Mitä te kasvissyöjät tai vegaanit laitatte pizzaan?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Esim. jalapenoja, paprikaa, sipuli, oliiveja, fetaa, valkosipulia, chiliä, aurinkokuivattuja tomaatteja... onhan noita.
Olipas hyvä tuuri, että tulin juuri lukemaan tämän kommentin. Mies lähti kauppaan 5min sitten ja soitin juuri hänelle, että tuo mainitsemasi kamat. Teen pitsaa sittenkin tänään ja katselen netflixiä.
Sipulia, tuoretta paprikaa, fetaa, itsetehtyä seitania, joka on maustettu vahvasti savupaprikalla..
Vöner toimii pitsassa myös.
Yleensä otan vain hedelmäkulhon ja kippaan pizzapohjan päälle, naminami.
Feta, aurinkokuivatut tomaatit, pippurinen tomaattikastike, rucolaa, maustekurkkua, oliiveja, sipulia, sieniä, paprikaa ja vaikka mitä muuta! Ei tod tarvitse tunkkaisen makuista lihaa pitsan makua pilaamaan.
n ole vegaani, vaikken lihaakaan syö. Olen lihaton sekasyöjä siis :D
Lempparipizzassani on näitä:
sienet
paprika
oliivit
suolakurkku
kaikkea ei tarvitse olla samaan aikaan, mutta tollsen tilaan pizzeriasta.
Itse tehdessä olen huomannu että kolme täytettä on maksimi, muuten on liikaa.
ja joskus laitan tonnikalaakin, vaikka se jotenkin dominoi liikaa pizzan tomaattijuusto-liittoa, joten yleensä vaan jos ei muuta ole, sillon laitan yleensä tonnikalaa, sipulia, paprikaa.. nykyään tonnikalapizzaan voin laittaa jopa pyhäinhävästystä, eli ananasta, vaikkei se minusta missään nimessä pizzaan kuulu, mutta tonnikalajämäpizzaan se menee.. ja antaa sopivasti raikkautta tonnikalan tunkkaisuuteen.
paras pizza on aina lihaton, liha vain peittää pizzan oikean maun, joillekin ei edes aina yksi liha riitä, jotkut juntit laittaa kolmeakin erilaista lihaa "pitsansa" päälle. Mikähän siinä enää pizzalta maistuu, pelkkä liha-annos taikinalautasella se on, ei pizzaa.
Pizzan pitää maistua pizzalta, eli tomaattisoosin ja juuston ja pohjan kolmiyhteys on se mikä tekee pizzan (sehän onkin jo margherita-pizza huom).
Ja oregano tietysti mausteena..
Nam.
Paprikaa, sieniä, oliiveita. Nämä on lempparitäytteeni.
Vierailija kirjoitti:
En ole niin ehdoton. Joskus syön kasvispizzaa vaikka en ole kasvissyöjä. Näkisi vain edes kerran toisin päin
Minä taas ostan joskus Dr. Oetkerin Vegatale pakastepizzan, johon lisään yhden kerroksen esimerkiksi kebabia tai salamia, mausteita ja niiden päälle vielä yhden kerroksen edamjuustoviipaleita.
https://www.oetker.fi/fi-fi/tuotteet/pakastepizzat/ristorante/vegetale
Leikkaan pizzan yleensä 4 osaan, jotta sitä ei ole pakko ahtaa kerralla, vaan osan voi säästää vaikkapa iltapalaksi.
Oliiveja, tomaattia, jalapenoa, fetaa, mozzarellaa, ja päälle tietty oreganoa. Itse asiassa tämä oli lempipitsani jo ennen kuin aloitin kasvissyönnin.
Vierailija kirjoitti:
Sipulia, tuoretta paprikaa, fetaa, itsetehtyä seitania, joka on maustettu vahvasti savupaprikalla..
Vöner toimii pitsassa myös.
Seuraavaan pizzaani laitan tuota vöneriä, mielestäni se on hyvä tuote. Ja en ole täysin kasvissyöjä, mutta lihaa ei tee mieli syödä, kalaa mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
paras pizza on aina lihaton, liha vain peittää pizzan oikean maun, joillekin ei edes aina yksi liha riitä, jotkut juntit laittaa kolmeakin erilaista lihaa "pitsansa" päälle. Mikähän siinä enää pizzalta maistuu, pelkkä liha-annos taikinalautasella se on, ei pizzaa.
Pizzan pitää maistua pizzalta, eli tomaattisoosin ja juuston ja pohjan kolmiyhteys on se mikä tekee pizzan (sehän onkin jo margherita-pizza huom).
Ja oregano tietysti mausteena..Nam.
Paprikaa, sieniä, oliiveita. Nämä on lempparitäytteeni.
Pizza vaatii myös oliiviöljyä, ei missään nimessä rypsiöljyä. Basilikaa luonnollisesti myös, ainakin tomaattikastikkeessa.
Parasta krapulamättöä on vegetarianpizza lisätäytteillä. Yleensä kinkku, salami, pepperoni ja tonnikala.