Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

elatusmaksu, rahanahne, reiluus? Missä raja menee?

Vierailija
01.06.2006 |

Jos isä tienaa 2300-2600/kk, ei velkoja. Asuu vuokralla avovaimon ja lapsensa kanssa, niin mikä vastuu hänellä on minun kanssa asuvasta 7 vuotiaasta lapsestaan?

Maksaa 118,15 ¿/kk lapsesta . Ei myöskään luonnollisesti osta lapselle vaatetta tai mitään.

Olenko rahan ahne paska, kun haluan reiluutta? Häneltä enemmän osallistumista lapsen menoihin. No okei, olen halunnut jotain muutosta jo kuusi ja puoli vuotta eikä sitä ole tullut.

Tyttö ei halua mennä isälleen joka toinen viikonloppu. En halua enkä aio enään pakottaa. Minulla on yksinhuoltajuus ja tapaamis sopimusta ei ole tehty. Isä ei aio suostua tulemaan tapaamiseen lastenvalvojan luokse. Mikä on oikein?????

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ei edes isäänsä näe.. Etkö ole itse töissä?

Vierailija
2/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinulla on pienet tulot niin saat myös asumistukea.

toisaalta jos sun tulot on keskitasoa niin miksi tarvitsisit edes enempää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaan itse 1400 brutto

ap

Vierailija
4/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kun ei isä ees tapaa lastaan" kattokaa peiliin.

Vierailija
5/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

exä tienasi 800 euroa kk

Vierailija
6/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne tarkistavat elatusmaksun ja kommentoivat tapaamisia. Tiedäthän että tyttösi voi myös sinun mieliksi sanoa ettei halua mennä isänsä luo.

Vierailija
7/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkea noilla tuloilla ?!?!?

Vierailija
8/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummankin vanhempien tiedoista tehdään lomake ja siinä on tulot ja menot

Sitten kohta jossa mainitaan kulut lapsesta, tähän kohtaan eritellään harrastusmenot ja lääke- ja lääkärikulut. Jos kyseessä lapsi jolla on paljon em. menoja elatusmaksu on silloin suurempi.

Kuulostaa sen verran isolta tuo palkka että isä joutuu kyllä maksamaan enemmän kuin tähän asti.

Aina voi tarkistuttaa tuon sopimuksen.

Isää ei tarvitse nähdä, käytte eri aikaan siellä lastenvalvojalla tekemässä em. selvitykset. Jos asutte eri paikkakunnilla lastenvalvojat lähettelevät papereja keskenään postitse.

Mieti valmiiksi ehdotus vaikka 200 euroa / kk tai muu sopivaksi katsomasi summa.

Vierailija
9/14 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On voinut käydä esittämässä pienillä tuloillaan pyynnön että maksua kohtuullistetaan. Siinä tapauksessa kunta maksaa erotuksen ja kaikki lapset saavat vähintään tuon perusjutun vanhemman tuloista riippumatta.

Vierailija
10/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isien ole pakko teidän ja lastenvalvojien laskemia ehdotelmia hyväksyä. Lastenvalvojien käyttämä laskelmahan perustuu muutenkin puhtaasti oikeusministeriön työryhmän tekemään SUOSITUKSEEN, eli ei ole oikeasti olemassa minimielatusmaksua, se on 0,-. Se, että lapsi kuluttaa toki enemmän kuin 0,- kuukaudessa on eri asia kuin ELATUSMAKSU. Elatusmaksu on 50% lapsen laskennallisesta elatuksesta , eli vain toisen vanhemman osuus. Jos haluat enemmän kuin sen 118€, tulee sinunkin sitten laittaa lapsen elatukseen sama summa enemmän. Olethan itsekin velvollinen yhtä lailla. Toki elatuskyky ratkaisee näissä kuuluisissa laskelmissa, mutta jokainen meistä voi vaikuttaa omaan elatuskykyynsä. Kouluttaudu ja mene töihin, tienaa kivasti ja sinulla on rahaa.

Lapsen isä voi myös kieltäytyä elatussopimuksen allekirjoittamisesta jos vaadit enemmän kuin mtä hän haluaa maksaa ja jos et voi todistaa, että käytät rahat lapseen suoraan. Näin ollen sulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin viedä asia käräjille, good luck with that!

Mietipä mikä summa lapsesi elatukseen oikeasti riittää. Se, että nostat itse elinkustannuksiasi ei ole suoranaisesti elatusapua nostava tekijä.

Vierailija
11/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyytyisin siihen mitä saan. Mitä sitä pakolla vääntämään.

Itse sain aikanaan pienimmän elarin kahdesta lapsesta. Ja se riitti. Ajattelin, että lapset on minun ja minä ne elätän, koska luonani asuivat. Kävivät kyllä isällään, mutta mitään en ollut koskaan vailla elatusmaksun lisäksi.

Vierailija
12/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusavun tarkistamiseen. Elatusapu vaikuttaa kyllä pieneltä isän ja sinun tulot huomioon ottaen. 7-vuotiaan peruskulutus on 329ekk ja siihen päälle lapsen osuus asumiskuluista eli epäilisin, että isän maksettava osuus olisi n. 200e-300e välillä. t.lastenvalvoja

Vierailija
13/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä tienaa 2300-2600/kk, ei velkoja. Asuu vuokralla avovaimon ja lapsensa kanssa, niin mikä vastuu hänellä on minun kanssa asuvasta 7 vuotiaasta lapsestaan?

Maksaa 118,15 ¿/kk lapsesta . Ei myöskään luonnollisesti osta lapselle vaatetta tai mitään.

Olenko rahan ahne paska, kun haluan reiluutta? Häneltä enemmän osallistumista lapsen menoihin. No okei, olen halunnut jotain muutosta jo kuusi ja puoli vuotta eikä sitä ole tullut.

Tyttö ei halua mennä isälleen joka toinen viikonloppu. En halua enkä aio enään pakottaa. Minulla on yksinhuoltajuus ja tapaamis sopimusta ei ole tehty. Isä ei aio suostua tulemaan tapaamiseen lastenvalvojan luokse. Mikä on oikein?????

Jos sä olet lähivanhempi ja yksinhuoltaja niin idea on että sä ostat tuolla elatusmaksulla lapselle mm. vaatteita jne. Elatusmaksu ei ole tarkoitettu sulle vaan lapselle.

reiluudesta ei ole kysymys, vaan ainoastaan tilastollisista summista, joiden perusteella elatusmaksu määräytyy

Vierailija
14/14 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isien ole pakko teidän ja lastenvalvojien laskemia ehdotelmia hyväksyä. Lastenvalvojien käyttämä laskelmahan perustuu muutenkin puhtaasti oikeusministeriön työryhmän tekemään SUOSITUKSEEN, eli ei ole oikeasti olemassa minimielatusmaksua, se on 0,-. Se, että lapsi kuluttaa toki enemmän kuin 0,- kuukaudessa on eri asia kuin ELATUSMAKSU. Elatusmaksu on 50% lapsen laskennallisesta elatuksesta , eli vain toisen vanhemman osuus. Jos haluat enemmän kuin sen 118€, tulee sinunkin sitten laittaa lapsen elatukseen sama summa enemmän. Olethan itsekin velvollinen yhtä lailla. Toki elatuskyky ratkaisee näissä kuuluisissa laskelmissa, mutta jokainen meistä voi vaikuttaa omaan elatuskykyynsä. Kouluttaudu ja mene töihin, tienaa kivasti ja sinulla on rahaa. Lapsen isä voi myös kieltäytyä elatussopimuksen allekirjoittamisesta jos vaadit enemmän kuin mtä hän haluaa maksaa ja jos et voi todistaa, että käytät rahat lapseen suoraan. Näin ollen sulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin viedä asia käräjille, good luck with that! Mietipä mikä summa lapsesi elatukseen oikeasti riittää. Se, että nostat itse elinkustannuksiasi ei ole suoranaisesti elatusapua nostava tekijä.

esimerkiksi asumiskulut ovat suuremmat kun on lapsia, ne lasketaan mukaan. Ja se on se suurin menoerä ainakin meillä lasten elatuksesta. Siihen lisäksi harrastukset, ruoat, vaatteet, huvitukset, lääkärit, matkaliput, koulukirjat. Minulta menee ainakin 400/lapsi joka kuukausi noihin mutta en oleta että isä maksaisi puolet minulle.