka, moraali, maailmanpoliisi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maapalloa uhkaa tuhoutuminen ja liikakansoitus, mutta silti suomalaiset itkevät vauvakatoa. En todellakaan ymmärrä, miksi tämä olisi ongelma.

Käytännössä meidän tietotaso ja sivistys on sillä tasolla että meikäläiset olemme tärkeimmässä roolissa siinä, miten maapallo pelastetaan.

Jos suomalaisten syntyvyys on heikkoa, niin myös insinöörien syntyvyys on heikkoa ja maapallo tuhoutuu.

Suomi sai käytännössä sosialisminkin toimimaan ja siitähän väitettiin pitkään ettei sitä saada toimimaan mitenkään. Suomi on monessa suhteessa maailman paras maa ja mitä maailman parhaimmalta maalta voidaan odottaa tälläisessä katastrofissa?

Että me pelastetaan se.

Syntyvyys on Suomessa ongelma koko maapallolle.

Miksi meidän pitäisi tehdä itse ne insinöörit? Miksei vain myydä sitä osaamista muualle?

Vierailija
470/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykologilla ei ole mitään asiantuntemusta hormonologiasta.

Mies kun läskistyy, testosteroni vähenee. Se johtuu läskistä. Läski ei johdu testotason laskusta vaan siitä, että syö liikaa kulutukseen nähden. Paljonko istumatyötä tekevä ukko kuluttaa energiaa, ei paljon yli perusaineenvaihdunnan. Ja silti mätetään lehtipihvi yrttivoilla ja ranskikset. Ja sama illalla kotona. Kaikki matkat kuljetaan autolla kun lihaksettomat kintut eivät jaksa.

Ja me naiset, pakko jonkun on asiat hoitaa. Jos miehet tekisivät EDES OMAN OSANSA, meiltä ehkä liikenisi aikaa ja voimia naisellisuuteenkin, jos haluaisimme.

Totta. Huomasin ison muutoksen mielialassa ja seksivietissä kun tiputin painoa. Mutta testotasojen nousu vahvistaa omaa tahtoa sen verran tehokkaasti, että mieli ei tee enää sitoutua tai alistua. Töissäkin esimiehen käskytys on alkanut tympimään.

-M28

Huomasin naisena saman. Väittäisin, että ylipaino vaikuttaa myös naisen seksuaalisuuteen.

No varmasti. Olen aina ollut normaalipainoinen ja näin anonyyminä kehtaan sanoa, että onhan se itsestäänselvää, että ylipaino vaikuttaa suurimmanosan seksuaaliseen itseilmaisuun. Olen varma, että lihavana kokisin seksin monin tavoin ahdistavaksi jopa rakastamani ihmisen kanssa, en myöskään jaksaisi samallalailla (kunto) enkä kiihottuisi lihavasta miehestä. Seksielämä olisi olematonta lihavana. Mutta lapsen saattaisin silti haluta ja sen verran vaivautua, ylipaino ehkäisisi siis ei-toivotut raskaudet, muttei enempää. Tosin se suunniteltukin raskaus olisi riskiraskaus eikä niitä tietoisia riskejä tulisi otettua yhtä usein.

Vierailija
471/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kanssa sen tutkijan kanssa samaa mieltä, että vähän vaikuttaa siltä, että monilta naisilta on vauvakuume ja pesänrakennusvietti laimentunut tai kadonnut kokonaan.

Minusta on kyse juuri siitä, että naisille ei enää tule sellaista pakottavaa tarvetta löytää joku kumppani ja ryhtyä perheen perustamiseen.

Onko syy lisäaineiden, flataattien tai e-pillereiden tai minkä, en tiedä mutta epäilen sen olevan joku kemiallinen häiriö sillä yhteiskunnalliset olot eivät todellakaan ole huonot. Lapsia on tehty maailman sivu paljon epävarmemmissakin oloissa.

No tottakai on tehty kun ei ole ollut ehkäisyä ja mies on pannut vaikka nainen ei olisi halunnut. Kuinka tyhmä pitää olla että tuota ei tajua? Nykyinen Afrikka vastaa meidän mennyttä aikaa, sekö olisi hyvä, kehittymätön maa?

Mummoni on sanonut että ei niitä lapsia ennenkään haluttu, niitä vain tuli ja olisi itse lopettanut lapsiluvun jo yhteen mutta lapsia vain tuli ja sanoi että seksistä ei ollut hänelle mirään iloa ensimmäisen lapsen jälkeen huolta ja pelkoa vain.

Oletko miettinyt sitä että jos ihmiset tekisivät lapsia omien halujensa mukaan niin niin ihmiset kuolisivat sukupuuttoon? Jos ihmiset olisivat tehneet kivikaudella lapsia vain omien halujen mukaan niin ihmisiä ei nykyisin olisi maapallolla, ei olisi ollut satoihin vuosiin...

Vierailija
472/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapppu kirjoitti:

Evoluutiopsykogia ei perustu muuhun kuin villeihin ja mitä mielikuvituksellisimpiin teorioihin. Teorioihin joilla ei ole minkäänlaista perustaa.

Joo kyllä horoskopia kipinä-kemia on ainoa oikea tiede!

Vierailija
473/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut eivät halua myöntää tosiasioita? Eikö ole selvää että nykyään syödään pillereitä ja lisäaineita jotka sekoittavat elimistön? Myös lihavuus häiritsee hormonitoimintaa. Miehet ja naiset ovat nykyään tosi samanlaisia, ei ihme että kiinnostus laskee kun ei haluta olla yhdessä "samaa sukupuolta" olevan kanssa.

Estrogeeni tekee miehistä haluttomia, laiskoja, masentuneita ja ärtyneitä. Liikunta parantaa oloa ja nostaa testosteronitasoa.

Testosteroni tekee naisista halukkaita, aggressiivisia, tunteettomia, kilpailuhenkisiä ja itsekkäitä. Huomio ja läheisyys tyynyttävät naisen vihan.

Molempien sukupuolien halu tehdä lapsia vähentyy koska miehillä ei ole halua harrastaa ja naiset eivät halua hoivata.

Naisena olen huomannut näitä asioita parisuhteessani. Meillä tosin ei tule riitoja miehen tekemättömistä kotitöistä koska ne ovat minun harrastukseni. Suutun vaan jos en saa päivittäin siivota.

Vierailija
474/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos naisten korkea testosteroniarvo vähentää heidän halukkuuttaan saada lapsia, miksi ei korkea estrogeenitaso miehillä nosta heidän haluaan saada lapsia? Sain sen käsityksen, että korkea testosteroniarvo saa miehet haluamaan naisia, mutta artikkelissa ei taidettu mainita sitä, että se vaikuttaisi miesten haluun saada lapsia ja perhe.

Sitä jäin myös vähän miettimään, kun puhuttiin vyötärölihavuudesta ja miesten alentuneista testosteroniarvoista. Japanilaiset ovat tunnetusti hoikkia, mutta heillä miesten kiinnostus naisiin on vähentynyt todella reilusti. Mistä se sitten johtuu?

Jännästi ihan jo tilastojenkin mukaan nimenomaan miehet käyvät nyt hakemassa perhekeskeisistä maista olevia vaimokkeita eivätkä niinkään naiset. Johan tuosta oli tutkimustulostakin etteivät naiset oikeastaan enää kaipaa mitään parisuhdetta.

Perinteiset, perhekeskeiset sovinisti miehet hakevat kotiorjaa itselleen alistettavaksi kehitysmaista, koska suomalaiset eivät ilmaiseksi piiaksi ja panopuuksi suostu. Äitiys on naiselle paska diili, moni jättää sen jo väliin, koska voi. Ihmisiä on ihan liikaa.

Näin ajattelee vain itsekeskeinen nainen jolle elämän pääasia on diilit omalle itselleen. Kerro mitä hyvää diiliä miehelle isyydestä/perheestä on jos pääasia on ”oma olo”? En minä ainakaan mitään naista vaivoikseni olisi edes ottanut ellen haluaisi lapsia, se on ihan fakta. Elämäni syvimpiä tarkoituksia lienee se, että halusin naisen koska haluan lisääntyä.

Äityis on naiselle paskadiili. Miehelle isyys tulee helposti kuin koiranpennun haku ja yhtä helppo on jättåä koko vastuu naiselle.

Ja sinuakin miestä ohjaa oma itsekeskeinen oma hyvä vai halusitko lapsen epäitsekkäästi? Ei vaan halusit naisen kun mä haluun ja halusit lapsen kun mä haluun. Älä mies tule ihmisille lässyttämään.

Turhaa saivartelua sinulta. Sinä et halua hyvää kuin itsellesi, minä halusin lapsilleni, vaimolleni ja itselleni hyvää. No, ehkä sinä teet vapaaehtoistyötä kaiken sen ajan minkä lastenhoidonlta säästät.

Miksi yksikään nainen tekisi vapaaehtoistyötä? Vai meinaatko että jos nainen ei joudu perheen vuoksi tekemään kaksoistyötå niin se on täytettävä jollain muulla ilmaiistyöllä jotta nainen ei vaan pääsisi yhtä helpolla kuin miehet pääsee eli käy palkkatyössä ja muu on vapaa-aikaa?

Äläpä nyt ulise niitä valheitasi siellä. On aivan tutkittu asia, että parisuhteessa elävistä perhellisista miehet tekevät enemmän töitä kun lasketaan ansiotyö ja kotityöt yhteensä. Esimerkiksi kotona oleville äideille ei mitenkään voida laskea, että koko kahdeksan tunnin työpäivä jonka mies on töissä olisi naiselle suoranaista työaikaa. Niin paljon ei kukaan nainen ja vauva kotoa sotke.

Vierailija
475/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa taitaa kommentoida lukematta artikkelia. Artikkelin ideahan oli se, että ylipaino muuttaa sekä naisten että miesten hormonitoimintaa ja tästä syystä naiset ovat nykyään miehekkäämpiä ja miehet naisellisempia, ja siksi naiset ja miehet eivät tunne vauvakuumetta tai tarvetta parisuhteeseen. Otsikko selvästikin kuvasi huonosti artikkelin sisältöä.

Itse asiassa tuossa on jokin väärinymmärrys. Se menee nimittäin niin että ylipaino lisää estrogeenin tuotantoa sekä miehillä että naisilla.

Tämän tiedon mukaan siis naisten pitäisi olla entistä naisellisempia ja miesten samoin.

No ainakin ylipaino lisää naisilla PCOS:n riskiä, joka taas aiheuttaa testosteronin liilatuotantoa. Tämä saattaa näkyä ulkonäössäkin mm. aknena ja liikakarvoituksena.

Olet väärässä. PCOSia ei aiheuta ylipaino. PCOS on hormonihäiriö, jossa esiintyy myös insuliiniresistenssiä joka taas vaikuttaa ylipainoon.

Mutta keskeisin hoitokeino PCOS:n on ylipainoisilla (joita suurin osa sairastavista on) on laihdutus. Joten kumpi aiheuttaa kumman?

Vierailija
476/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa taitaa kommentoida lukematta artikkelia. Artikkelin ideahan oli se, että ylipaino muuttaa sekä naisten että miesten hormonitoimintaa ja tästä syystä naiset ovat nykyään miehekkäämpiä ja miehet naisellisempia, ja siksi naiset ja miehet eivät tunne vauvakuumetta tai tarvetta parisuhteeseen. Otsikko selvästikin kuvasi huonosti artikkelin sisältöä.

Itse asiassa tuossa on jokin väärinymmärrys. Se menee nimittäin niin että ylipaino lisää estrogeenin tuotantoa sekä miehillä että naisilla.

Tämän tiedon mukaan siis naisten pitäisi olla entistä naisellisempia ja miesten samoin.

No ainakin ylipaino lisää naisilla PCOS:n riskiä, joka taas aiheuttaa testosteronin liilatuotantoa. Tämä saattaa näkyä ulkonäössäkin mm. aknena ja liikakarvoituksena.

Olet väärässä. PCOSia ei aiheuta ylipaino. PCOS on hormonihäiriö, jossa esiintyy myös insuliiniresistenssiä joka taas vaikuttaa ylipainoon.

Mutta keskeisin hoitokeino PCOS:n on ylipainoisilla (joita suurin osa sairastavista on) on laihdutus. Joten kumpi aiheuttaa kumman?

Laihdutus varmaan lievittää oireita. Muttei poista itse sairautta?

Sen lisäksi tietenkin, että laihdutus parantaa terveyttä myös muuten kuin PCOS:in osalta.

Vierailija
477/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii on. Ei saa olla nainen enää, se rakkauden ja hellyyden lähde. Täytyy olla se mahtipontinen voimakas itsenäinen teen kaiken kun mies haluaa vain olla!

En ymmärrä. Mä ainakin naisena saan olla just sellanen kuin haluan?

Hienoa sinulle, kuitenkin jos haluaisit olla vaikka kotiäiti joka elää miehen tuloilla ja hoitaa kodin ja lapset niin sinusta se on yhteiskunnalle ja kaikille ihan yhtä ok kun että kävisit töissä?

Miksi ei olisi? Kai se nyt on sen perheen valinta, miten tämän homman hoitavat? MIksi minulla pitäisi olla mitään sanomista siihen, että joku mies on valmis elättämään kotona olevan puolisonsa? Tai toisinpäin?

Niin ei PITÄISIKÄÄN OLLA, mutta meidän yhteiskunnassa ei kotiäitiyttä pidetään yhtään minään muutakuin laiskan ja tyhmän ihmisen valintana. ”Makaa kotona, loinen joka elää miehen tuloilla.” Kuulostaako tutulta?

Mutta sulla on siltikin mahdollisuus tehdä se valinta.

Jeesus miten tyhmä ihminen olet. Mene pois.

Okei.

Vierailija
478/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä varmaan olen juuri sellainen miehekäs nainen. Olen kovapalkkaisessa työssä vaativalla alalla, enkä ole luonteeltani erityisen herkkä tai hempeä. Mies taas on ehkä keskimääräistä miestä herkempi tai ainakaan ei koe joidenkin miesten tarvetta peittää herkkyyttään. Mies esimerkiksi itkee huomattavasti helpommin kuin minä.

Mutta ei se ainakaan meillä ole lisääntymistä estänyt. Kaksi lasta tehty ja kolmas tulilla. Kotityöt ja lastenhoito jaettu melko tasan, mies tekee jopa hieman enemmän koska minä teen enemmän ylitöitä. Meillä on suku täynnä vahvoja naisia ja herkkiä miehiä ja näillä pareilla 3-5 lapsen perheitä. Myös kaveripiirissäni on useita lapsiperheellisiä vahvoja uranaisia.

En usko, että syynä on yksin naisten vahvuudessa ja pärjäämisessä. Syy on siinä, ettei pystytä luottamaan tasapuolisen työnjaon toteutumiseen. Pelätään ihan aiheestakin, ettei mies lupauksista huolimatta tee osuuttaan, vaan lastenhoito ja kotityöt jää kuitenkin naisen harteille. Tai on kenties ensimmäisen lapsen kanssa jo todettukin tasa-arvopuheet sanahelinäksi ja pikkusisarukset jää tämän vuoksi tekemättä. Ei kukaan jaksa toteuttaa täysillä sekä nykypäivän työelämän että äitiyden vaatimuksia.

Perinteisessä perhemallissa ei toki ole mitään vikaa ja joillekin pareille se istuu parhaiten. Kaikille se ei kuitenkaan sovi. Ja tällä hetkellä iso osa niistä naisista, joille se ei sovi jättää lapset kokonaan tekemättä. Tämän ei tarvitsisi olla näin. Uran ja lasten yhdistäminen vaatii kuitenkin sitä, että miehet oikeasti tekevät oman puolensa eivätkä vaan pikkuisen auttele ja osallistu.

Ei tuossa jutussa puhuttu naisten vahvuudesta ja pärjäämisestä, vaan hormonitasoista jotka ovat muuttuneet. Onko sinulla siis korkeat testosteronitasot?

Mulla varmaan on. En ole käynyt mittauttamassa, mutta lihaskasvun nopeudesta ja luonteesta päätellen on varmaan ainakin keskiarvoa korkeammat.

Vierailija
479/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä hienoa tiedettä. Tutkija katselee tyttöjä uimarannalla ja toteaa, että 1950-luvulla he olivat kurvikkaampia. (tutkija tosin ei ollut silloin vielä syntynytkään, mutta ehkä hän on katsellut elokuvia...) Ja sitten arvelee, että syynä täytyvät olla hormonaaliset muutokset eikä esimerkiksi tietynlaisten alusvaatteiden käyttö.

Tämä on hyvä pointti. Kun menen isovanhempien luo ja katson heidän sukualbumejaan ei siellä kyllä tiimalasivartaloita ole! 😂 Kaukana siitä.

Itseasiassa kyllä on. Nykyään naiset ovat lihavempia ja toinen ääripää enemmän kuikeloa fitness-tikkua tai muuten vaan hyvin laihaa.

Vierailija
480/654 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapppu kirjoitti:

Joo kyllä horoskopia kipinä-kemia on ainoa oikea tiede!

Jonnen maailmassa on vain evoluutiopsykologia ja horoskopia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän