Odotatteko jo joulua? Oletteko jouluihmisiä?
Kommentit (23)
Jep muuten kyllä mutta rahat loppu ja lahjoja/ sapuskaa pitäisi ostella lapsille. Eli en oikeestaan odota se tulee joka vuosi liian aikaisin. Rauhallista aikaa muuten ja pidän kyllä mutta ei ole rahaa siihen.
Rakastan jouluohjelmia ja elokuvia.
Ois ihan kivaa jos ois joulu jolloin en ole sairaana makaamassa yksin eristyksissä. Viimeisen 10v aikana missannu 7 joulua kokonaan.
Mun teini-ikäinen tytär odottaa ja voi luoja tätä meininkiä... kuuntelee joululauluja ja soittaa niitä, tekee lahjalistaa ja suunnittelee huoneensa joulusisustusta jonka aikoo laittaa MARRASKUUSSA! Joulut on niitä hetkiä kun haluaisi tuosta lapsesta eroon.
En ihmeemmin odota joulua. Jännää, koska kaksi nuorintani ovat syntyneet jouluna. Näin olen pakotettu illakoimaan joulua.
Odotan. Erityisesti lomaa, jota ajattelin pitää reilu pari viikkoa.
En odota Joulua enkä ole tippaakaan Joulu ihminen :/ Olen kesän lapsi ja odotan nyt jo kevättä/kesää. Onneksi se aina tulee ! Menis vaan äkkiä tämä ankea syksy,talvi ja joulu ohi!!
N57 v.
Vierailija kirjoitti:
En odota Joulua enkä ole tippaakaan Joulu ihminen :/ Olen kesän lapsi ja odotan nyt jo kevättä/kesää. Onneksi se aina tulee ! Menis vaan äkkiä tämä ankea syksy,talvi ja joulu ohi!!
N57 v.
Tuolla asenteella elämästä menee hukkaan suurin osa näillä leveysasteilla.
En odota, en tee jouluvalmisteluja, en jouluruokaa.
Hieman tympii koko joulu. En tänä vuonna pääse matkallekaan silloin, joten lusittava täällä. Raskas sukulainen vielä maksimoi helvetin. Valoja viritän kyllä pimeään aikaan muutenkin ja jouluksi otan esille joitain teemanmukaisia koristeitakin. Eli en oikeastaan inhoa joulua, mutta siihen kulminoituu liikaa negatiivista historiaa.
Odotan! Nautin joulun tunnelmasta ja odotuksesta. Laitoin eilen ikkunaan pienen valon, tänään tarkoitus laittaa parvekkeelle. :) Jos minulla olisi lapsia, olisi ihana, jos ne syntyisivät joulukuussa.
Odotan todellakin, ensimmäisen lapsenlapsen laskettu aika 25.12. 😍
Valmistaudun Jouluun pikkuhiljaa. Ulkona olevasta lyhdystä otin kukan pois ja tilalle laitoin kynttilän. Verannalle viritän huomenna pienen valosarjan, myöh. lisää. Aloin jo suunnittelemaan asetelmaa tuohon lasimaljakkoon.
Juu. Vaikka meidän perheessä joulua viettääkin neljä aikuista, se on tosi tärkeä juhla perheellemme. Sitä suunnitellaan jo nyt.
Mulla ei ole koskaan ollut sellaista tunnetta, että koskaan olisi "joulu" vaikka olisi joulukuu, mutta jostain syystä on nyt ollut jo viikko sellainen olo, että on joulu. En tiedä johtuuko se siitä, kun kroppa ei ole yhtään sopeutunut näihin kylmiin keleihin ja palelen ihan stanasti.
Odotan joulua. Kortteja olen jo tehnyt, ruokia suunnitellut ja miettinyt lahjoja. Omat haasteensa tuo tämä ikuinen rahattomuus, mutta aina joulu on tullut. En pidä muista juhlista, mutta joulunaikaa suorastaan rakastan. Johtuu varmasti osaltaan siitä, että lapsuuden joulut olivat ainoita alkottomia juhlia perheessämme, koska silloin oltiin mummolassa ja siellä ei viinalla läträtty.
En nyt kauheasti odota. Toki joulua meillä vietetään, mutta ei perinteisesti. Ajattelin laittaa joulupöydän täyteen herkkuja. Meille herkkua ei ole laatikot, sillit, kuiva kinkku jne.
Tehdään aidosti hyvää ruokaa, josta meillä kaikki tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Odotan! Nautin joulun tunnelmasta ja odotuksesta. Laitoin eilen ikkunaan pienen valon, tänään tarkoitus laittaa parvekkeelle. :) Jos minulla olisi lapsia, olisi ihana, jos ne syntyisivät joulukuussa.
Mä vihaan sitä, että synnyin joulukuussa.
En ole kovin jouluihminen ja mulle joulun pyhät ei ole mitään ylimääräisiä vapaapäiviä. Sama sitten olla töissä tuplapalkalla. Ehtii siinä kuitenkin iltasella syödä hyvin ja vähän nauttia joulun tunnelmasta.
En tiedä. Ihmettelen kun esim.Facessa on miespuolisia kavereita noin 50vuotiaita niin muutama on juhannuksesta asti odottanut joulua. Laskee päiviä ja joulu sitä ja joulu tätä. Jotenkin outoa.