Sairaaloissa vanhusten annetaan kuolla virtsatulehdukseen
Ei kutsuta lääkäriä.
Mutta kuka uskoo opiskelijaa.
Kommentit (11)
Jotkut lääkkeetkin voivat altistaa virtsatulehdukselle. Ei välttämättä luonto
Ei anneta, jos tulehdus on oireeton voidaan koittaa paraneeko se ilman antibiootteja, sillä nää ei ole mitenkään hyväksi vanhuksille, aiheuttaa mm. ripulia, pahoinvointia....
Jos olisin muistisairas vihannes, en laittaisi pahakseni vaikka annettaisiin kuolla. Enhän sitä edes itse ymmärtäisi.
Jollei ole oireita, sitä kutsutaan bakteeriuriaksi. Suurella osalla vanhuksista on virtsassa bakteereja. Pelkän bakteeriurian hoito aiheuttaa resistenssien bakteerikantojen syntyä sekä aiheuttaa hyvien suolistobakteerien tarpeetonta kuolemaa johtaen suolistovaivoihin.
No ei taatusti anneta. Oireet ovat aivan selvät. Jätät aamukierrolle viestin että katsovat yhdessä.
Ei lääkärin kutsuminen paikalle ratkaise mitään, lääkäri voidaan olla hyvin yhteydessä puhelimitse mutta lääkäri ei näe tarvetta tulla paikalle tai määrätä esim. virtsanäytettä otettavaksi.
Olen lähihoitaja vanhusten hoivapaikassa. Monilla asukkailla, ikää 85-100 on katetri. Miksi heille pitäisi syöttää antibiootteja, koska elämä loppuu pian. Miksi ylläpidetään väkisin kivuliasta elämää, eikä anneta heidän lähteä pois? Koska omaiset vaativat, että iäkästä,sairasta ihmistä keinotekoisesti pidetään elossa. Vaikka hän itse olisi jo valmis lähtemään. Kamalaa hoitaa näitä hauraita, kivuliaita vanhuksia, jotka pyytävät päästä pois. He makaavat sängyssään, vaipoissaan, syötettävinä, lääkkeet väkisin suuhun/ruokaan sekoitettuna. Onko se elämisen arvoista elämää?
.
Ei vanhuus ole sairaus!
Sitä suurempi syy hoitaa hyvin.
Elämä arvokas, aina.
Vierailija kirjoitti:
Ei vanhuus ole sairaus!
Sitä suurempi syy hoitaa hyvin.
Elämä arvokas, aina.
Sairaalassa harvoin makuutetaan terveitä vanhuksia.
Kunpa minun annettaisiin aikanaan kuolla. Mitä järkeä on hoitaa ja hoitaa jotain yhdeksänkymppistä dementikkoa, joka on jo vuosia maannut sängyssä mitään ymmärtämättä? Luonto yrittää auttaa, tulee keuhkokuumeita ja muita tulehduksia. Se on viesti siitä, että on aika lähteä.