Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v on päivässä jopa 10 tuntia puhelimella

Vierailija
13.10.2019 |

Alkoi loma ja tyttö oli koko eilisen päivän puhelimella. Se siis laskee aikaa minkä käyttää ruudulla ja usein viikonloppuisin näyttää 10 tuntia. Tytöllä ei ole kavereita ketä nähdä, joskus käy lenkillä mutta täällä on niin harvasti ja tylsiä lenkkeilypaikkoja ettei sitäkään jaksa. Mitähän tekemistä sille keksisi nyt lomaksi? Itseäänkin harmittaa kun ei ole ikinä mitään tekemistä ja yleensä kaikki on ehdottanut jotain "ole kavereiden kanssa" mutta kun niitä ei ole :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset ovat aina puhelimella, vaikka kaikki toiminta sillä ultrapienellä näytöllä ja ilman oikeaa näppäimistöä on aivan tolkuttoman työlästä? Olisivat tietokoneella, niin olisi paljon mukavampaa ja myös ergonomia paranisi.

Vierailija
2/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset ovat aina puhelimella, vaikka kaikki toiminta sillä ultrapienellä näytöllä ja ilman oikeaa näppäimistöä on aivan tolkuttoman työlästä? Olisivat tietokoneella, niin olisi paljon mukavampaa ja myös ergonomia paranisi.

No sitähän tässä kysyttiin :D sitä paitsi puhelimella helpompi käyttää sosiaalisia medioita.

Ap:lle, jos teillä on samaan aikaan loma niin voisitte tehdä jotain yhdessä. Esim päiväreissu jonnekin tai menette vaikka kylpylään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim päiväreissu jonnekin tai menette vaikka kylpylään :)" Niin sieltä saamaan kolmen plussan streptokokin kun lilluu siellä toisten pas*avesissä yäk!

Kengät jaslkaan ja ulos kävelylle,luontoon nauttimaan upeista syyssäistä. Jos sataa niin sadevaatteet niin pikku kuurot ei haittaa.

Vierailija
4/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ironista, että ap kysyy tähän ohjeita netistä.

Vierailija
5/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait tuossa nyt ole mitään ihmeellistä, lapset ja nuoret ottavat esimerkin ja mallin meiltä aikuisilta. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Ja yhtähyvin voidaan kysyä, mikä saa meiltä aikuisilta tulemaan tänne sunnuntai aamuna heti silmät avautuaan klo 7.00. Heräsin noin tunti sitten ja nyt olen jo täällä, vaikka kuinka yritän olla vapaapäivät ilman älylaitteita, mutta jotenkin olen koukussa tähän. Nytkin annoin luvan vain kurkata, mutta niin vain huomaan sormeni käyvän ruudulla. Sama lienee teidän teinillä.

Vähän tekopyhää moralisoida teinien älylaitteuden käyttöä, kun itse syyllistymme samaan.

Vierailija
6/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ironista, että ap kysyy tähän ohjeita netistä.

Mitäs ironista siinä on?

Vierailija
7/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on surkuhupaisin ja ironisin pitkään aikaan. Valitetaan toisten netin käytöstä netissä ja itse syyllistytään samaan, kun saa vain silmänsä auki sunnuntai aamuna, olettaen vielä olevan sen ap. vapaapäivä. Sama meille kaikille kommentoijille.

Vierailija
8/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tietokone ja ergonominen pehmeä tuoli +pöytä, ei mene niskat. Olisiko joku parempi asuinalue vaihtoehto jossa on mukavampia lenkkeilypaikkoja ja paikkakunnalla tapahtumia joista tykkää. Ennen oli lehtiä ja kirjoja. Entä matkustus yhdessä. Kyllä sitä ehtii vielä hankkimaan tuttuja ajan myötä sekä kiinnostuksia /harrastuksia aikuisenakin

Vierailija
9/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait tuossa nyt ole mitään ihmeellistä, lapset ja nuoret ottavat esimerkin ja mallin meiltä aikuisilta. Mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

Ja yhtähyvin voidaan kysyä, mikä saa meiltä aikuisilta tulemaan tänne sunnuntai aamuna heti silmät avautuaan klo 7.00. Heräsin noin tunti sitten ja nyt olen jo täällä, vaikka kuinka yritän olla vapaapäivät ilman älylaitteita, mutta jotenkin olen koukussa tähän. Nytkin annoin luvan vain kurkata, mutta niin vain huomaan sormeni käyvän ruudulla. Sama lienee teidän teinillä.

Vähän tekopyhää moralisoida teinien älylaitteuden käyttöä, kun itse syyllistymme samaan.

Koska työpäivinä en ehdi netissä lojumaan ja netin selailu sängyssä sunnuntaiaamuna on sopivan laiskaa toimintaa.

Minusta on vanhemman tehtävä valvoa lapsen ruutuajan käyttöä. Meidän alakoululaisella on 1h/pvä puhelinaikaa, sen jälkeen puhelimessa ei toimi enää sovellukset. Telkkarista saa katsoa kohtuudella omalle iälle sopivia ohjelmia.

Mitä enemmän aikaa lapsi viettää esim. netissä, sitä hankalampaa hänen on tarttua muuhun tekemiseen, sitä on ihan tutkittu. Liika ruutuaika passivoittaa ja lapsen oma mielikuvitus kärsii.

Ei liika ruutuaika ole aikuisellekkaan hyvässä, mutta kehittyvälle lapselle se on erityisen haitallista.

Vierailija
10/11 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tavatonta että 16- vuotias on puhelin kiinni naamassa koko päivän, myös pyöräillessä, ratsastaessa, uidessa ei ehkä niinkään vaikka vedenkestäviä puhelimia onkin. Se minua ihmetyttää kun yli 50- vuotias ystäväni tekee samaa, eukko on kuin joku teini, koko ajan puhelin naamassa. Aika rasittavaa mutta minkäs tekee kun on henkisesti teinin tasolla.

Joku koppakuoriainen mönkii jossain niin sitä videoidaan ja jaetaan, matkoilla pitää pysähdellä ottamaan kuvia jostain lehmistä tai puista. Ellei kuvattavaa löydy pällistelee vaikka kissavideoita YouTubesta, toisaalta ihan hyvä ettei näpelöi auton nappuloita kaiken aikaa mutta kun työntää sitä puhelinta naamaani kiinni kun ajan routavaurioisella tiellä niin se ei ole kauhean kivaa :D.

Vierailija
11/11 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tavatonta että 16- vuotias on puhelin kiinni naamassa koko päivän, myös pyöräillessä, ratsastaessa, uidessa ei ehkä niinkään vaikka vedenkestäviä puhelimia onkin. Se minua ihmetyttää kun yli 50- vuotias ystäväni tekee samaa, eukko on kuin joku teini, koko ajan puhelin naamassa. Aika rasittavaa mutta minkäs tekee kun on henkisesti teinin tasolla.

Joku koppakuoriainen mönkii jossain niin sitä videoidaan ja jaetaan, matkoilla pitää pysähdellä ottamaan kuvia jostain lehmistä tai puista. Ellei kuvattavaa löydy pällistelee vaikka kissavideoita YouTubesta, toisaalta ihan hyvä ettei näpelöi auton nappuloita kaiken aikaa mutta kun työntää sitä puhelinta naamaani kiinni kun ajan routavaurioisella tiellä niin se ei ole kauhean kivaa :D.

Tätä en itsekään ymmärrä, että aikuiset ihmiset eivät kykene ravintolassakaan aloittamaan ruokailua ennen kuin annoksesta pitää ottaa valokuva. Mikä hitto siinä puhelimessa on, että se pitää kaivaa joka jumalan tilanteeseen mukaan?