Mitä Tuurin kyläkaupasta kannattaa ostaa?
Mennään siis syyslomalla käymään siellä. Ajatuksena hankkia joululahjoja. Olen siellä käynyt viimeksi lähes parikymmentä vuotta sitten ja varmasti valikoima on muuttunut. Onko siellä mitään tuoteryhmää tai tuotteita, joita erityisesti kannattaisi katsastaa? Niin, rahatilanne sanelee pitkälti sen, mitä ollaan ostamassa, aika edullista pitäisi löytää, vaatetta, kosmetiikkaa tms. Joku sanoi, että sukat ovat edullisia, tiedä sitten.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se pöndeläisille on ihmeellinen juttu kun voi ostaa suoraan eikä nettikaupan kautta.
No en nyt ihmeellisestä tiedä, mutta onhan se ihan kätevää!
Kai sieltä saa jotain paikallisia erikoisuuksia kuten esimerkiksi banjoja joita siellä varmasti ahkerasti soitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se pöndeläisille on ihmeellinen juttu kun voi ostaa suoraan eikä nettikaupan kautta.
Miksi muuten tuurin junttikaupassa käy niin paljon helsingin pellejä?
Vail ultimate wt-porukka käy jossain Tuurissa. Samaa krääsää mitä muuallakin, vain kalliimpaan hintaan.
Grillistä Boss-ateria jossa muun muassa ranskalaisia kilon verran. Sen kun syö ennen kauppakierrosta niin jaksaa ostella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on mökki Ähtärissä ja varta vasiten ajelemme joskus Tuuriin katselemaan ihmisiä- meinaan sellaista määrää juntteja et näe missään muualla yhtä aikaa!
Mökkeily se vasta junttia onkin!
Jaa, ollaan triplajuntteja, kolme on mökkiä. Yksi Levillä, yksi saaristossa ja yksi tuossa 12 kilometrin päässä. Siis tunturissa, merellä ja järven rannalla, kaikki on reilusti yli sadan neliön ja talviasuttavia. Provencessa on vanha talo pienessä kylässä vanhempieni kanssa ja Portugalissa huoneisto appivanhempien kanssa. Voi tätä junttiuden määrää.
Rehentely on noloa ja junttia.
Ollaan käyty joka vuosi kymmenen vuoden ajan. Koko ajan vähemmän ostetaan, koska muualta saa halvemmalla samaa krääsää. Viimeksi mukaan tuli vain muutama kynä ja sihis jaffaa.
Ensi vuonna jätetään väliin ja mennään Seinajoen ideaparkkiin. Toivottavasti siellä parempaa ruokaa ainakin. Tuurissa kalliit, huonot sapuskat ja hamppareita odoteltu monena vuotena melki 30 minsaa. Hei haloo, mä voin tehdä sen kuivan käntyn itse 3 minsassa, jos päästätte tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vail ultimate wt-porukka käy jossain Tuurissa. Samaa krääsää mitä muuallakin, vain kalliimpaan hintaan.
Muistankin seuraavan kerran, kun pitää käydä tekemässä enemmän ostoksia, etten menekään lähelle Tuuriin, vaan jonnekin kauemmas, ettei vain joku nimetön av-mammeli luule mua wt:ksi.
Menet kyläkaupan vieressä olevaan nahkapaikkaan , hyvä valikoima kenkiä ja esim laukkuja.
Nahkapaikka on Pohjoismaiden suurin kenkäkauppa, aivan mahtava liike!
Jos pa**apaperi on loppu niin varmaan sitä.
Vahvaa köyttä ja vaseliinia. Kun pohja on saavutettu, ei kannata enää edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä jotain tarjouksia voi olla. Normihintaiset tuotteet kalliinpia kuin muualla.
Höpöhöpö.
Muumimukit esim edullisemoia siellä kuin iittala outletissa.
Katso tuuri.fi ja tarjoukset.
Vaihtuvat joka to.
Olen juntti ja haluan ollakin. Käyn niissä paikoissa missä haluan käydä ja minua kiinnostaa käydä.
Ketä kummaa se haittaa jos on juntti? Kertokaa?
Nokian 3310:ä siellä jonotettiin 20 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vahvaa köyttä ja vaseliinia. Kun pohja on saavutettu, ei kannata enää edes yrittää.
Heh, heh. Oon ollu pohjalla ja tämä ei ole lähelläkään sitä. Tietysti jos elämänkokemusta puuttuu, niin voi kuvitella niin.
Kalastustarvikkeita hyvä valikoima, kuin myös retkeilyä ja lemmikki&hevoskamppeita. Vallilan osastolta löytyy usein jotain poistoja halvalla. Sisustuskrääsäpuolella on kaikkea kimaltavaa. Vaatteita hyvin ja lastenvaatteita valtavasti, sieltä yleensä ostan kersoille. Lelupuoli myös ok, käyn vielä ennen joukusesonkia hakemassa sieltä kersain joululahjat. Nyxxin meikkejä itselleni. Halpoja työkaluja pikkuhommiin tulee myös ostettua.
Että löytyyhän sieltä, jos ei heittäydy liian hienoksi. Mutta eihän se nyt mikään Stockamanni ole. (tiedoksi paremmalle väelle)
Kallista on , myös ruoka!! Muualta saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Kai sieltä saa jotain paikallisia erikoisuuksia kuten esimerkiksi banjoja joita siellä varmasti ahkerasti soitellaan.
Onko muuten itämainen tunnelma?