Sisustusinhokkejasi?
Omat inhokit on mm.
-lasikuitutapetti
-kattoon upotetut spottivalot
-supermatalat sohvapöydät
-bukleematot
-sängyt ilman päätyjä
-epäsuoran valaistuksen puute, että ainoa valonlähde huoneessa on kirkas kattovalo
-taulut liian korkealla
-harmaa laminaatti (kaikki laminaatti yleensä)
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teidän koteihinne tulee nuo väkisin tunkemaan? Vaikuttaa aika ikävästi pelkältä muiden haukkumisketjulta.
Yllätys että joku taas pahoittaa mielensä.
Pitäisikö sinun vain antaa vapaasti haukkua ihmisten koteja? Et kai pahoittanut mieltäsi kun ei annettu?
Eihän meistä ketään tunne toisiamme tai toisten koteja. Miksi otat tämän henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
94 sivua samaa tavaraa, viimeisin viesti 23.9.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3407667/mielestasi-karseita-sisustusjut…
Mitä sitten?
Onko sulla paha mieli jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka teidän koteihinne tulee nuo väkisin tunkemaan? Vaikuttaa aika ikävästi pelkältä muiden haukkumisketjulta.
Miksi tulit ketjuun mukaan jos ottaa niin koville?
Tulin kertomaan teille että olette aika ilkeitä ihmisiä :)
No onneksi sun sädekehäsi sokaisee meidät. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tulit ketjuun mukaan jos ottaa niin koville?
Tulin kertomaan teille että olette aika ilkeitä ihmisiä :)
Onneksi tulit keskuuteemme että saamme ihailla hyvyyttäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alvar Aalto tyyppisiä ankeita "skandinaavisia" huonekaluja. Valkoisia muovisia lampunvarjostimia. Plafondeja, raanuja, kokolattiamattoja, räsymattoja. Lundian hyllyjä, mäntypuisia sänkyjä, keinutuoleja.
Nyt on ihan pakko kysyä, että mistä tykkäät, kun tuo inhokkilista oli niin pitkä:)
Tykkään isoista muhkeista huonekaluista, esim samettisohvista. Itämaisista matoista, näyttävistä valaisimista, lasiset ja kristalliset suosikkeja. Eksoottiset sisustustyylit, marokkolainen, itämainen, meksikolainen esim, ovat mieleeni.
Kiva kuulla, että joku potkee valtavirtaa vastaan ja sisustaa kodin, jossa itse viihtyy.
Siten olen itse aina sisustanut., en muodin mukaan. Nyt on kyllä käynyt vähän hassusti. Nimittäin n. 8 vuotta sitten myin silloiset huonekalumme ja aloin kerätä tanskalaista ja osin suomalaistakin 60-luvun sisustusta. Teakia ja keveyttä ja ilmavuutta.
Siis vuosia ennen kuin se tuli muotiin. Ja nyt minulla on ekaa kertaa muodin mukainen koti...
En kyllä vaihda. Muilta tämäkin muoti menee ohi ja vaihtoon, mutta ei minulta. Pehmeät aion verhoiluttaa uusiksi sitten, kun on aika.
Jokaisen pitäisi sisustaa sellainen koti, missä itse viihtyy. Yhden inhokki voi olla toisen suosikki. En koskaan arvostele muiden sisustusta. Kehun kyllä, jos se on tehty hyvin, vaikka ei olisi minun makuuni. Ei sen tarvitsekaan olla.
Rokkisisustus. Raskaita tunkkaisentummia huonekaluja ja masentuneen värisiä, tummia sävyjä pääväreistä. Paljon niittejä.
Sama fiilis näistä fiftarisisustuksista. Ihan kuin asuisi amerikkalaisessa pikasyöttölässä. Aito 50-luvun sisustus oli aivan toisenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Mistä niin päättelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Mistä niin päättelet?
Jatketaanko ikuisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten?
Mistä niin päättelet?
Jatketaanko ikuisesti?
Miksi?
Nämä sisustusjutut ovat mielipide asioita.
Ei ole olemassas mitään yhtä ainoaa oikeaa sisustusmallia ja -tapaa.
Kaikki sisustamme kotimme oman maun mukaan ja se on itselle kaunis ja viihtyisä ja paras koti.
Tässä ketjussa vaan kysytään, mitä sisustusjuttuja ihmiset inhoavat.
Toisen inhokki on toisen suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Nämä sisustusjutut ovat mielipide asioita.
Ei ole olemassas mitään yhtä ainoaa oikeaa sisustusmallia ja -tapaa.
Kaikki sisustamme kotimme oman maun mukaan ja se on itselle kaunis ja viihtyisä ja paras koti.
Tässä ketjussa vaan kysytään, mitä sisustusjuttuja ihmiset inhoavat.
Toisen inhokki on toisen suosikki.
Niinpä ja jotkut kuvittelevat että jos ei tykkää toisen sisustuksesta ei tykkäisi ollenkaan ihmisenä heistä. Tässähän on kyse tavaroista eikä ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Marimekkoa ja Vallilaa inhoavat yleensä ne, joilla ei ole varaa ostaa mitään noiden tuotteita.
No eihän nuo edes oli mitään kalliita?
Vallilan jutut on lähes kaikki vaan mauttomia.
Lamput, jotka roikkuvat pelkässä johdossa,
ns. tehdasmainen sisustus.
Ruosteiset kalusteet.
Sisustus, jossa väreinä valkoinen, musta ja harmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alvar Aalto tyyppisiä ankeita "skandinaavisia" huonekaluja. Valkoisia muovisia lampunvarjostimia. Plafondeja, raanuja, kokolattiamattoja, räsymattoja. Lundian hyllyjä, mäntypuisia sänkyjä, keinutuoleja.
Nyt on ihan pakko kysyä, että mistä tykkäät, kun tuo inhokkilista oli niin pitkä:)
Tykkään isoista muhkeista huonekaluista, esim samettisohvista. Itämaisista matoista, näyttävistä valaisimista, lasiset ja kristalliset suosikkeja. Eksoottiset sisustustyylit, marokkolainen, itämainen, meksikolainen esim, ovat mieleeni.
Kiva kuulla, että joku potkee valtavirtaa vastaan ja sisustaa kodin, jossa itse viihtyy.
Siten olen itse aina sisustanut., en muodin mukaan. Nyt on kyllä käynyt vähän hassusti. Nimittäin n. 8 vuotta sitten myin silloiset huonekalumme ja aloin kerätä tanskalaista ja osin suomalaistakin 60-luvun sisustusta. Teakia ja keveyttä ja ilmavuutta.
Siis vuosia ennen kuin se tuli muotiin. Ja nyt minulla on ekaa kertaa muodin mukainen koti...
En kyllä vaihda. Muilta tämäkin muoti menee ohi ja vaihtoon, mutta ei minulta. Pehmeät aion verhoiluttaa uusiksi sitten, kun on aika.
Jokaisen pitäisi sisustaa sellainen koti, missä itse viihtyy. Yhden inhokki voi olla toisen suosikki. En koskaan arvostele muiden sisustusta. Kehun kyllä, jos se on tehty hyvin, vaikka ei olisi minun makuuni. Ei sen tarvitsekaan olla.
Sama juttu, ollaan sisustettu 60-lukuisesti jo toistakymmentä vuotta. Silloin sai tanskalaisia kalusteitakin halvalla kun eivät olleet muotia.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä suurin sisustusinhokkini löytyy kodistani. Se on yli kymmenen vuotta vanha kangaspäällysteinen valtava laiskanlinna, tämä jossa nyt istun. Tuoli on ollut mukava istua ja valitettavasti on sitä edelleen, mutta kun se hankittiin edelliseen puolet suurempaan asuntoon, niin se ei vaan sovi tähän kotiin, ei voimakkaan värinsä eikä suuren kokonsa vuoksi. Lisäksi se on läikikäs (vuosien teet, lapsenpuklut, märät pyyhkeet selkänojalla, jaffan kaatumiset, auringonhaalistama läikkä selkäosassa) ja puistattaa ajatuskin mitä pöpöjä tässä kasvaa, ahkerasta imuroimisesta ja ajoittaisista kuivapesuista huolimatta. Olen tuominnut tämän tuolin kadotukseen siitä asti kun muutettiin tänne pari vuotta sitten, mutta en ole vaan saanut sitä toimitettua pois; ehkä siksi kun se on niin mukava. Vaikka hirveän näköinen :(
Ihana! Nauroin ääneen kun luin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekkoa ja Vallilaa inhoavat yleensä ne, joilla ei ole varaa ostaa mitään noiden tuotteita.
Miten määrittelet minut? Inhoan Vallilaa, mutta rakastan Marimekkoa ja minulla on sitä paljon.
Sama. Bernerin paskalafkaa ei tulisi mieleenkään tukea, mutta Marimekko on hyvinkin jees.
Laminaatti. Pahimmillaan harmaa. Laminaatin ainoa hyvä ominaisuus on halpa hinta, mutta sille on kyllä todellakin syy. Varmasti kaikkein kalleimmat laminaatit ovat jostain kotoisin, mutta asunnoissa yleisimmin olevat ovat vain kamalia. Liukkaita, kopisevia, koiran kynnet rapisee, eivät kestä kosteutta, tulee lommoja, pienikin tippa näkyy kauas... Aika monia asuntoja kuitenkin markkinoidaan, että laadukkaat uudet pinnat, mm. lattioissa laminaatit. Wow! Lattioissa oikein printattua puukuviota, pahimmillaan tosiaan harmaana. 😅 Ei hitto se on kyllä hirveää. Laadukasta? Yhtä paljon kuin pahvista tehty Malm on laadukas verrattuna puusepän tekemään. Eli ei.
Tällä hetkellä tuntuu, että tasaisen ruskea makramee-ryijymatto-heinänkorsi-lyyraviikuna alkaa toden teolla tökkiä. Ollaan vain pienen silmänräpäyksen päässä siitä, että kyseinen tyyli kääntyy ehtoopuolelle ja sen arvaa siitä, että nyt siitä saa sellaisen yliannostuksen, ettei kiitos enää yhden ainutta! En sano rumaksi mitään niistä elementeistä, mutta ähky on ähky.
Eero Aarnion Poni on raivostuttavan typerä.
Kylmä suora valo, joka posottaa silmiin. Moni valaisin näyttää kauniilta, mutta ei suuntaa valoa miellyttävästi.
Kaikki huonekalut kiinni seinissä. Sohvatkin näyttävät paljon paremmilta, kun ovat ilmavammin.