Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi mikset ryhdy sijaisvanhemmaksi?

Vierailija
09.10.2019 |

Tiettävästi sijaisperheitä ei ole tarpeeksi ja lapsia on paljon laitoksissa vaikka niiden kuuluisi kasvaa perheissä.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset on vielä niin pieniä, että pitää muutama vuosi odottaa vielä.. Ja pehmittää mies ajatukselle kans.

Vierailija
22/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla, sillä pelkään sen aikuistuttuaan olevan riesa mulle, jos on aineen käyttäjä tai muuten häiriintynyt.

Mun entisellä opella puolisoineen oli. Tuli perheeseen 5-vuotiaana. Alkoi käyttää huumeita. Alkoi myydä perheen omaisuutta huumeisiin. Tuli suuret ongelmat. Joutuivat piilottamaan jäljelle jääneitä omaisuuksiaan muualle. (pääseehän tommonen sinne taloon täusi-iläidenäkin, kun tietää mitä missäkin on. Murtautuu vaan.)

Ope erosi miehestään ja on nyt tämän lapsen omaishoitaja. Se kun vammautui (varmaan niiden huumeiden takia)

Minusta järkyttävää kuultavaa, kun entinen openi tuon minulle kertoi. (ja tuo ope on kaikkea muuta kuin hissukka. Piti koulussakin kovaa kuria ja opetti matikkaa, fysiikkaa, kemiaa)

Niin, tämähän voi tapahtua vain sijaislasten kanssa. Kenenkään oma lapsi ei ryhdy käyttämään huumeita ja varastamaan omaisuutta.

Jos lapsi joutuu sijoituksen, sen lapsuudenperheessä on todennäköisesti jotain pielessä.

Lapsi saa henkiset vammat tai huonon perimän. (esim adhd ja alttius päihderiippuvuuteen). Tuolla open sijaispojalla oli adhd ainakin. Eihän sitä 5-vuotiaalta diagnosoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitään tekosyytä. En jaksa enkä varsinkaan halua.

Vierailija
24/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenvikainen.

Vierailija
25/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla tekosyy?

Vierailija
26/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yli 50-tuntista työviikkoa. En jaksa.

Vierailija
27/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä vieraista lapsista enkä halua riskeerata omien lapsieni turvallista lapsuutta tuomalla taloon jotain ongelmatapausta.

Vierailija
28/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en koe olevani kykeneväinen tarjoamaan tälle lapselle tarpeeksi hyvää kotia, tulevaisuutta tai perhettä. Yksi lapsi minulla on, ja yksinhuoltaja olen. Näin vielä menee, mutta enempään en enää pystyisi.

Vierailija
29/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan lapsia, ihan sama olisko omia tai vieraita. Lasten kanssa en vapaaehtoisesti ole!

Vierailija
30/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua muiden lapsia kasvattaa enkä tuhlata niihin aikaani ja rahaani, omani ovat paljon tärkeämmät kuin muiden.

Vierailija
31/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että minulla on tekosyytä. Olen yh  lähes 24/7. Lapsen isä tapaa sairauksiltaan lastaan noin 3-4 päivää vuodessa.

Teen osittain viikonlopputöitä ja iltatöitä.

Oma makuusoppeni on olohuoneessa, ja ja lapsella on makuuhuone. Mihin sijaislapsi mahtuisi? Pitäisi olla oma huone häntä varten. Pitäisikö oma lapsi siis siirtää myös olohuoneeseen?

Vapaaehtoistöinä ulkoilutamme vanhusta kerran viikossa, ja toimin itsenäistyvän nuoren tukihenkilönä ( tapaan 1-2 kertaa viikossa) enempään eivät rahkeet riitä. 

Vierailija
32/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en halua edes omia lapsia, niin miksi ottaisin muiden vaikeita ja ongelmaisia lapsia?

Vierailija
33/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta olla tekemisissä lastaan (luultavimmin) kaltoin kohdellwiden vanhempien kanssa. Sijaisvanhemman on pakko.

Vierailija
34/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla vapaa muuttamaan ja matkustelemaan minne tahansa.

Matkusteletko ja muutatko muka nyt?

Kyllä. Asumme kahdessa maassa ja matkustelemme paljon.

Vierailija
35/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanon, ettei ole koskaan tehnyt mieli hoitaa muita lapsia, Kuin omia ja lapsenlapsia. Tämä on selvä syy ,eikä mikään tekosyy.

Vierailija
36/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään huonoja vaikutteita omille lapsilleni ja lisäksi omaisuuteni puolesta.

Tuo lapsi voi olla vaikka psykopaatti. (yleensä on jotain vikaa sen vanhemmissa ja on periytynyt) En sietäisi siilinkiusaajaa.En jaksaisi adhd:tä.

Vierailija
37/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu kumppani ja oma terapia kesken, ehkä 10 vuoden päästä, toivon niin.

Vierailija
38/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia kolme, sydämeni ja sylini ei ole tämän isompi.

Vierailija
39/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään huonoja vaikutteita omille lapsilleni ja lisäksi omaisuuteni puolesta.

Tuo lapsi voi olla vaikka psykopaatti. (yleensä on jotain vikaa sen vanhemmissa ja on periytynyt) En sietäisi siilinkiusaajaa.En jaksaisi adhd:tä.

Olet ällöttävä, tuollaiselta pitäisi kieltää lisääntyminen ylipäätänsä. Huonot vanhemmat ei tarkoita että lapsi olisi viallinen!

Vierailija
40/45 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua lapsia. Siksi en tee omia enkä myöskään ota toisten lapsia vaivoikseni. Ei ole tekosyy, on ihan ihka oikea syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi