Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä Apulannan Lokki -laulu kertoo?

Vierailija
09.10.2019 |

Lokkeilijoista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta omasta mielestäni mielenterveyden ongelmista.

Vierailija
2/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulannan uusimmat biisit on minusta siitä kivoja, että ne jättää tulkinnanvaraa. Minusta sellaiset selkeästi vain yhtä asiaa tarkoittavat biisit on vähän tylsiä, koska rajaavat kohderyhmää niin paljon.

Oma tulkintanit tästä biisistä, näin äkkiseltään ajateltuna on, että kertoo siitä miten ihmiset/yhteiskunta eli "lokit" nokkii esim. ilkeydellään tai vaikka liian uuvuttavalla työllä toisesta ihmisistä palasia ja kun sitten on ihminen on ihan hajalla tarjoavat pelastusta sillä, että myyt koko elämäsi, eli oman itsesi ja periaatteesi jotta selviät tästä ongelmasta. Ihminen ajautuu symboliseen "hulluuteen" mikä voi olla mitä tahansa masennusta, työuupumusta tms.

Tai nyt kun tuota kuuntelen, niin voisi kertoa ihan vaikka työelämästäkin, lokit repii toisistaan palasia = toimitaan itsekkäästi eikä puhalleta yhteen hiileen. Ihminen uppoaa työhönsä ja uupuu, niin että unohtaa oman elämänsä kokonaan, aluksi valehtelee itselleen, että kaikki on hyvin, kunnes tutkistelee itseään ja tajuaa hullun tilanteensa. Työhän meidän yhteiskunnassa markkinoidaan "pelastuksena" et ole mitään ilman työtä ja työn tulisi olla koko elämä. Sitten ihminen tajuaa miten paskaa huijausta tuo koko homma on ja miten siinä vain lopulta revitään riekaleiksi. Työstä luopuminen on "koko elämän menettämistä".

Ja siis itse uskon ettei nämä ole mitään oikeita vastauksia ja siinä se hienous juuri piileekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokin päälle lentää toinen lokki ja aiheutuvat reviiririitaan. Toinen kuolee.

Vierailija
4/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi olla niin pieni ja silti peittää kaikki alleen.........Tämä Lokki biisi on kyllä mun nykyinen suosikki. 

Vierailija
5/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan rokkilaulajan telakoitumisesta "look a like"-tangomimmiin.

Vierailija
6/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina jotenkin hyvä fiilis, kun biisi tulee radiosta.

Vierailija
7/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen AHNEEN päällä on toinen AHNE.

Vierailija
8/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen tulkinnut sen kertovan työelämästä, yhteiskunnan oravanpyörästä.

Vierailija
9/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaadi sulta muuta kuin koko elämän..

Vierailija
10/10 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaadi sulta muuta kuin koko elämän..

Niin, yhteiskunta, joka vaan hyväksikäyttää sinua ja on vailla sinusta pelkkää hyötyä.

Sanovat tätä vielä joksikin "hyvinvointiyhteiskunnaksi". LOL :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän