Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuulut / et kuulu kirkkoon?

Vierailija
01.06.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mihinkään uskontokuntaan. Luterilaisen seurakunnan jäsenyys on monelle suomalaiselle enemmän perinnejuttu, vaikka kysymys on tietysti uskonnosta.

Eli omalla kohdallani luterilaiseen kirkkoon kuulumattomuus johtuu siitä yksinkertaisesta asiasta, että en usko kuten kirkko opettaa. Sama selitys pätee myös siihen, miksi en osallistu esimerkiksi islamilaisen seurakunnan toimintaan.

Vierailija
2/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole uskossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki kirkkoon kuuluvat ystäväni kävivät riparin vain rahan toivossa.. silloin erosin koska en halunnut olla samanlainen.

Kävin aikuisriparin 19-v kun olin raskaana, mielenkiinnon vuoksi ja ehkä senkin takia, että ristiäisissä ei olisi huono omatunto.. Lapsemme kasteen jälkeen erosin taas kirkosta. En halua maksaa ns. turhasta, en nyt väitä, ettenkö uskoisi mutta kuitenkin..

Vierailija
4/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska kaikki kirkkoon kuuluvat ystäväni kävivät riparin vain rahan toivossa.. silloin erosin koska en halunnut olla samanlainen.

Kävin aikuisriparin 19-v kun olin raskaana, mielenkiinnon vuoksi ja ehkä senkin takia, että ristiäisissä ei olisi huono omatunto.. Lapsemme kasteen jälkeen erosin taas kirkosta. En halua maksaa ns. turhasta, en nyt väitä, ettenkö uskoisi mutta kuitenkin..

halusit kastaa lapsen???!!?!?!?!??!!?!!!

Vierailija
5/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En halua maksaa ns. turhasta, en nyt väitä, ettenkö uskoisi mutta kuitenkin..

Vierailija
6/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ei kuulu kirkkoon.

Mihin teidät haudataan?

Vierailija
7/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotka ei kuulu kirkkoon.

Mihin teidät haudataan?

Toivon kyllä, että ennen kuolemaani saadaan myös uskonnottomia hautausmaita.

Vierailija
8/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luulen että hesan seudulta löytyy joku alue mihin tuhkat vois sirotella.

nro6

Vierailija
9/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä miettinyt, että miksi ei ole hautausmaita ns. uskonnottomille.

Joskus kuulin huhua, että sellaista yritetään saada, mutta uskoisin, ettei tule olemaan halpaa maata se. Omaiset joutuvat maksamaan hautapaikasta paljon. Kirkollisveroillahan kirkkohautausmaat osittain pidetään kunnossa.

Vierailija
10/10 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kirkkoon enkä keskustapuolueeseen enkä ..öö.. no juuri mihinkään yhdistyksiin. oishan se pöhköä liittyä tavan tai huvin tms. vuoksi jos asiasisältö on ihan vieras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä