Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rantalomilla kävijät, millainen päiväaikataulu teillä on? (aikuiset)

Vierailija
15.10.2019 |

Olen käynyt viimeksi lapsena rantalomalla. Nyt aloin ihan uteliaisuuttani miettiä, miten päivämme siellä vietimme ja mitä itse tekisin, jos lähtisin rantalomalle.

Voisiko joku kertoa päivän aikataulusta? Moneltako heräätte, moneltako syötte, mitä teette päivisin jne. Otetaan nyt esimerkki ihan perinteiseltä rantalomalta, kohteesta, jossa ei ole isoja kaupunkeja lähellä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys klo 7, aamiaista omalla parvekkeella (otetaan aina huoneistohotelli), sen jälkeen lepoa ja yleensä rakasteluakin. Klo 9-10 suihkun jälkeen valmiit retkireput mukaan ja nähtävyyksille (luontoa, rakennuksia, museoita jne.) joko vuokra-autolla, taksilla, bussilla tai jalkaisin. Lounas jossain kivassa ravintolassa tai katuruokapaikassa klo 13-15 tienoilla. Lisää nähtävyyksiä tai mahdollisesti jotain kauppa-asioita. Paluu majapaikkaan klo 17-18. Uintihetki altaalla tai meressä, sitten parvekkeelle hetkeksi pikku aperitiiville. Pukeutuminen illalliselle, ruokapaikan etsintä ja iltaruokaa viineineen jossain ravintolassa klo 20-21. Sitten digestiiviä parvekkeella ja nukkumaan klo 23 tienoissa. Herätys kahdeksan tunnin kuluttua ja samalla aikaululla seuraavatkin päivät. Emme tykkää löhöillä altailla tai rannoilla.

Vierailija
22/24 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herätys noin klo9, syömään hotelliaamupalaa, sit takas huoneeseen pukemaan ja pakkaamaan rannalle mukaan otettavia kamoja, ehkä hetken löhöilyä ja paikallisen tv:n kanavaselailua. Ulos huoneesta joskus 10.30/11. Rannalle löhöö, podcastien kuuntelua, uimista joka 30min, vähän suolaisia snackseja jostain lähikojusta, välillä joku mojito tai muu kylmä rinksu, lisää uimista ja aurinkovoiteen levittelyä, päikkäröintiä. Klo17 takas hotelliin. Suihku ja laittautuminen, 18.30/19 paikalliseen raflaan syömään kunnon dinneri. Dinneri jälkeen tyyliin Klo21 käppäilyä kaduilla jonku 30min/1h ja sit takas hotlaan. Sänkyyn klo23, omalta pädiltä joku sarja ja uni joskus ennen klo1. AND REPEAT!

Miten tuo ”omalta pädiltä joku sarja” kustantaa ? Minua on varoitettu siitä gigantissa, että joillekin on tullut satasien yllätys siitä. Itse pidän muutenkin mielelläni koneista taukoa lomalla. Olen jo melko koukuttunut.

Wifi! Valkataan aina hotla missä wifi. En käytä omaa nettiä juurikaan matkoilla. BTW: Nykyään taitaa kyllä olla sellaisia liittymiä, joilla voi huoletta selailla nettiä ulkomailla (tai varmaan riippuu kohteesta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just lomareissulta, jossa vietin kaupunkiloman päätteeksi kolme päivää perinteistä rantalomaa.

Hotellin aamiainen n. klo 9 kaikessa rauhassa, istuin aamupalalla n. 1,5h. Sitten altaalle (en tykkää hiekkarannoista) lukemaan kirjaa. Välillä uimaan, välillä hetki auringossa. Hotellin baarista pieni lounas, välillä käväisin huoneessa. Siinäpä päivä sitten menikin. Alkuillasta syömään lähialueen ravintolaan, sitten 1-2 drinkkiä jossain, takaisin hotelliin ja nukkumaan viimeistään 23.

Ihanan rentouttavaa, mutta kolme päivää alkaa olla maksimi tuollaista lomaa mulle. Siksi yhdistän rantaloman yleensä kaupunkilomaan. Rantaloman hotelliksi valitsen aina sellaisen, jossa on kiva parvekkeellinen huone, isot uima-altaat ja hyvät palvelut, kaupunkiosioon kelpaa huonompikin hotelli.

Vierailija
24/24 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätys ja aamukahvi kuistilla 6-7. Luontoretki lähimaastoon aamun raikkaudessa. Uinti meressä pitkään. Aamiaista klo 9-10. Asioiden hoitoa jos tarvis. Kuistille torkkumaan ja lukemaan. Lounas 13, sitten viileä suihku ja päiväunet. Herättyä kahvit, uinti ja pitkä kävely auringonlaskussa rannalla. 19-23 ruokaa ja baareja tai istuskelua kuistilla kynttilänvalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi