Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli mieleen että eikö reittilennot voisi toteuttaa kuin paikallisbussiliikenteen?

Vierailija
18.10.2019 |

Esim. tunnin välein lentoja Bangkokiin tai Lontooseen. Enää ei olisi kiirettä lennolle kun tietää että aina tulee seuraava. Ja samalla joku kuukausilippusysteemi tai mobiiliappi jota näyttää kapteenille ennen koneeseen nousua. Kansainvälisen lentolipun kuukausihinnaksi joku kaksisataa euroa olisi mukava. Eihän paikallisbusseihinkaan osteta lippuja etukäteen kuukausia etukäteen ja punnita matkavaroita. Pöhköä!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin itse ainaki pikavuoron porvoon kautta thaimaaseen

Vierailija
2/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkäköhän lentoyhtiön kuvittelet kannattavan tällä tavalla?

Puolityhjiä koneita lentelisi sinne sun tänne.

Yhden lennon operointikustannukset on niin suuret, että käyttöasteen pitää olla vähintään 70-80% että edes kulut peittyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Vierailija
4/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva keskisormen näyttö ilmastonmuutospanikoitsijoille.

Vierailija
5/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kovasti naureskellaan, mutta minusta tuossa on ihan pohdinnanarvoinen idea. Ei nyt tietenkään tunnin välein lennoiksi, mutta johonkin tuollaiseen suuntaan se voitaisiin viedä tulevaisuudessa.  Muutenkin tulisi karsia turhia yhteyksiä rankalla kädellä.

Valtiot mukaan tukemaan tuota ja kaupallinen kilpailu pois.

Vierailija
6/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseksi upea etäinen 2000-luku taidettiin tosiaan kuvitella viisikymmentä vuotta sitten, loistavalla lentomukavuudella vieläpä.

Vierailija
8/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Noin suunilleen... Eli 8 bussia, noin 1,5 miljoonaa euroa, 1 lentokone 150 miljoonaa euroa. Siitä sitten laskemaan mikä sen lipun hinnaksi tulisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Noin suunilleen... Eli 8 bussia, noin 1,5 miljoonaa euroa, 1 lentokone 150 miljoonaa euroa. Siitä sitten laskemaan mikä sen lipun hinnaksi tulisi...

Joukkoliikenne maksetaan veroista tietysti joten ei väliä.

Vierailija
10/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti tuollaiseen saa paljousalennuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Noin suunilleen... Eli 8 bussia, noin 1,5 miljoonaa euroa, 1 lentokone 150 miljoonaa euroa. Siitä sitten laskemaan mikä sen lipun hinnaksi tulisi...

Joukkoliikenne maksetaan veroista tietysti joten ei väliä.

Ja veroprosenttisi tämänlaisen joukkoliikenteen jälkeen? Riittääkö 70%?

Vierailija
12/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Noin suunilleen... Eli 8 bussia, noin 1,5 miljoonaa euroa, 1 lentokone 150 miljoonaa euroa. Siitä sitten laskemaan mikä sen lipun hinnaksi tulisi...

Joukkoliikenne maksetaan veroista tietysti joten ei väliä.

Ja veroprosenttisi tämänlaisen joukkoliikenteen jälkeen? Riittääkö 70%?

Mikään hyvä ei ole ilmaista. Pääsisi kuitenkin käymään vaikka joka viikonloppu aurinkorannalla joten olisi sen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti tuollaiseen saa paljousalennuksen.

Lentokoneissa ei kukaan maksa listahintaa. Esimerkiksi se 150miljoonaa maksava kone, niin listahinta on noin 250-300miljoonaa. Valmistuskustannukset on pitkälti yli 100miljoonaa, joten ei siitä valmistajalle suuria voittoja yhdestä koneesta jää.

Vierailija
14/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti tuollaiseen saa paljousalennuksen.

Lentokoneissa ei kukaan maksa listahintaa. Esimerkiksi se 150miljoonaa maksava kone, niin listahinta on noin 250-300miljoonaa. Valmistuskustannukset on pitkälti yli 100miljoonaa, joten ei siitä valmistajalle suuria voittoja yhdestä koneesta jää.

Sori vain jos en ota tällaisia nippelitietoja faktoina vauva palstalla. Uskon että yksittäinen kone on hintava. Se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti tuollaiseen saa paljousalennuksen.

Lentokoneissa ei kukaan maksa listahintaa. Esimerkiksi se 150miljoonaa maksava kone, niin listahinta on noin 250-300miljoonaa. Valmistuskustannukset on pitkälti yli 100miljoonaa, joten ei siitä valmistajalle suuria voittoja yhdestä koneesta jää.

Sori vain jos en ota tällaisia nippelitietoja faktoina vauva palstalla. Uskon että yksittäinen kone on hintava. Se riittää.

https://www.boeing.com/company/about-bca/

Vierailija
16/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Noin suunilleen... Eli 8 bussia, noin 1,5 miljoonaa euroa, 1 lentokone 150 miljoonaa euroa. Siitä sitten laskemaan mikä sen lipun hinnaksi tulisi...

Jos nyt silti vähän reality checkia vaikka tavallaan menee ohi aiheen. Uuden bussin hinta on miltsin kieppeillä, ei tuon verran kuin alkuperäisen kommentin kirjoittaja veikkasi.

Vierailija
17/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi laajarunkoinen lentokone maksaa 150-200miljoonaa, yksi linja-auto 150-200tonnia. Laske siitä sitten monta konetta ajattelit reitille laittaa

Yhteen lentokoneeseen mahtuu 300, bussiin ehkä 40. Tällä perusteella lentokoneita tarvitaan noin 1/8 bussien lukumäärästä. Menikö oikein?

Noin suunilleen... Eli 8 bussia, noin 1,5 miljoonaa euroa, 1 lentokone 150 miljoonaa euroa. Siitä sitten laskemaan mikä sen lipun hinnaksi tulisi...

Jos nyt silti vähän reality checkia vaikka tavallaan menee ohi aiheen. Uuden bussin hinta on miltsin kieppeillä, ei tuon verran kuin alkuperäisen kommentin kirjoittaja veikkasi.

On vähän enemmän kuin se 150-200k, mutta ei milliä. Onnibussin kaksikerroksiset bussit on noin 600k, perus turistibussi noin 400k ja paikallisliikenne 200-300k

Vierailija
18/18 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja varmasti tuollaiseen saa paljousalennuksen.

Lentokoneissa ei kukaan maksa listahintaa. Esimerkiksi se 150miljoonaa maksava kone, niin listahinta on noin 250-300miljoonaa. Valmistuskustannukset on pitkälti yli 100miljoonaa, joten ei siitä valmistajalle suuria voittoja yhdestä koneesta jää.

Sori vain jos en ota tällaisia nippelitietoja faktoina vauva palstalla. Uskon että yksittäinen kone on hintava. Se riittää.

https://www.boeing.com/company/about-bca/

Näytä nyt vielä ne todelliset valmistuskustannukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme