Riita koirasta
Hei
Hankittiin yhdessä koira muutama kuukausi taaksepäin, koira on symppis ja ihana tapaus mutta ongelmaksi on ilmennyt että minulle, joka ei ole allerginen millekään, olen alkanut saada rajuhkoja oireita, ääni lähtee ja silmät turpoaa. Työ on sen tyyppinen että äänen täytyy kulkea, puheammatti.
Aiemmin ei muiden ihmisten koirien kanssa ole ollut ongelmaa, mutta kyseinen yksilö aiheuttaa minulla hankalia oireita, lääkkeillä pysyy kurissa.
Haluaisin luopua koirasta, kasvattaja varmasti hyvätapaiselle pennulle löytäisi hyvän kodin, mutta mies on sitä mieltä että kun on hankittu niin pidetään.
Olenko kohtuuton jos haluan luopua koirasta voimakkaan allergian takia, en haluaisi olla lääkkeillä kymmentä vuotta tämän takia?
Kommentit (14)
Kunnollinen ilmanpuhdistin, koiraa ei nukkumatiloihin, joka päivä lattioiden pyyhintä nahkealla. Toimii. En minäkään ensimmäisenä otetusta koirasta luopuisi. Syön päivittäin antihistamiineja ja käytän piippua, joskus jopa kortisonia nappeina - silti koira. Olen aikuinen, ja tämä on valinta.
Et mielestäni ole kohtuuton, mutta siedätyskin voi auttaa. Tiedän vastaavan tapauksen tai eihän koskaan tiedä oireiden astetta, mutta ystävälleni näyttäytyi oireita, jotka tasaantuivat ajan kanssa. Koira pidettiin. Juttele jonkun asiantuntijan kanssa.
Oletko käynyt edes allergiatesteissä?
Järkevää on luopua koirasta nopeasti, sillä pennulle löytyy helpommin koti. Jos oireet ovat pahoja ei pidä tehdä itse siedätystä, vaan aina lääkärin ohjeilla.
Hei, ja kiitos asiallisista vastauksista.
Ymmärrän toki että pentu allergisoi aikuista koiraa enemmän, ongelmaksi tämä muodostuu siinä että ammattini puolesta joudun esiintymään ja puhumaan 3-4 päivää viikossa 4 tunnin kokonaisuuksia ja silmien kutina ja katkeavat ääni häiritsevät suunnattomasti työntekoani . Lisäksi olen lähipiirissäni nähnyt näitä allergian kanssa sinnittelijöitä, joilla oireet kyllä pysyvät kurissa mutta ovat sairaana jatkuvasti. Lääkkeet hillitsevät vain oireita, eivät poista allergeenin aiheuttamaa tulehdusreaktiota ja stressitilaa elimistöstä, eikä siksi ole mielestäni pitkällä tähtäimellä kenellekkään hyvä ratkaisu.
Tuo oli hyvä pointti että kyseessä on sinänsä onnellinen tilanne että kyseessä on pentukoira, joka on helpompi vielä sijoittaa uudelleen.
Allergiatesti on itse asiassa maanantaina ja sen tulosten perusteella tehdään ratkaisuja suuntaan tai toiseen.
Siis miehen mielestäkö koira tärkeämpi kuin puolison terveys. No jos mies ei suostu luopumaan koirasta vaikka sinulla voimakkaat oireet niin hommaa oma asunto ja jätä mies hoitamaan koira itsekseen. Tapaile miestä jatkossa jos vielä kiinnostaa mutta omasta kodista käsin.
Ukko vaihtoon ja vieköön koiran mukanaan.
Ihan uskomatonta, että puoliso on noin ajattelematon (lue tyhmä).
Vierailija kirjoitti:
Kunnollinen ilmanpuhdistin, koiraa ei nukkumatiloihin, joka päivä lattioiden pyyhintä nahkealla. Toimii. En minäkään ensimmäisenä otetusta koirasta luopuisi. Syön päivittäin antihistamiineja ja käytän piippua, joskus jopa kortisonia nappeina - silti koira. Olen aikuinen, ja tämä on valinta.
Mahtaako mies jaksaa joka ikinen päivä pyyhkiä lattiat? Miehen pitäisi ilmanpudistinkin putsata tarpeeksi usein, että siitä on hyötyä.
Allerginen kirjoitti:
Hei, ja kiitos asiallisista vastauksista.
Ymmärrän toki että pentu allergisoi aikuista koiraa enemmän, ongelmaksi tämä muodostuu siinä että ammattini puolesta joudun esiintymään ja puhumaan 3-4 päivää viikossa 4 tunnin kokonaisuuksia ja silmien kutina ja katkeavat ääni häiritsevät suunnattomasti työntekoani . Lisäksi olen lähipiirissäni nähnyt näitä allergian kanssa sinnittelijöitä, joilla oireet kyllä pysyvät kurissa mutta ovat sairaana jatkuvasti. Lääkkeet hillitsevät vain oireita, eivät poista allergeenin aiheuttamaa tulehdusreaktiota ja stressitilaa elimistöstä, eikä siksi ole mielestäni pitkällä tähtäimellä kenellekkään hyvä ratkaisu.
Tuo oli hyvä pointti että kyseessä on sinänsä onnellinen tilanne että kyseessä on pentukoira, joka on helpompi vielä sijoittaa uudelleen.
Allergiatesti on itse asiassa maanantaina ja sen tulosten perusteella tehdään ratkaisuja suuntaan tai toiseen.
Vastuullinen koiran kasvattaja ottaa aina pennun takaisin ja etsii sille hyvän kodin. Minkärotuinen koira kysymyksessä,onko pohjaturkkia ym.vai lyhytkarvainen rotu?
Jos jo riita kyseessä tällä aikavälillä,koiranpentu kärsii teidän huudosta ja myöhemmin tiedossa ongelmia/käytöshäiriöitä. Koittakaa selvittää asia aikuisten tavalla rauhassa rakentavalla keskustelulla.Koiranpennun hyvinvointi menee edelle,eläimen tulevaisuus on teidän vastuulla oli allergiaa tai ei. Koiranpentu ei saa jäädä suhteen pelinappulaksi :(
Tuttavaperheessä äiti ja lapset halusivat bichon frisen pennun, isä ei koiraa olisi halunnut. Isä joutui käyttämään astmalääkkeitä kestääkseen koiran aiheuttamat oireet. Koirasta ei luovuttu. Kun vanhin lapsi muutti opiskelemaan toiselle paikakunnalle, otti hän koiran mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako mies jaksaa joka ikinen päivä pyyhkiä lattiat? Miehen pitäisi ilmanpudistinkin putsata tarpeeksi usein, että siitä on hyötyä.
Tosi iso homma...
Hieno sikamiestarina, uhriutumisineen.
Ei kannata muutaman kuukauden takia laittaa vielä pillejä pussiin. On aika todennäköistä että siedätyt koiraan. Pennut allergisoivat muutenkin enemmän kuin aikuiset koirat.