Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rukoillaanko seurakunnissa nykyään sairauksien puolesta vai onko kaikkialla todettu rukouksen merkityksettömyys, kun ihmeitä ei tapahdu?

Vierailija
19.10.2019 |

Niin kivaa kuin se olisikin uskoa, että ihmeparantumiset ovat todellisuutta ja arkipäivää, niin todellisuus on karu ja julma. Ihmiset ovat lääketieteen ja terveydenhuollon varassa, mutta rukouksiin voidaan vain turvautua toivoen parasta. Uskomuksilla tai rukouksella ei tunnetusti ihmeitä tapahdu. Uskomushoidoilla tai rukouksella voi olla lähinnä psykosomaattisia vaikutuksia, kuten hypnoosilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta ei synny edes keskustelua, kun jokainen tietää ettei mistään rukoilun vaikutuksista tai ihmeistä ole merkin merkkiä. 

Vierailija
2/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et itse liiku seurakuntapiireissä. Ei ole mihinkään hävinnyt. Oli joku tutkimuskin, että rukoilu parantaa ihmiset keskimääräistä nopeammin. Siinä oli sitten tiedemiehillä kaikenlaista teoriaa, että miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä haluaisi rukoilla sairauksien PUOLESTA. Aika sadistista toivoa sairauksien menestyvän.

Vierailija
4/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä et itse liiku seurakuntapiireissä. Ei ole mihinkään hävinnyt. Oli joku tutkimuskin, että rukoilu parantaa ihmiset keskimääräistä nopeammin. Siinä oli sitten tiedemiehillä kaikenlaista teoriaa, että miksi.

Näitä kaiken maaiman juttuja uskovilla aina riittää, mutta faktatietoa ole varmasti tästäkään "tutkimuksesta"?

Vierailija
5/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään myös, että keskustelua ei synny, koska lienet sellaisia ihmisiä, jotka eivät uskoisi vaikka näkisivät.

Käys vaikka jossain helluntaiseurakunnan tapahtumissa, jos Oikeasti kiinnostaa. Siellä sulle varmasti kerrottaisiin mielellään lisää.

Vierailija
6/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kaiken maaiman juttuja uskovilla aina riittää, mutta faktatietoa ole varmasti tästäkään "tutkimuksesta"?

En mä jaksa sulle etsiä kun ei sua kuitenkaan oikeasti kiinnosta, haluat vaan tapella. Menis vaan oma aika hukkaan. Googlaa jos asia oikeasti mietityttää, löytynee helposti koska siitä oli ihan isot otsikot muutama vuosi sitten.

Vierailija
7/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään myös, että keskustelua ei synny, koska lienet sellaisia ihmisiä, jotka eivät uskoisi vaikka näkisivät.

Käys vaikka jossain helluntaiseurakunnan tapahtumissa, jos Oikeasti kiinnostaa. Siellä sulle varmasti kerrottaisiin mielellään lisää.

Olen käynyt useinkin ja myös suuremmissa karismaattisissa tapahtumissa eikä niissä mitään todistettavia ihmeitä tapahtunut.

Vierailija
8/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt useinkin ja myös suuremmissa karismaattisissa tapahtumissa eikä niissä mitään todistettavia ihmeitä tapahtunut.

Ok. Sit se sun kokemus on tämä.

Vierailija
9/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä jaksa sulle etsiä kun ei sua kuitenkaan oikeasti kiinnosta, haluat vaan tapella. Menis vaan oma aika hukkaan. Googlaa jos asia oikeasti mietityttää, löytynee helposti koska siitä oli ihan isot otsikot muutama vuosi sitten.

Googlasin, mutta en löytänyt. Juttuja piisaa aina. Joku Matti Miettisen ja Markus Hirsilän tutkimuksesta löytyi viitteitä ja niiden tulokset käsitteli juuri sitä ettei todellisia ihmeitä ole tapahtunut.

Vierailija
10/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku mitä paskaa. Herätkää jo todellisuuteen.

Vierailija
11/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa vaikutus sillä on placebo

Vierailija
12/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sunnuntaina Viikin kirkossa taas jokin ihme tapahtuu, klo 18 eteenpäin. Tule jos uskallat.

Vierailija
13/13 |
19.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep jep. Varmasti kerrottaisiin mielellään lisää. 😂

Helluntailaiset ovat oikein kuuluisia lapinlisistään näissä hommissa; Hilja-Jalmarin polvisärky on rukousillassa hiukan hellittänyt ja kun tarina ehtii naapuriseurakuntaan on Hilja-Jalmarille jo kasvanut uusi raaja Kannakselle 1944 jääneen jalan tilalle.

Ja olen uskossa Jeesukseen. Sen sijaan en ole uskossa kaikkiin ihmeparanemiskertomuksiin.