Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokenut "virheitä matrixissa"/ glitch in the matrix -tyyppisiä tilanteita?

Vierailija
18.10.2019 |

Eli onko muut kokeneet selittämättömiä tapahtumia, jotka saavat epäilemään, että on olemassa rinnakkaisuniversumeja, enneaavistuksia, aikahyppelyä tms?

Aloitan kertomalla omat kaksi kokemustani.

Kävimme veljeni kanssa vaateostoksilla, kun näimme vaatekauppaan sisään astuessamme vihaisen, vihreään takkiin sonnustautuneen punahiuksisen naisen, joka huusi myyjälle ja vaati hyvitystä jostain ostamastaan tuotteesta. Menimme toiselle puolelle kauppaa ja hetken päästä näimme naisen rynnistävän ulos kaupasta tuohtuneena. Häneltä putosi lattialle nenäliina, kuitti tai vastaava. Naurahtelimme vähän naisen huonolle käytökselle. Valitsimme veljeni kanssa vaatteet, menimme sovituskoppiin ja päädyin ostamaan yhden paidan. Menimme kassalle. Sydän hyppäsi kurkkuun, sillä kassalla oli käynnissä täysin sama tilanne kuin kauppaan tullessamme. Siinä oli tismalleen sama nainen huutamassa tismalleen samat sanat myyjän vastatessa tismalleen samalla tavalla kuin hetkeä aiemmin. Sitten nainen rynnisti ulos tavalla, jonka olimme jo kerran nähneet. Nenäliina/kuitti putosi jälleen naiselta lattialle. Jokainen yksityiskohta oli identtinen. Veljeni ja minä hätkähdimme tilannetta niin paljon, että puhumme siitä vielä vuosien jälkeenkin.

Ollessani noin 14-vuotias, minulla oli muutaman viikon kausi, jolloin näin edeltävänä yönä unen, joka täsmäsi aina lempisarjani seuraavan jakson kanssa. Osasin aina kertoa perheelleni etukäteen jakson tapahtumat ja jopa repliikit, koska olin ne jo nähnyt unessa. Sarja lopetettiin, joten en tiedä, kauanko tätä olisi jatkunut.

Kommentit (1543)

Vierailija
21/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin kaupungilla ostoksilla, edessäni käveli vanhempi nainen jolla oli siniset farkut, tummansininen toppatakki, musta olkalaukku ja vaaleat, kiharat hiukset. Hetken päästä toisella puolella katua käveli minua vastaan tismalleen saman näköinen nainen! Hiuksetkin olivat samanmittaiset, samalla lailla ”kärähtäneet” ja epätasaisesti vaalentuneet. Se vähän kummastutti.

Vierailija
22/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousin kerran bussiin Helsingissä ja hetken päästä totesin meneväni kyseistä linjaa väärään suuntaan.

Painoin pysäytysnappia ja nousin bussista. Kävelin kadun yli toiselle puolelle ja saman tien sieltä tulikin samaa linjaa toiseen suuntaan kulkeva bussi. Näytin pysäytysmerkkiä ja nousin bussiin, jota ajoi sama kuljettaja kuin sitä bussia, josta olin juuri noussut.

Tätä hieman vesittää se, että kyseessä oli oikeasti sama bussi. Kyseisen linjan bussit tekevät lenkin Marian sairaalan luona ja kyseinen bussi ehti kääntyä takaisin päin samassa ajassa, kuin mitä minulta meni ylittää tie ja kävellä vastakkaisen puolen pysäkille.

En vain tuolloin vielä tiennyt sitä, joten hätkähdin hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

No miksi ihmiset pelaavat jotain Sims-pelejä? Sama juttuhan se olisi, paitsi että me satumme olemaan vähän kehittyneempiä älyllisesti yms.

Vierailija
24/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy usein arjessa niin että olen ajatellut jotain asiaa tai ihmistä ja sitten piakkoin näen tämän saman jutun jossain. En ole nähnyt Matrixia eikä tämä ehkä vastaa sitä ilmiötä, mutta tämä on hämäävää koska tapahtuu tosi usein. Vähän kuin jotain "etiäis-ilmiötä". Usein ne ovat ihan randomeja arkiasioita, kuin joku tietäisi ajatukseni ja toisi jutun eteeni.

Kamalimpia esimerkkejä: 12-vuotiaana palasin vkloppureissulta sisaruksen kanssa ja pihassa oli lippu puolitangossa, heitin vitsillä että vauvasisaruksemme on kuollut. Menimme sisälle ja saimme kuulla että näin on.

Tänä vuonna puhelimeeni soitettiin isäpuoleni numerosta ja ajattelin heti että äidille on tapahtunut jotain pahaa, no se olikin äitini joka soitti. Seuraavalla viikolla sain taas puhelun isäpuolen numerosta, tällä kertaa siellä oli isäpuoli joka kertoi äitini kuolleen juuri äkillisesti kotona.

No ei nämä ole mitään etiäisiä. Joka kerta kun perheenjäseneni soittaa mielessä käy ajatus että jollekin on sattunut jotain, toistaiseksi näin ei ole ollut mutta sen kerran kun onkin niin ei se ole etiäinen. Tai kun näen lipun puolitangossa jonkun tuntun taloyhtiön pihassa mietin että jaa varmaan se Virtasen Selma kuollut, sen kerran kun niin tapahtuu niin ei sekään ole etiäinen. Etiäinen on se kun ennakoit jotain tapahtuneen jo ennen kun saat sen vihjeen. 

Vierailija
25/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy usein arjessa niin että olen ajatellut jotain asiaa tai ihmistä ja sitten piakkoin näen tämän saman jutun jossain. En ole nähnyt Matrixia eikä tämä ehkä vastaa sitä ilmiötä, mutta tämä on hämäävää koska tapahtuu tosi usein. Vähän kuin jotain "etiäis-ilmiötä". Usein ne ovat ihan randomeja arkiasioita, kuin joku tietäisi ajatukseni ja toisi jutun eteeni.

Kamalimpia esimerkkejä: 12-vuotiaana palasin vkloppureissulta sisaruksen kanssa ja pihassa oli lippu puolitangossa, heitin vitsillä että vauvasisaruksemme on kuollut. Menimme sisälle ja saimme kuulla että näin on.

Tänä vuonna puhelimeeni soitettiin isäpuoleni numerosta ja ajattelin heti että äidille on tapahtunut jotain pahaa, no se olikin äitini joka soitti. Seuraavalla viikolla sain taas puhelun isäpuolen numerosta, tällä kertaa siellä oli isäpuoli joka kertoi äitini kuolleen juuri äkillisesti kotona.

Yksi tapaus jäänyt itsellä mieleen, kun otiin yläasteella ruokatauolla ja mietin erästä asiaa jonka olin joskus aikoja sitten kertonut yhdelle vastapäätä istuvalle pojalle. Yhtäkkiä se poika sitten alkoi puhumaan tästä ajattelemastani asiasta. Varmaan pienempi todennäköisyys kuin lottovoitossa, että noin vaan sattuu 2 ihmistä ajattelemaan sitä samaa yksittäistä asiaa joka ei edes mitenkään liittynyt siihen hetkeen.

Vierailija
26/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin muuttanut uudelle paikkakunnalle töiden perässä. Päivää ennen kuin aloitin uudessa työpaikassa, näin kaupassa miehen, joka tuntui kummallisen tutulta ja oli olo että minun pitäisi tervehtiä häntä. En kuitenkaan mitenkään keksinyt mistä voisin hänet tuntea eikä hän vaikuttanut tuntevan minua.

Seuraavana päivänä näin hänet työpaikallani (jossa en ollut käynyt aiemmin ja olin nähnyt vain pomoni haastattelussa) ja hän oli henkilö joka perehdytti minut työhöni.

Vierailija
27/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi joskus 8-vuotiaana erikoinen juttu. Oltiin tuttavaperheen kanssa reissussa, ja siellä me lapset leikkipuistossa. Tuttavaperheen sisarukset olivat viereisissä keinuissa, kun yhtäkkiä vaan tiesin etukäteen mitä seuraavaksi tapahtuu: tyttö tipahtaa keinusta ja syyttää veljeään, ja tiesin jopa sanasta sanaan mitä he sanoisivat toisilleen riidellessään. Tää oli musta karmivaa, sanoin siitä isosiskolleni mutta hänen reaktionsa oli vain että "no niin varmaan". Edelleen mua hämmentää tämä tilanne.

Vierailija
28/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa uskoa Matrix-teoriaan koska en keksi mitään järkevää syytä miksi joku alieni haaskaisi aikaa, vaivaa ja laskentatehoa mun tylsän elämän simuloimiseen. Nytkin syön pitkästyneenä leipää lattialla ja kuuntelen hanhien kaakatusta. Katsooko jossain joku kolmikätinen alien tätä ja vetää tumppuun?

No miksi ihmiset pelaavat jotain Sims-pelejä? Sama juttuhan se olisi, paitsi että me satumme olemaan vähän kehittyneempiä älyllisesti yms.

Ovatko Sims-hahmot tietoisia olemassaolostaan?

Vierailija
29/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta ilmeisesti missasit pointin. Jos ihmisiä kiinnostaa pelata Simsiä niin miksei sitten meidänkin elämä voisi olla jonkun Sims-peli. Kuvitellaan vaan että päätöksemme ovat omiamme jne., vaikka oikeasti meitä kliksuttelee joku pelaaja tekemään jotain. Ja nauraa ratketakseen, kun tyyppi syö leipää lattialla ja kuuntelee hanhien kaakatusta.

Vierailija
30/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me ollaan vaan jonkun alien tenavan astetta kehittyneempiä sims hahmoja :D

Se ei tosin poistaisi kuitenkaan perimmäisiä olemassaolon kysymyksiä, kuten Kenen pelissä ne alienit sitten ovat?

Vierailija
31/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan varma, että Jawsin tyttöystävällä oli hammasraudat. Ei ollut.

Vierailija
32/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo äidin kehossa elävät lapsen solut on kiehtova asia, josta ei vielä paljonkaan ymmärretä, on vain teorioita.

Elääköhän myös keskenmenneiden ja abortoitujen sikiöiden soluja äideissä?

https://www.vau.fi/perhe/vanhemmuus/villi-teoria-vauva-on-ohjelmoinut-a…

Vierailija
33/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keira Knightleylla oli varmasti usein glitch-tunne Pirates of the Caribbean-elokuvien aikaan kun päivisin teki hommia Orlando Bloomin kanssa, ja vapaa-aikana seurusteli hänen kaksoisolentonsa kanssa.

Saikohan Knightley valita Bloomin vai oliko kyse sattumasta? Joka tapauksessa spooky.

https://www.tvmovie.de/news/rupert-friend-37885

Vierailija
34/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tätä ilmiötä vastaava tapaus sattui vuosia sitten.

Asuin kerrostalossa, josta oli ainoastaan yksi sisäänkäynti autotien puolella.

Parina päivänä ovikello soi, mutta en ehtinyt avaamaan. Olin jälleen nukkumassa yövuoron jälkeen pitkälle päivään kun ovikelloa soitettiin pitkään, myös koira havaitsi tämän. Pinkaisin katsomaan ikkunasta nähdäkseni talosta poistuvan henkilön/henkilöt.

Ulkona oli tuntematon, vanha pariskunta kävelemässä käsikädessä taloltani pois päin. Jäin seuraamaan tilannetta.

Pariskunta käveli liikennevaloista toiselle puolelle tietä, mutta sen sijaan, että olisivat jatkaneet kävelytietä jompaan kumpaan suuntaan, pariskunta käveli suoraan vanhan, ison liiketilan ohitse.

Autotien toisella puolella ei ole mitään kyseistä liikettä ja kävelytietä lukuunottamatta. Liikkeen takana on ainoastaan vanhaa verkkoaitaa, jonka toisella puolella on syvä oja erotamassa vanhaa rautatietä. Ei oikopolkuja, eikä mahdollisuutta kiertää liikettä sen takaa takaisin kävelytielle.

Kyttäilin ikkunassa vielä ties kuinka pitkään, mutta pariskunta ei koskaan tullut takaisin.

Vierailija
35/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut mitään vastaavaa kuin jotkut tässä, mutta usein huomaan, että joitain asioita tapahtuu ns. Viimeisellä mahdollisella hetkellä. Esim. Näen sattumalta jonkun merkityksellisen ihmisen juuri ennen kuin muutan pois, vaikken ole nähnyt häntä aikoihin ja olen harmitellut mielessäni asiaa, kuinka en sitten ehtinytkään hyvästellä tms. Joskus asioihin ei edes liity mitään suuria tunteita, ne ovat vain olleet kivoja/hauskoja tms. ajattelen että olisipa mukava päästä sinne/tavata se/tehdä jotain vielä vikan kerran ennen kuin se ei ole enää mahdollista. Sitten se asia tapahtuu, vaikken ole aktiivisesti tehnyt itse sen eteen mitään. Tämä ei tietenkään aina päde kaikessa.

Vierailija
36/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin eräässä sairaalassa töissä puolisen vuotta, minulle kävi muutaman kerran niin, että joku vuosien ja jopa vuosikymmenien takainen tuttu alkoi pyöriä voimakkaasti mielessä työpäivän aamusta lähtien ilman mitään syytä. Myöhemmin päivällä aina jossain vaiheessa törmäsin ko. henkilöön. Osasin jo alkaa odottaa, että milloin ajatuksissa oleva ihminen putkahtaa jossain käytävällä vastaan. Tuli jopa mieleen, että voinko jotenkin haistaa jonkun tuntemani ihmisen jos hän on samassa rakennuksessa, vaikken itse huomaa mitään aistittavaa hajua :D.

Noin 15 vuotta sitten kotonani myös kävi tavaroiden häviämistä ja tuplaantumista. Hävinneet tavarat olivat isoja kuten pitkävartiset saappaat ja painava satukirja, joten oman taaperon piikkiin niiden katoamista ei voinut laittaa. Oudoin tuplaantuminen oli kirpputorilta hankittu vanha muovinen lasten rakennussarja, joka oli myyjän itse pakkaama. Sarjaa ei siis saanut enää kaupasta. Se oli ollut jo pitkään lapsella käytössä, kun löysin "saman" sarjan jostain laatikon pohjalta uudestaan, täsmälleen samassa kirpputoripaketissa. Siinä oli mm. isohko pohjalevy, johon pystyi rakentelemaan ja se oli vanhuuttaan taipunut vähän kieroksi. Muistan kun pitelin kahta identtistä pohjaa ja oikeasti ajattelin olevani sekoamassa.

Vierailija
37/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös noita, että näen saman random ihmisen useassa paikassa peräkkäisinä päivinä, ei tosin mitään noin mielenkiintoista kuin aiemmilla kirjoittajilla.

Mulla on myös "telepatiaa" ja toistemme lauseiden täydennystä esikoiseni kanssa, mutta se ei tunnu miltään Matrix jutulta vaan meillä on vaan uskomattoman samanlainen ajatuksenjuoksu. Mies ja nuorempi lapsi ovat välillä aivan pihalla, kun me saatetaan keskustella ja vitsailla käyttäen vain puolia tarvittavista sanoista.

Vierailija
38/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nämä ole mitään etiäisiä. Joka kerta kun perheenjäseneni soittaa mielessä käy ajatus että jollekin on sattunut jotain, toistaiseksi näin ei ole ollut mutta sen kerran kun onkin niin ei se ole etiäinen. Tai kun näen lipun puolitangossa jonkun tuntun taloyhtiön pihassa mietin että jaa varmaan se Virtasen Selma kuollut, sen kerran kun niin tapahtuu niin ei sekään ole etiäinen. Etiäinen on se kun ennakoit jotain tapahtuneen jo ennen kun saat sen vihjeen. 

Siis useimmat asiat tapahtuvat juuri aivan randomisti.

Nuo esimerkit siksi että niihin ei ollut mitään muuta syytä olettaa että niin olisi tapahtunut, etenkin sisarukseni kuolema oli totaalinen yllätys ja siksi huonolla huumorilla vitsailinkin siitä. Lipulla oli tapana valahtaa joskus itsestään puolitankoon. Isäpuoleni soittaessa taas mietin että jaa, taas äitini soittaa hänen numerostaan, mutta olikin sillä kertaa käynyt se mitä ajattelin ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
39/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mieheni kanssa tapana vitsailla matriksin virheistä jos esim. autolla ajaessa vastaan tulee yhtäkkiä useampi samanlainen auto peräkanaa tai pysäkillä seisoo kolme lähes identtisesti pukeutunutta ja muutenkin saman näköistä ihmistä. Näitä tulee vastaan yllättävän usein. Mutta semmoista ei ole tainnut tulla vastaan, että olisi oikeasti tullut creepy tunne.

Vierailija
40/1543 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo melkein 40 vuotta, joten en ole varma tapahtumien välillä kuluneesta ajasta.

Olin 9-vuotias. Asuimme kerrostalossa ja illalla jo pimeän tultua kävin viemässä pyörän varastoon.

Jossain vaiheessa luulin nähneeni mummoni (ilmeisesti pyörää viedessäni), mutta sen jälkeen häntä ei näkynyt.

Taisin kotiväellekin ihmetellä, että eikö se mummo tullutkaan sisälle.

Jokin aika tämän jälkeen aamulla soitettiin, että pappani oli kuollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi