Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhempieni suhtautuminen lastensa talouteen, auttakaa ymmärtämään

Vierailija
11.10.2019 |

Mieheni sisko meni aikoinaan naimisiin miehen kanssa, jolla oli puoliksi maksettu omakotitalo, miehen siskolla ei mitään omaisuutta. Mies halusi avioehdon ja sellaisen tekivät. Appivanhemmat jaksoivat tästä monta vuotta valittaa. Tämän jälkeen alkoi kritiikki siitä, ettei miehen siskon pitäisi maksaa mitään elinkustannuksia tai lyhentää asuntolainaa, vaikka pari osti uuden yhteisen talon, koska parilla on avioehto. Kuulemma tämän siskon pitäisi tallettaa rahat itselleen.

Minulla oli naimisiin mennessä myös puoliksi maksettu omakotitalo ja emme tehneet avioehtoa miehen kanssa. Miehellä firma, jonka arvo puolen talon verran. Nyt taas valitus, että avioehto pitäisi tehdä, eikä miehen osallistua minun talon maksuun, vaikka siinä yhdessä asumme. Minä tienaan hieman miestä enemmän. En yleensä jaksa välittää, mutta ottaa pattiin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhutte raha-asioistanne appivahemmille? Vanhemmat ovat yleensä aina puolueellisia, olipa kyseessä lapsten parisuhderiidat tai taloudelliset kysymykset. Jos haluaa oman perheen asiat sekaisin, niin varma tapa on kertoa asioista vanhemmile. Jos sanoo vähänkin jotain negatiivista puolisoaan kohtaan, niin suojelevien vanhempien mielessä asia paisuu mielettömiin mittasuhteisiin.

Vierailija
2/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä ne appivanhemmat tietää tuollaisia asioita?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kuulu teille."

Helppoa.

Vierailija
4/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puhutte raha-asioistanne appivahemmille? Vanhemmat ovat yleensä aina puolueellisia, olipa kyseessä lapsten parisuhderiidat tai taloudelliset kysymykset. Jos haluaa oman perheen asiat sekaisin, niin varma tapa on kertoa asioista vanhemmile. Jos sanoo vähänkin jotain negatiivista puolisoaan kohtaan, niin suojelevien vanhempien mielessä asia paisuu mielettömiin mittasuhteisiin.

En ole aktiivisesti puhunut. Tosin en salaillutkaan kysyttäessä. Virhe! Samoin mieheni on kysyttäessä vastannut. Nyt meillä on linja, että emme taloudestamme puhu. ap

Vierailija
5/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä ne appivanhemmat tietää tuollaisia asioita?!

Miehen sisko kertonut vanhemmilleen kaiken. Mieheni muutti luoksini ja appivanhemmat tiesivät, että talo on minun. Muista asioista en ole kertonut. Se on vain tiedossa, ettei meillä ole avioehtoa. En tiedä, kuka on kertonut. Ap

Vierailija
6/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmisiä, jotka tuntuvat kuuntelevan juttuja vain sitä etsien, että millä pääsisi puukottamaan toista.

Varsin ällistynyt olin, kun tuollaisen ihmisen kohtasin.

Mutta nyt on sekin elämässä koettu.

Vierailija
7/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aktiivisesti puhunut. Tosin en salaillutkaan kysyttäessä. Virhe! Samoin mieheni on kysyttäessä vastannut. Nyt meillä on linja, että emme taloudestamme puhu. ap

No sittenhän ongelmasi poistuu ajan myötä kun ette enä vain kerro mitään raha-asioita heille.

Vierailija
8/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kuulu teille."

Helppoa.

Okei. Emme mieheni kanssa kerro taloudestamme enää. Asuvat tosi lähellä ja näkevät lapsenlapsiaan usein. Ei kai minun edes pidä ymmärtää. ap

Vierailija
9/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin käsitä että etkö sanonut jo alunperin että kälysi raha-asiat eivät kuulu sinulle? Sen sijaan että kuuntelit marinaa vuosikausia?

Eikö kukaan voi sanoa että asiat eivät kuulu noille ihmisille pätkääkään?!

Vierailija
10/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En täysin käsitä että etkö sanonut jo alunperin että kälysi raha-asiat eivät kuulu sinulle? Sen sijaan että kuuntelit marinaa vuosikausia?

Loukkaantuvat kovin herkästi. Heille ei voi sanoa suoraan, että asia ei kuulu heille, ilman että loukkaantuvat. Vaikenen vain asioista nykyään ja vaihdan puheenaihetta.

Vierailija
11/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ku arvaan. Appivanhemmat ovat itse köyhiä.

Vierailija
12/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuvat kovin herkästi. Heille ei voi sanoa suoraan, että asia ei kuulu heille, ilman että loukkaantuvat. Vaikenen vain asioista nykyään ja vaihdan puheenaihetta.

Näähän on jus näitä kammovanhempia, joiden kanssa ei voi keskustella kuin säästä. Kun jo töistä keskusteleminen on liian syvällustä ja aiheuttaa käsittämättömän hässäkän.

Tylsää ja pitkästyttäväähän se on, mutta paras pitää keskustelut naurettavan pinnallisina.

Vierailija
13/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat.

Ostin aikoinaan miehen kanssa kaksion puoliksi. Mies laittoi säästönsä, minä perintöä. Saman verran kumpikin.

Appivanhemmat sekosi. Alkoivat tehdä yllätyskäyntejä, puhuivat aina ”Matin asunnosta” kuin minä en asuisi siellä lainkaan jne.

Vasta vuosien päästä tajusin että heitä sapetti, että kouluttautunut poikansa ei ehkä avustaisikaan heitä, vaan eli omaa elämää omilla rahoillaan.

Vierailija
14/14 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta vuosien päästä tajusin että heitä sapetti, että kouluttautunut poikansa ei ehkä avustaisikaan heitä, vaan eli omaa elämää omilla rahoillaan.

Kaverilla on vanhemmat, jotka ovat juuri tuollaisia tuomitsijoita ja tyhjästä suuttuvia. Ja kovin huonosti hyväksyvät sen, että lapsellaan on omaakin elämää, joihin heillä ei ole mitään sanomista..