Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi haluaisin 1200€ kännykän. Mitä teen?

Vierailija
19.10.2019 |

Ihan järjetön määrä tuo 1200€.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa haluta.

Vierailija
2/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on katettu toteutumattomilla haaveilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität, ettei ole mitään järkeä maksaa tonnia omenankuvasta.

Vierailija
4/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahaa, niin osta, jos ei, niin älä osta.

Vierailija
5/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totea lapselle, että sinä maksat 200-300 euroa. Jos lapsi haluaa kalliimman, hänen pitää kerätä loput rahat itse tekemällä töitä. Jos sinulla ei ole rahapula, voit toki tarjota hänelle ylimääräisiä kotitöitä palkkaa vastaan.

Vierailija
6/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tuossa ylimääräisenä tavallinen perus-Nokialainen, jonka voin lahjoittaa hänelle.

Vierailija
7/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapselle laadukkaan omenankuvakännykän saa ihan kohtuuhinnalla.

Vierailija
8/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas! Ihanko tosissaan kysyt?

Luin otsikon ääneen 16-vuotiaalle. Poika käski sanoa, että mee töihin ja tienaa rahat. Siis sille lapselle, ei aloittajalle.

Samalla pojalla on muuten reilun 200e puhelin, jonka annoimme syntymäpäivälahjaksi. Ei ollut edes itse valitsemassa sitä, mutta hyvin on kelvannut.

Kannattaa ehkä kasvattaa niitä lapsia ja keskustella asioista, niin niistä voi tulla hyvinkin järkeviä.

Vierailija
9/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko hänelle yleensäkin kaiken, mitä hän kinuaa?

Sanot, että puhelin on liian kallis ja että on turha ostaa tuon hintaista puhelinta. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
10/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko todellakin ostaa noin kalliin puhelimen lapsellesi rikottavaksi tai hukattavaksi? Minulla aikuisenakin on oman puhelimeni hinta selvästi alle puolet tuosta hinnasta.

Mut jos on raha löysässä, niin mikäs siinä sitten.

Vierailija
11/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta jokin järkevä hintaraja ja sano, että tällä hinnalla saat valita minkä haluat. Lapselle en iphonea ostas, vaikka rahaa olis, ne ei niin kestäviä ole. 300 ois mun mielestä ok.

Vierailija
12/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin vedet silmissä. Omasta luurista maksoin 200e ja sekin tuntui isolta summalta.

Saako mainoksia vielä nykypäivänä teini-ikäiset jakaa? Kehottaisin omaa lasta siihen ja säästämään itse tuollaisiin kalliisiin luksusjuttuihin. Parillasataa voisin itse antaa puhelinsäästöihin.

Vierailija
13/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin teet työlistan ja tuntipalkka lapsen tasolle ja sanot että kun näin kauan tällä palkalla teet töitä, sitten voit ostaa ko puhelimen. Menee viesti perille. Kerro samalla montako tuntia itse joudut omalla palkallasi tekemään että lapsonen saa mitä haluaa. Loistava tilaisuus opettaa ettei raha kasva puussa, tai jos kasvaa niin korkealla latvassa eikä tule ravistamalla alas, pitää kiivetä hakemaan ilman tikkaita, joka seteli erikseen.

Vierailija
14/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostat sen kännykän tietysti. Lapset ovat sijoitus tulevaisuuteen.

Vierailija
15/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnut olevan aivan kädetön vanhempi kun täältä pitää noin tyhmiä kysellä. Vaikka provohan tämä on.

Vierailija
16/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos älypuhelimet edes kestäisi vuosia, voisin teoriassa harkita. Tuon hintainen polkupyörä olisi järkiostos, jos todella harrastaisi pyöräilyä eikä enää juurikaan kasvaisi. Mutta puhelinta tuskin ostaisin tuossa hintaluokassa, vaikka olisin rikas.

Vierailija
17/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että tuo on iso raha, eikä teillä ole varaa. Älä suutu sille heti, koska kyllähän kaikkea saa haluta, eikä pettymyksiä ole helppo käsitellä edes aikuisena. Ei lapsi myöskään ehkä tajua, miten iso raha tuo on.

Lapsen on tervettä tuntea pettymyksiä välillä. Varsinkin, kun asia on näin helppo perustella. Elämä vain on usein sellaista. Aikuisena sitten varsinkin.

Vierailija
18/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain soskusta rahat lapsille iPhone 11 pro puhelin. Sain alennus kun ostin 8 puhelimia.

Vierailija
19/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini sai 80 euron puhelimen, josta maksoi itse vajaa puolet.

Vierailija
20/65 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, aikuinen töissä käyvä ihminen, joutuisin tekemään 2 kuukautta kokopäivätöitä ja mielellään ylitöitä, että jäisi kahdelta kuukaudelta pakollisten menojen jälkeen tuo summa käteen :D Ei kuule ensimmäisenä ole mielessä ostaa omenaa tuolla summalla. Noh, kapitalismi kukkii parhaimmillaan, kun kansalaiset ovat tyhmiä.