Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos meette jonnekin työkokeiluun, niin älkää ainakaan yhdistyksiin

Vierailija
14.10.2019 |

Niissä porukalla ei ole pääsääntöisesti esimiestaitoja, eikä mitään käsitystä lakisääteisistä asioista. Kaikkiin epäkohtiin vastataan, ettei muka yhdistyksen tartte sitä ja tätä lakisääteistä juttua noudattaa. No kyllä tarvitsee. En ole itse ollut, mutta kahdessa seurannut sivusta tuota työllistämistä jäsenen ominaisuudessa ja voi heevatti, omille lapsille olen sanonut, että viimeinen vaihtoehto on joku yhdistys. Monessa työkokeilijat jätetään yksin tai keskenään, vaikka ei saisi. Pahimmassa tietämässäni tapauksessa on oppilaitoksen top-harjoittelijatkin pistetty työkokeilijoiden vastuulle. Perehdystä ei ole, mutta tekemättömistä töistä huudetaan silti, vaikka eivät ole edes tienneet, että sellainenkin homma olisi pitänyt tehdä. Kun kysyin, kuka homman neuvoi, sain vastaukseksi, että olisi se pitänyt tajuta. Kysyin, että miten se olisi pitänyt tajuta, en saanut mitään selvää vastausta. Eroan, muakin nyt vihataan, kun olen sanonut senkin, että kyllä työkokeilun saa lopettaa jos pääsee kouluun, eikä siihen edes syytä tarvita. Yhdelle kouluun päässeelle nuorelle oli yritetty valehdella - tai sitten tietämättömyyttä väitetty - että olisi joku irtisanomisaika. Ei ole.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti maailmaan mahtuu paljon epäpäteviä ihmisiä, joista monet päätyvät vastuunalaisiin tehtäviin yhdistyksissä tai työpaikoilla.

Vierailija
2/3 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli mennä. Ensi alkuun vain katselisi, että mitä vahinkoa pystyy vaivihkaa yhdistyksessä aiheuttamaan, ja loppuajan sitten aiheuttaisi sitä vahinkoa. Ja lopuksi valittaisi perehdytyksen ja ohjauksen puutteesta.

SPR olisi ihan ykköskohde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ja pahimmillaan hyväksikäytetään jäsenten omiin tarpeisiin tai teetetään tehtävät jotka kuuluu palkkaa saavalle toiminnanjohtajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan