Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi asiaa joista langennut EI KOSKAAN PÄÄSE EROON: Tupakka, ylipaino ja huumeet

Vierestä seurannut
16.10.2019 |

Raittiiksi voi alkaa, kun esim. tulee uskoon, mutta tupakka, ylipaino ja huumeet ovat koko loppuelämän riesa, jos niihin on kerrankin sortunut.

Tupakasta, ylipainosta ja huumeista eroon pääseminen ja erossa pysyminen on yhtä taistelua. Elämä ei koskaan palaa sellaiseksi kuin se oli ennen lankeamista. Käytännössä jokainen sortuu uudelleen jossain vaiheessa.

Näistä kolmesta ei koskaan pääse oikeasti eroon - lakossa voi kyllä olla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskutaidottomuudesta sen sijaan voi päästä eroon koulussa.

Vierailija
2/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sun kirjoitus ei ole totuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tupakoinnin lopettaminen oli helppoa, nyt täysin nikotiinittomana yli 5 vuotta. Ylipaino sen sijaan on ihan toinen juttu. Väittäisin kuitenkin, että nämä ovat kaikki hyvin yksilöllisiä asioita.

Vierailija
4/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 17 vuotta sitten lopetin tupakoinnin eikä ole minkäänlaista mielitekoa.

Vierailija
5/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut tupakoinnin, uhkapelaamisen, ja laihdutin.

Tupakkaa ei ole tehnyt mieli 15 vuoteen, viimeksi pelannut noin 7 vuotta sitten ja paino pysynyt samassa nyt noin 4 vuotta.

Vierailija
6/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako Jeesus myös ylipainoisia laihtumaan?

Vierailija
7/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta

Vierailija
8/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut tupakanpolton ja alkoholin käytön onnistuneesti. Painokin putoaa kivuttomasti pikkuhiljaa.

Vierailija
9/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko ettei kaikista kolmesta pääse eroon jos on koukussa samanaikaisesti niihin kaikkiin?

Siinä tapauksessa se onkin varmasti vaikeaa.

Vierailija
10/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

auta jeesus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta

Auttaapas. Ensin täytyy vain tunnustaa että ylensyöminenkin on syntiä (omaa terveyttä vastaan). Sitten tehdään parannus siitä synnistä - ja katso! Jeesus on auttanut laihtumaan.

Tämän voinee mahdollisesti tehdä ilman Jeesustakin, mutta suosittelen Häntä silti; Hän on ainoa palveluntarjoaja jolta saa iankaikkisen elämän.

Vierailija
11/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuupas, ilman jesseäkin!

Vierailija
12/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakasta ainakin mun on hyvin helppo vieroittautua. Olen lopettanut monesti vuosiksi ja pidän jatkuvasti viikon-kuukauden mittaisia savuttomia kausia. Yleensä poltan juhliessa, joskus muutenkin maltillisia määriä. Enimmän aikaa en polta. 

Olen katsonut sivusta nikotiiniaddiktin vuosien mittaista ja kalliiksi käynyttä vieroittautumissotaa. Mulle riittää, että tumppaan viimeisen enkä osta lisää. Ei siitä mitään oireita seuraa. Mulle tupakka on täysin tapariippuvuus, lähinnä sosiaalisiin tilanteisiin liittyvä. Mitään fyysistä riippuvuutta tai vieroitusoireita ei ole. Tämä on varmaankin hyvin henkilökohtainen asiakokonaisuus. 

Huumeita en ole käyttänyt ikinä. Niistä en osaa sanoa. Kahvi on kai pahin, sen puute aiheuttaa päänsärkyä ja ärtymystä. 

Vierailija
13/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo vuosia sitten tupakanpolton ja viinan juomisen. Tupakkaa ei ole tehnyt mieli yhtään, mutta viinaa kaipaan joka hetki.

Vierailija
14/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuupas, ilman jesseäkin!

Joo, mutta sitten vähärasvaisempi kroppasi silti päätyy kadotukseen.

Vierailija
15/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi asiaa joista ei pääse eroon: tupakka, ylipaino....

- ja huumeet...

siis kolme asiaa joista ei pääse eroon: tupakka, ylipaino ja huumeet...

- ja rahaongelmat...

okei neljä asiaa joista ei....

Menee vähän monty pythoniksi.

"what have the romans ever done to us?"

Vierailija
16/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

auta jeesus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta

Auttaapas. Ensin täytyy vain tunnustaa että ylensyöminenkin on syntiä (omaa terveyttä vastaan). Sitten tehdään parannus siitä synnistä - ja katso! Jeesus on auttanut laihtumaan.

Tämän voinee mahdollisesti tehdä ilman Jeesustakin, mutta suosittelen Häntä silti; Hän on ainoa palveluntarjoaja jolta saa iankaikkisen elämän.

"Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja ihmiset sanovat: 'Mikä syömäri ja juomari, publikaanien ja muiden syntisten ystävä!'"

Vierailija
17/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut todella pahassa huumekoukussa ja päässyt eroon. Käytän vieläkin huumeita ehkä kerran-kaksi vuodessa, viihdekäyttönä, käydessäni bileissä ym. Samaa ainetta josta olin riippuvainen (amfetamiini). Eli ainakin minä olen ihan elävä esimerkki siitä, että kohtuukäyttä on mahdollsta jopa kovankin addiktion jälkeen. Ei kyllä monilta onnistu. Mutta addiktio on niin moninainen juttu. Siinä on kemiallinen, psykologinen ja sosiaalinen komponentti. Kaikki addiktiot on mahdollista selättää.

Miten tästä vauvapalstasta pääsee eroon? Yrittänyt lopettaa jo monta kertaa... Ei tämä niin vaarallista ole, mutta harmittaa kun aikaa kuluu koko ajan turhuuteen ja tärkeämpääkin tekemistä olisi.

Vierailija
18/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Pätkäpaaston aloittamisen myöstä olen laihtunut, nälän tunne hävinnyt ja en enää syö tylsyyteen.

Vierailija
19/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

auta jeesus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta

Onko ahmintahäiriökin sitten syntiä? Miten paljon pitää syödä, että se on syntiä?

Luterilaisen kirkon isä Martti Luther oli tunntetusti suuri ruoan ystävä. On vähän outoa, että joku luterilainen pitää syömistä syntinä. Jos et ole luterilainen, niin vähän ymmärrettävämpää.

Vierailija
20/25 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Fyysisestä riippuvuudesta pääsee eroon kuka tahansa, psykologisesti koukussa olevat keksivät tekosyitä aloittaakseen uudelleen. Syvällä sisimmässään he eivät koskaan olisi halunneetkaan lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä