Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö päiväkodeissa käytetä maalaisjärkeä?

Vierailija
19.10.2019 |

Tulee vain mieleen kun vein lapseni päiväkotiin keväällä lämpimimmissä vaatteissa (kerrospukeutuminen) kun oli kylmä aamu niin oletin että hoitajat eivät laittaisi kaikkia vaatteita hänelle päälle kun päivää myöten kuitenkin lämpeni. No kun tulin hakemaan lapseni niin olihan sillä kaikki mahdolliset vaatteet päällä mitä löytyy ja oli ihan hiestä märkä! (Kauluri, paksu pipo, toppahaalarit) Kumpparitkin jalassa vaikkei ollut sateinen ilma ym. Miksi pitää laittaa lapselle niin paljon vaatetta päälle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saakeli, tää on niin totta! Mulle just päiväkodissa kehotettiin, että voinko ostaa uudet sisätossut lapselleni, kun kuulemma aina sukka lähtee jalasta, kun sen sisätossun ottaa pois. Olin ihan että wtf, kun jos siitä sukasta samalla pitää kiinni, kun poistaa sisätossun, niin se sukka ei lähde mihinkään. Vanhoilla tossuilla mennään edelleen, jännittää että milloin ne keksii kuinka ottaa se tossu pois järkeä käyttäen.

Vierailija
2/5 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää onkin ihan oikea osoite valittaa. Hyvä te!

Nyt ne tollot "tädit" tietää ettei liikaa päälle ja sukasta voi pitää kiinni. Muuten, opeta se lapsesi pitämään kiinni sukastaan kun hän se itse vetää tossunsa ja sukkansa siinä samalla!

Olispa joskus sellainen ketju jossa kerrottais, mitä ne maalaisjärjettömät on osanneet tehdä.

T. Äiti, joka on tosi tyytyväinen lastensa päiväkodin opettajista ja hoitajista ja jonka lapsella oli kerran villapusero lokerossa vaikka oli pakkasta. Ei kuollut kukaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tuntuu ettei päiväkodissa todellakaan ole lupa käyttää maalaisjärkeä pukeutumisasioissa. Jos teet työntekijänä omia päätöksiä ja jätät lapselta yhden välikerroksen pois niin vanhemmilta tulee varsin kipakkaa palautetta. Turvallisinta ja helpointa onkin pukea / puetuttaa lapsille kaikki naulakosta löytyvät vaatteet jos vanhempien kanssa ei ole erikseen muuta sovittu. Kannattaa siis hoitoon viedessä mainita missä vaatteissa lapsi voi ulkoilla iltapäivällä jos on lämmintä. Pahimmissa tapauksissa tosin saatetaan laittaa ne talvirukkaset +15 asteen kelillä käteen vasta sitten kun on odotettavissa, että vanhemmat tulevat hakemaan. Vanhempien kanssa keskustelu on usein täysin hyödytöntä vaikka kuinka selittäisi, että vähemmissäkin tamineissa lapsi on aivan hiestä märkä.

Vierailija
4/5 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hoitajasta, joillakin todella tapana pakata sitä tavaraa päälle aivan liikaa, ehkä he itse tai heidän lapsensa ovat helposti palelevia...

Vierailija
5/5 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas ei viitsitä laittaa lapsille hanskoja päälle edes +5-lämpötiloissa. Ja kyllä, olen sanonut päiväkotiin tästä ja ihan erityisesti siitä, että omalla lapsellani paleltuu kädet helposti ja sitten niitä joudutaan rasvaamaan. Tällä ei ole ollut mitään vaikutusta.