Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitäisi paastosokerin olla, jotta vähentäisit sokerin syömistä?

Vierailija
10.10.2019 |

Minulla oli fP-Gluk 5,4. Viitearvot on 4-6, joten eikö voisi olla parempikin? Tahdon olla huippukunnossa. Onko viitearvot vain "länsimaisille elintasosairaille"? En ole diabeetikko, mutta olen lievästi ylipainoinen. Diabeetikot ehkä tietävät kertoa? Herkuttelenko liikaa sokerilla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hyvä. Jos olet huolissasi, pyydä pitkäsokeri.

Vierailija
2/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ylipainoinen, niin sehän jo kertoo, että syöt liikaa sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mittaan paastosokerin kaksi kertaa viikossa, ja haluan sen olevan alle 5. Ja yleensä se onkin. En ole diabeetikko. Vielä.

Vierailija
4/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvä. Jos olet huolissasi, pyydä pitkäsokeri.

Ai, että ylipainoisen pitäisi tuhlata terveydenhuollon varoja nähdäkseen syökö liikaa sokeria??

Vierailija
5/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sokeri nyt syy laihduttaa? Muistelisin, että nuorena ja hoikkana fP-Gluk oli 4,jotain.

ap

Vierailija
6/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan ensin hommautua eroon ylipainosta ja sitten vasta alkaa miettiä niitä sokereita.

Vierailija
7/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mittaan paastosokerin kaksi kertaa viikossa, ja haluan sen olevan alle 5. Ja yleensä se onkin. En ole diabeetikko. Vielä.

Millä mittaat sen?

Vierailija
8/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mittaat sen?

Mulla on Contour Next -mittari, en löytänyt siihen enää linkkiä. Joka paikassa on vaan näemmä uutta mallia, Contour Next One.

Vierailija
9/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa varmaan ensin hommautua eroon ylipainosta ja sitten vasta alkaa miettiä niitä sokereita.

Laihtumisen myötä sokeriarvot usein laskevat siinä mukana.

Vierailija
10/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä mittaat sen?

Mulla on Contour Next -mittari, en löytänyt siihen enää linkkiä. Joka paikassa on vaan näemmä uutta mallia, Contour Next One.

Mulla on tämä. Halpa ja hyvä.

https://www.tammed.fi/tuotteet/bayer-contour-xt-verensokerimittari/

Vierailija
11/15 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

⬆️

Vierailija
12/15 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ylipainoinen, niin sehän jo kertoo, että syöt liikaa sokeria.

Lisäisin myös liiat hiilihydraatit, jotka ovat samaa kuin söisit sokeria. Myös tärkkelys muuttuu sokeriksi!

Vierailija
13/15 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin elintapojani uudestaan, jos paastosokerit olisivat jatkuvasti 6 tai yli ja ei olisi koskaan alle 5,5. Ja myös, jos pitkäaikaissokeri olisi samalla koholla.

Vierailija
14/15 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en syö sokeria, siirappeja jne enkä juuri enää mitään leipää, pastaa enkä pidä riisistäkään. Minulla on keliakia ja päivän kalorit saan aika pitkälti ihan hyvistä rasvoista, proteiinista, kasviksista ja hedelmistä. Paastoverensokeri on 5,4 eikä kukaan ole sanonut, että sitä pitäisi jotenkin alentaa. Paastoverensokeri otetaan ilmeisesti rutiininomaisesti kun seurataan muita arvoja?

Vierailija
15/15 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoisilta otetaan tuo paastosokru. Terveiltä e, koska ei se verensokeri koskaan laske liian alas.

Ylipaino on sairaus usein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä