Lentopelko ja istumapaikan ostaminen etukäteen
Lennettiin hiljattain Suomesta ulkomaille. Ei varattu paikkoja ennen lähtöselvitystä, luotettiin että päästään istumaan ettei seistä tartte. Saatiin paikat lähekkäin ja nuoriso (16 ja 18) vierekkäin. Heidän kanssaan samalla rivillä istui keski-ikäinen mies, joka ennen nousua kertoi että vaimonsa istuu koneen takaosassa ja kärsii pahasta lentopelosta, saisko he istua vierekkäin edes nousun ja laskun ajan. Nuoriso sanoi joo ja vaimo tuli miehensä viereen. Nousun jälkeen nuori kysyi, pääsisikö veljensä viereen. Pariskunta vähän nyrpisteli, mutta vaihtoi kuitenkin. Kuulin kun mies jossain vaiheessa kysyi, oliko nuoret maksaneet paikoistaan.
Matkan jälkeen sanoin nuorille että hieno juttu kun jeesasitte. Mietin vain että jos minulla tai kumppanilla olisi lentopelkoa, huomioisin sen heti matkaa varatessani, ostaisin ne paikat.
Onko mielipiteitä asiasta?
Kommentit (3)
Ostan aina paikat, vaikka kukaan meistä ei lentopelosta kärsikään. Porukan on kiva istua yhdessä + itse haluan aina käytäväpaikan, mielellään jalkatilapaikka.
Nykyään kaikki pitäsi saada ilmaiseksi... Itse en olisi omaa paikkaa huonommalle paikalle vaihtanut, samantasoiseen tai parempaan olisin voinut vaihtaa.
Voisi kuvitella että sillä vanhemmalla pariskunnalla olisi se muutama euro ollut rahaa paikasta maksaa ja varmistaa että olisi saanut viereiset paikat.
Opeta pentusi kunnioittamaan vanhempia ihmisiä.