Palautuuko vaginan tiukkuus synnytyksen jälkeen!?!
Olen synnyttänyt 4 lasta ja aina on paikat palautunut hyvin nopeasti ennalleen. Nyt neljännen jälkeen ei niin käynytkään. Synnytys oli vaikeampi ja ponnistusvaihe kesti kauemmin. Synnytyksestä on 3kk olen jo hätää kärsimässä. Minusta tuntuu että lantionpohjalihakset ovat todella hyvässä kunnossa, mutta seksi ei tunnu enää samalta, lähellekään. Näinkö tässä kävi, vai onko vielä toivoa palautumisesta?
Kommentit (13)
Ikävä kyllä pimppisi on pysyvästi löysä. Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi olen saanut ja on ihan normaali olo.
Oliko heti, vai jouduitko jumppaamaan epätoivon kanssa?
Ap.
No tarviiko yrittää suoltaa yksin syntyvyysluvut nousuun?!?! Kaikella on hintansa. Luonto yrittää estää miestäsi enää kertaakaan laukeamasta sisälläsi.
Peli on menetetty, miehelläsi on jo varmasti tiukkapimmppinen uusi. Varaudu eroon.
Ei. Ensimmäisestä synnytyksestä lähtien römpsä on revennyt ja levinnyt, hajonnut palasiksi ja pudonnut pois. Näin on palsta kertonut.
Kyllä palautuu, muista jumpata lantiopohjan lihaksia vähintään joka toinen päivä. Tätä ei kovinkaan moni tee ja sitten kitisevät kun pissaavat yskiessä housuun jne.
Itsellä kanssa neljäs tulossa ja jumppaan vähintään joka toinen päivä. Kertaakaan en ole muuten synnytyksissä revennyt ja jälkitarkastuksissa on kehuttu, että hyvin on palauduttu.
En osaa sanoa, mutta toivon sulle parasta. Mulla yks alkautta syntynyt ja sen jälkeen palautui ilman ongelmia.
On revennyt, mutta käsittääkseni kirurgisesti voidaan hoitaa ratkennutta vaginaa samalla kuten perä suoltakin. Niitä ei kuitenkaan tehdä noita operaatioita, jos ei haittaa jokapäiväistä elämää esim. pissat tule housuun (tai uloste).
4 lasta on usein se raja, ettei enää palaudu paikat vaikka olisikin suotuisa kudostyyppi. Vain hyvin harva voi tehdä suurperheen ilman pysyviä vaurioita. Ne joilla on epäedullinen kudostyyppi saavat sitten pysyviä vaurioita jo ekassa synnytyksessa tai jopa jo raskauden aikana, kun lantionpohjaan kohdistuu suuri paine. Esimerkiksi peräsuolen laskeuma voi tulla muuten myös miehelle, jos on huono kudostyyppi ja/tai on hyvin lihava.
Toinen nainen 69 kirjoitti:
Peli on menetetty, miehelläsi on jo varmasti tiukkapimmppinen uusi. Varaudu eroon.
Tätähän täällä jauhetaan ikäänkuin se olisi tässä nyt se suurin murhe. Aina kun naisella on ongelma luodaan asetelma jossa mies on se joka kärsii.
Mies voi hyvin ja nauttii seksistä. Minä en.
Kaksi olen saanut ja on ihan normaali olo.