Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako yksityisellä hammaslääkärillä oikeasti parempaa hoitoa kuin kunnallisella?

Vierailija
17.10.2019 |

Mulla paria hammasta särkenyt kohta parin vuoden ajan. Kunnallisella tullut rampattua niiden takia monta kertaa vuodessa ikinä ei mitään syytä löydy. Kipua alkaa olemaan joka päiväistä ja jo kylmän veden juominen saattaa laukaista hurjan säryn,
Luovutanko tuolla kunnallisella puolella ja siirryn yksityiselle, jos siellä joku löytäisi mitä säryt johtuvat, vai onko vaan rahan haaskausta?
Viimeisemmät röntgenkuvat hampaista otettu pari viikkoa sitten, joten ne varmaan saisi pyynnöstä itselleen, jos vaihtaa yksityiseen.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
2/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on päin vastainen. Yksityisellä hoidettiin ja hoidettiin. Julkisella hammas otettiin kerralla pois ja se oli siinä. Ei ole tarvinnut neljään vuoteen käydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siellä saa rahalla enemmän tutkimuksia ja pääsee aikalailla nopeammin katsottavaksi, mutta pääasiassa samat työkalut ja resurssit kuin julkisella puolella. 

Monesti myös samat hammaslääkärit, jotka julkisen päivystyksen ulkopuolella ovat yksityisellä töissä. Joten taitoeroa ei myöskään ole.

Vierailija
4/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut parempaa palvelua yksityisellä. Saa itse valita puudutetaanko vai ei, kun kunnallisella haluavat pakolla puuduttaa vaikka inhoan sitä. Lisäksi hampaita voidaan paikata kerralla niin paljon kuin lompakko kestää, varsinkin kun otan yleensä illan viimeisen ajan ja mulla on vakihammaslääkäri.

Vierailija
5/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei ainakaan kunnallisella maksusituoumuksella. Olen pari kertaa saanut maksusitoumuksen kunnalliseen, kun kunnallisessa ei ole ollut vapaita aikoja ja kyllä jatkossa pyrin hoitamaan hammaslääkärikäynnit niin että saan ne kunnalliselta.

Vierailija
6/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut parempaa palvelua yksityisellä. Saa itse valita puudutetaanko vai ei, kun kunnallisella haluavat pakolla puuduttaa vaikka inhoan sitä. Lisäksi hampaita voidaan paikata kerralla niin paljon kuin lompakko kestää, varsinkin kun otan yleensä illan viimeisen ajan ja mulla on vakihammaslääkäri.

Minulta on kyllä aina kunnallisellakin kysytty että haluanko puudutuksen. Enneminkin niin päin että eivät olisi halunneet puuduttaa, vaikka itse olisin mielummin vaikka nukutuksessa.

Vierailija
7/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, siellä saa rahalla enemmän tutkimuksia ja pääsee aikalailla nopeammin katsottavaksi, mutta pääasiassa samat työkalut ja resurssit kuin julkisella puolella. 

Monesti myös samat hammaslääkärit, jotka julkisen päivystyksen ulkopuolella ovat yksityisellä töissä. Joten taitoeroa ei myöskään ole.

Itsellä on huono kokemus. Yksityisen hammaslääkäi oli keikkalääkäri vieraassa paikassa. Ei löytänyt mitään haluamiaan välineitä ja haukkui kaikki välineet. Arveli myös että paikkaus ei kestä koska se tuli niin huonosti tehdyksi.

Vierailija
8/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä yksityiselle poistamaan ne hampaat. Yksityisellä saa sen mitä haluaa, jos tietää mitä haluaa. 

Vierailija
9/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa. Saat valita hammaslääkärisi itse ja vaihtaa uuteen milloin haluat. Saat vaikka joka kerralla rauhoittavan lääkityksen, jos pelottaa. Puudutuksista ei pihtailla. Sinä päätät.

Vierailija
10/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Maksusitoomuksella menin lohkeamaa paikkaamaan. Lääkäri ähisi ja puhisi ihan kuin olisi ketuttanut että joutui tulemaan jo 8.15 töihin. Puudutus meni aivan muualle kuin piti, ei hionut ylimääräistä massaa pois, joten nyt on ihana kolo hampaiden välissä johon pääsee kertymään kaikki ruoka. Lähtiessä vielä huuteli perään että kielikorun voisi ottaa pois kun on aivan turha riski hampaille.

lähti hiukan äkäistä palautetta kyseisestä lääkäristä.

Vierailija
11/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Esim. jos on huonosti puutuvaa tyyppiä, voidaan puuduttaa jo puoli tuntia ennen toimenpidettä, ja toimenpidettä aloittaessa uudelleen.

Vanha amalgaamipaikka voi halkaista hampaan hyvin hitaasti. Tämä ilmenee epämääräisenä särkynä, särkypaikka vaihtuu pitkin hammasrivistöä. Suosittelen yksityisellä käyntiä, siellä ei ole liukuhihnameininki. Maksaa toki enemmän, mutta hyvä satsaus.

Vierailija
12/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu, mutta oman kokemukseni perusteella luotan lopulta enemmän julkiseen. Yksityisellä voidaan tehdä myös turhia ja jopa pitkässä juoksussa haitallisia toimenpiteitä, koska siellä asiakas saa paremmin mitä haluaa, oli se järkevää tai ei. Palvelukaan ei ole ollut yksityisellä parempaa, vaan ihan tasaveroisesti on ollut ihania ja karmeita hammaslääkäreitä niin julkisella kuin yksityiselläkin.

Mutta jos itse olisin jo käynyt julkisella saamatta apua, niin varmasti suuntaisin yksityiselle kysymään, mitä siellä ajatellaan.

Vierailija
13/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Pelkään hammaslääkäriä. Eilen kävin yksityisellä, ja palvelu oli loistavaa. Ei iskenyt paniikki tuolissa, niinkuin yleensä. Todella taitava hammaslääkäri. Enää minua ei kunnalliselle saa.

Vierailija
14/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidon paremmuudesta en menisi sanomaan, siihen vaikuttaa enemmän yksittäinen hammaslääkäri kun se onko töissä julkisella vai yksityisellä. Mutta enemmän valinnanvaraa siellä yksityisellä on, tietenkin koska maksat hoidosta suuremman osan itse saat myös valita mitä hoidetaan ja miten. Julkisella pyritään tehokkuuteen, jonot on pitkät joten ei julkisella ketään tarkoituksella huonosti hoideta vaan ihmiset halutaan kuntoon ja pois jonosta. Yksityinen taas sopii mielellään tarkastuskäynnin muutaman kuukauden päähän ihan vaan varmuuden vuoksi. 

Paremmuus riippuu siis pitkälti siitä mitä haet ja millaisen yksityisen valitset. Pieni yksityisyrittäjä on itsensä paras mainos tarjoamalla hyvää palvelua mutta isot yksityiset ketjut tekee voiton isolla koollaan ja melkoista liukuhihnatyötä niissäkin tehdään. 

Vierailija
15/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä, täällä ei ole mitään mahdollisuutta päästä kunnalliseen hammashoitoon tarkastusta ja puhdistusta varten. Vain kiireelliset tapaukset hoidetaan.

Käyn yksityisellä kaksi kertaa vuodessa tarkastuksessa ja puhdistuksessa. Reikiä ei ole ollut 20 vuoteen.

Vierailija
16/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käymään yksityisellä sen takia, että siellä tiedän saavani puudutuksen, joka on riittävä ja oikeassa paikassa. Pidän myös vakihammaslääkäristäni. Osaa asiansa, eikä tee turhia toimenpiteitä, mutta tekee tarvittavat toimenpiteet. Viime käynnillä tosin olimme hieman eri mieltä siitä, mikä hammas aiheuttaa vihlontaa. 

Vierailija
17/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä saa parempaa hoitoa, mutta hoitoon pääsee paljon nopeammin ja saa itse valita hammaslääkärin. Varsinkin jälkimmäinen on minulle tärkeää, koska pelkään hammaslääkäreitä ja erityisesti miespuolisia hammaslääkäreitä. Maksan mielelläni siitä, että pääsen samalle mukavalle ja rauhalliselle naishammaslääkärille, jolla olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Hän myös kunnioittaa toiveitani hoidon aikataulun, puudutuksen yms. yksityiskohtien suhteen.

Vierailija
18/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä saa parempaa hoitoa, mutta hoitoon pääsee paljon nopeammin ja saa itse valita hammaslääkärin. Varsinkin jälkimmäinen on minulle tärkeää, koska pelkään hammaslääkäreitä ja erityisesti miespuolisia hammaslääkäreitä. Maksan mielelläni siitä, että pääsen samalle mukavalle ja rauhalliselle naishammaslääkärille, jolla olen käynyt jo parikymmentä vuotta. Hän myös kunnioittaa toiveitani hoidon aikataulun, puudutuksen yms. yksityiskohtien suhteen.

Olen saanut kunnallisellakin puolella valita hammaslääkärin, jos päivystysajan haluaa, silloin se on se, jolla aikaa, mutta muuten on saanut sen oman hammaslääkärin varata

Vierailija
19/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempia kokeilleena ei muuta eroa, kuin että yksityisellä tyrkyttävät lisähoitoja ja pelottelevat, että käy huonosti jos niitä ei ota. 

Vierailija
20/22 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositelkaas mulle vielä hyvää yksityistä hammalääkäriä, asun Helsingissä.

Jos nyt juurihoitavat nuo kaksi kipuilevaa takahammasta (6.hampaat) niin kannattaisiko paikaksi valita keraaminen paikka? Olen kova narskuttelemaan ja nuo olisivat siihen ehkä kestävin materiaali.

Tai sitten pyydän poistamaan molemmat, niin ei tarvii enää stressata jatkuuko kipuilu. Ilman noita purennan kannalta tärkeitä hampaita en luultavasti pysty olemaan, joten siinä tapauksessa pitäisi ottaa lainaa, että saa hammasimplantit  tilalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi