Kuinka kauan sinun täytyy tuntea joku ihminen, jotta voit kokea tämän ystäväksi? Mitkä muut asiat vaikuttavat?
Kommentit (7)
Joskus yhdessä illassa, joskus muutamassa viikossa. Olen vähän sellainen, että sitä synkkaa tai sitten ei. Miehenikin löysin samalla lailla, meillä vaan synkkasi heti.
Voi tuntea kymmeniä vuosia ja silti ei tunnu ystävältä. Ystävät on jotenkin samalla aallonpituudella heti.
Joidenkin kanssa en ystävysty vaikka tuntisin monta vuotta, pysyvät vain tuttavina. On myös tapauksia kenen kanssa tulen heti toimeen ja olen ystävystynyt muutamassa tunnissa.
Vaatii vuosia, yhteisiä kokemuksia, keskusteluita ja vastavuoroisuutta.
Joistakin ei tule ystäviä ikinä. Ne on niitä, jotka tekee ns. ohareita, kun parempi kaveri saatavilla. Niitä, jotka eivät osaa olla esim. 3 henkilön ryhmässä niin etteivät tee yhdelle ulkopuolista oloa.
Ei taida sellaista ihmistä minulla ollakaan. En omaa ystäviä, en kavereita. Elämääni leimaa täydellinen ulkopuolisuuden tunne.
Tuo varmaaan vaihtelee. Ainakin itselläni on niin että jos ihminen on tavallaan kuin "kopio" itsestäni niin ei varmaan mene kauan.