Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisko täällä joku auttaa mua hiuspulmassa?

Vierailija
17.10.2019 |

Mulla on pitkät hiukset. Pesen niitä yleensä saippualla ja käytän etikkaa huuhtelussa. Tuo saippuapesu sopii mulle, koska se tekee hiuksista kuohkeammat, ja etikkahuuhtelu taas estää saippuaa kertymästä hiuksiin. En käytä muita hiustuotteita tai muotoiluaineita, enkä myöskään föönaa tai muuten kuumakäsittele hiuksiani.

Tuntuu, että tarvitsisin ehkä jotain kosteutusta latvoihin. Pitkät hiukset ehtivät kokea kaikenlaista huolimatta vähäisestä käsittelystä, koska niillä on ikää. Mulla on sellaiset hiukset, että öljyt eivät lähde niistä usealla pesullakaan pois. Tai siis olen kokeillut vain kookosöljyä, muita öljyjä en. Käyttäisin mieluummin jotain luonnollista, monikäyttöistä tuotetta hoitoaineen sijaan, mutta onko tällaiselle hiustyypille olemassa sellaista?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei joku hoitoaine käy? Vaikka frantsilalta.

Vierailija
2/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku hoitoaine käy? Vaikka frantsilalta.

Mä mieluummin ostaisin jonkun sellaisen tuotteen, joka käy sitten johonkin muuhunkin, jos ei ole hiuksille hyvä. Mä oon aiemmin käyttänyt hoitoaineita, mutta kun hiukset jäävät usein sellaisiksi liiskoiksi niistä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitosuihke latvoihin ehdottomasti!

Vierailija
4/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nuo hoitosuihkeet oikein ovat?

Ap

Vierailija
5/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotain öljyä, jota sitten hierot ihan vähän vaan latvoihin.

Vierailija
6/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea jostain ekohiustenhoidosta varmaan neuvoja. Suomalainen ohut hiuslaatu kuluu herkemmin kuin paksummat hiukset, joten voi olla että sinun pitää vain hyväksyä se että ne huonot kuluneet latvat pitää välillä leikata pois. Aasiassa käyttävät oliiviöljyä hiustenhoitoon, mutta itse en oikein tykkää öljyisestä koostumuksesta.

Vierailija
7/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hiuksiin jätettävä hoitoaine. Laitat sitä kosteisiin tai kuiviin hiuksiin. Ei ole yhtä raskas kuin jokin öljy ja tuoksuu hyvältä

Vierailija
8/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta jotain öljyä, jota sitten hierot ihan vähän vaan latvoihin.

Onko se niin, että niiden latvojen on tarkoituskin sitten jäädä sellaisiksi öljyisiksi? Kun siis joskus olen kookosöljyllä kokeillut, ja neljänkin pesukerran jälkeen olivat selvästi öljyiset (menivät tönköksi pakkasessa, vaikka hiukset olivat kuivat).

Ap

Vierailija
9/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hiuksiin jätettävä hoitoaine. Laitat sitä kosteisiin tai kuiviin hiuksiin. Ei ole yhtä raskas kuin jokin öljy ja tuoksuu hyvältä

Onko tulos vastaava kuin tavallisessa hoitoaineessa? Ehkä vähän huonosti selitin tuossa avauksessa, mulla siis on sellainen hiustyyppi, että helposti hoitoaineet tekevät hiukset likaisen näköiseksi.

Voisinhan mä tietty pyytää joltain tutulta kokeilla jotain tuotetta.

Ap

Vierailija
10/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy on todella ”raskas” öljy eikä mikään ihme jos jää latvoihin pienissäkin määrissä. Kannattaa kokeilla jotain muita öljyjä esim. argan, jojoba, manteli tai viininrypäleensiemenöljyä.

Vierailija
11/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko tulos vastaava kuin tavallisessa hoitoaineessa? Ehkä vähän huonosti selitin tuossa avauksessa, mulla siis on sellainen hiustyyppi, että helposti hoitoaineet tekevät hiukset likaisen näköiseksi.

Voisinhan mä tietty pyytää joltain tutulta kokeilla jotain tuotetta.

Ap

Joo ja ei. Sen on tarkoitus kostuttaa hiuksia mutta jos laitat sitä liikaa niin tietenkin näyttää likaiselta. Mulla on paksut mutta kuivat hiukset ja jos laitan öljyä latvoihin se näyttää likaiselta, sama jos liikaa hoitosuihketta. Se muumi hoitosuihke mitä lapsillekin voi laittaa ei ole kallis ja on tosi kevyt. Kokeile sitä vaikka aluksi

Vierailija
12/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookosöljy on todella ”raskas” öljy eikä mikään ihme jos jää latvoihin pienissäkin määrissä. Kannattaa kokeilla jotain muita öljyjä esim. argan, jojoba, manteli tai viininrypäleensiemenöljyä.

Ok, no tämä on kiva kuulla! Mä kun ajattelin, että koska se sulaa melko alhaisessa lämpötilassa (25 tai jotain), se sopis myös tähän tarkoitukseen. Mä oon käyttänyt manteliöljyä joskus naamaankin, joten se ainakin tulis sitten kulutettua, jos ei nyt just hiuksille sopisikaan. Kiitos, pitääpä mennä tutkimaan, vieläkö sitä saa läheisestä luontaistuotekaupasta.

Ap

Vierailija
13/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän argan-öljyä. Se on nestemäistä, mutta aika jämäkkää. Ehkä sun kannattaisi kokeilla jotain juoksevampaa öljyä? Olen joskus muistaakseni kokeillut sit skvalaaniöljyä (squalane oil) ja se oli muistaakseni aika juoksevaa.

Ja varmaan laitat sitä öljyä aika vähän, levität sen ensin käsiisi ja sitten latvoihin. Itse aloitan latvoista ja liikun sitten ylemmäs. En ole koskaan huomannut, että latvat olisivat öljyiset.

Vierailija
14/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argan-öljy on ihana hiuksille ja kasvoille. Ihan vain pari-kolme pisaraa kuiviin hiuksiin tekee ihmeitä!

Vierailija
15/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson nyt tuon öljyvalikoiman ja jos ei ne käy hiuksille, niin sitten jotain hoitosuihketta, jos niitä saa hajusteettomana. Mulla on jotenkin hankala hiustyyppi, muotoilutuotteetkaan ei niille sovi. Kun joku toinen laittaa muotovaahtoa hiuksiin, ne näyttävät hyvältä. Kun mä laitan, tulee harakanpesän näköinen.

Ap

Vierailija
16/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa pois koko kuontalo.

Vierailija
17/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, miten usein sitä tukkaa pitää leikata, jos meinaa kaljua tai ihan lyhyttä siiliä pitää, jos on paksu tukka ja nopea hiustenkasvu? Niin usein, että tällaiselle ihmiselle, joka ei kauheasti jaksa nähdä vaivaa hiusten eteen, siinä on aivan liikaa hommaa.

Ap

Vierailija
18/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö, miten usein sitä tukkaa pitää leikata, jos meinaa kaljua tai ihan lyhyttä siiliä pitää, jos on paksu tukka ja nopea hiustenkasvu? Niin usein, että tällaiselle ihmiselle, joka ei kauheasti jaksa nähdä vaivaa hiusten eteen, siinä on aivan liikaa hommaa.

Ap

Mulla on paksut ja pitkät hiukset. Pitkät ne on sen takia, etten jaksa käydä kampaajalla siistimässä lyhyttä kampausta tarpeeksi usein. Latvat olivat jo aika huonossa kunnossa, kun olen viimeksi käynnyt leikkauttamassa niitä tammikuussa. Viime viikolla ostin hiussakset ja leikkasin latvat youtube-ohjeiden mukaan itse. Olen ihan tyytyväinen lopputulokseen ja ainakaan kukaan ei ole räjähtänyt nauruun minut nähdessään, joten ehkä lopputulos ei ole ihan kaamea. :D

Vierailija
19/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla on paksut ja pitkät hiukset. Pitkät ne on sen takia, etten jaksa käydä kampaajalla siistimässä lyhyttä kampausta tarpeeksi usein. Latvat olivat jo aika huonossa kunnossa, kun olen viimeksi käynnyt leikkauttamassa niitä tammikuussa. Viime viikolla ostin hiussakset ja leikkasin latvat youtube-ohjeiden mukaan itse. Olen ihan tyytyväinen lopputulokseen ja ainakaan kukaan ei ole räjähtänyt nauruun minut nähdessään, joten ehkä lopputulos ei ole ihan kaamea. :D

Mä leikkasin just ihan keittiösaksilla latvat :D Yleensä yksi ystäväni leikkaa, mutta nyt kun viimeksi nähtiin, ei ollut saksia paikan päällä.

Ap

Vierailija
20/20 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arganöljy sopii hyvin tähän, ja joku sen jo mainitsikin. Ei ole myöskään komedogeeninen, joten sitä voi käyttää kasvoillakin huoletta. Jos se ei sovi hiuksillesi, niin voit käyttää sitä kasvoöljynä. Mulla on The Ordinaryn arganöljy, hinta alle 10 euroa, ja se on tosi riittoisa tuote.