Rahapulaisten tuttujen valituksessa ärsyttää nämä:
Siis kun valittavat rahapulaa, ja kun en yhdy valitukseen, vetävät johtopäätöksen ettei minulla rahahuolia ole (niinkuin ei olekaan, vaikka tienaan saman verran/vähemmänkin kuin he)
niin kohta alkaa sataa vähättelyä
"Niin no helppohan sun on, kun ei oo omakotitaloa ja velkaa", "helppo sanoa kun ei ole kuin kaksi lasta ruokittavana ja harrastuksiin vietävänä", "helppohan sun on kun ei oo lemmikkejä joihin uppoaa rahaa".
Voi helv****.
Kuka sen omakotitalon käski ostaa?
Kuka käski tehdä viisi lasta?
Entä hankkia ne lemmikit???
"Enhän minä tiennyt että tämmöstä voi sattua"
Voi helv**** uudestaan.
Väittääkö ja tunnustaako oikeasti olevansa niin tyhmiä, ettei tajua miettiä asioita kunnolla ennenkuin toimii.
Kyllä munkin on tehnyt välillä paljonkin mieli hankkia ihana iso talo, lisää lapsia ja lemmikkejäkin, mutta jonkinlainen järki kuitenkin pistänyt miettimään MYÖS ne mahdolliset huonot puolet mitä näistä koituu. Vastuuta, velkaa, rahanmenoa, ajanmenoa, väsymystä. Ja miettiä ne omat rajat.
Sairastumisten aiheuttamat rahapulat ymmärrän ja sympatiseeraan, mutta näitä muita en.
Kommentit (9)
Itse olen opiskelija joka ei ole oikeutettu mihinkään tukeen. Opintotuet loppuivat kun opinnot hidastui sairastumisen takia, mutta en saanut niin pitkää sairaslomaa että saisin mitään sairastamisen tukia. Toimeentulotukea en saa kun olen kesät ollut töissä ja olen niillä rahoilla kitkutellut menemään: tukea haettaessa tilillä oli jopa tonni eikä ollut tiedossa lisää rahaa kuukausiin, mutta tuon tonnin takia en tukea saanut.
Kaveri saa isompaa opintotukea kuin minä koskaan (eri aloitusvuosi), minä tosiaan en saanut mistään rahaa. Kaveri myös töissä. Paitsi siitä että tein yhden työkeikan alaltamme, eli muutamassa viikossa sitten tienasin sen verran että sain taas pari kuukautta elätettyä itseäni.
Ai että vitutti kaverin kommentti ”Miten niin ei oo varaa lähteä baariin? Justhan olit töissä ni nyt sulla on varaa vaikka mihin!”
Niin, varaa elää pari kuukautta.
Toiset pystyy sitä 1000 euroa käyttämään hyvinkin pitkälle, toinen olisi heti käyttänyt johonkin kivaan ja miettinyt seuraavan kuun elämämistä vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttään ne jotka valittavat rahapulaisten valituksesta. Siis sellaisessa tapauksessa missä tämä valittaja saanut merkittävää taloudellista tukea vanhemmiltaan, esim lapsilisät säästetty, ostettu auto 18 vuotiaana tai muuta paria sataa suurempaa avustusta. Moni ei tajua ollenkaan että heillä on asiat hyvin vanhempiensa lahjoitusten takia, kuten lapsilisät säästetty. Ei ymmärretä kuinka valtava ero sillä on kun muuttaa pois kotoa 20 tonnia tilillä vs 0e tilillä.
Joo, yksi entinen työkaveri/kaveri oli just tuollainen. Eli vanhemmilta tuli suunnilleen kaikki käyttömenot huonekaluista, telkkareista ja välillä ruoastakin lähtien. Auton tuo osti osamaksulla palkallaan mutta sitten vanhemmat maksoi ennakkoperintöä ja auto tuli maksettua sillä + jäi vielä kymppitonneja säästöön.
Sitten tuo jaksoi jatkuvasti laskeskella mihin kaikkeen minulla olisi pitänyt olla varaa kun hänellä ei ollut samalla palkalla ollenkaan tiukkaa. Minä jouduin maksamaan autoani ja kaikki muutkin menot ja huonekalut yms. ihan itse siitä palkastani.
Mulla on tuttuja, jotka tienaavat saman kuin minä, asumiskulut suunnilleen samat jne. Sitten saan kuulla, että hyvähän sun on, kun pääset reissuun. Sinä onnellinen. Niin, minun vikanihan se varmaan on, että itse tuhlaavat palkkansa heti turhuuksiin, eivätkä säästä.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttään ne jotka valittavat rahapulaisten valituksesta. Siis sellaisessa tapauksessa missä tämä valittaja saanut merkittävää taloudellista tukea vanhemmiltaan, esim lapsilisät säästetty, ostettu auto 18 vuotiaana tai muuta paria sataa suurempaa avustusta. Moni ei tajua ollenkaan että heillä on asiat hyvin vanhempiensa lahjoitusten takia, kuten lapsilisät säästetty. Ei ymmärretä kuinka valtava ero sillä on kun muuttaa pois kotoa 20 tonnia tilillä vs 0e tilillä.
No tämäkin on totta. Itse myöskin muutin aikoinaan kotoa pois rahattomana ja omaisuudetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiviäkin kiinnostaa avautumisesi.
Älä nyt hyvä ihminen tuhlaa aikaasi ja vaivaasi lukemalla (ja vielä kommentoimalla!) avauksia jotka eivät kiviäkään kiinnosta. :o
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiviäkin kiinnostaa avautumisesi.
Älä nyt hyvä ihminen tuhlaa aikaasi ja vaivaasi lukemalla (ja vielä kommentoimalla!) avauksia jotka eivät kiviäkään kiinnosta. :o
Ap
Se oli vaan vinkki että aloituksesi meni trollimittarissa vahvasti punaiselle, eikä tuollaiseen jaksa tuhlata aikaansa.
Se on sitä kun ei suostuta ottamaan vastuuta henkisesti omista päätöksistä. Pitäisi miettiä pidemmällä aikatähtäimellä, ei ainoastaan "pystynkö kustantamaan tämän nyt" vaan myös "pystynkö kustantamaan tämän viiden vuoden päästä jos jään työttömäksi". Mutta ei, kaikki pitää saada ja sitten valitetaan kun ei ole rahaa ja miksei yhteiskunta maksa kaikkea ilmaiseksi ja ihmiset, jotka sanovat, että olisi pitänyt vähän miettiä on typeriä ja turhia ja yää yää yää.