Jenkeissä 9-VUOTIASTA syytetään murhista. Oli tarkoituksella pistänyt tulipalon aluille. Ne aikoo viedä hänet vankilaan.
Tää on kuin Stephen Kingin kirjasta Tulisilmä jossa pieni tyttö sytyttää tulipaloja.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Ja linkki uutiseen, kiitos
https://www.theguardian.com/us-news/2019/oct/09/nine-year-old-charged-w…
Ei ap.
Siis vahinko varmaa ollut. Eihän 9-vuotiaan aivotoiminta nyt suurta voi olla että tekisi rikoksia. Eihän sen ikäinen ymmärrä tekojensa seurauksia.
If convicted, the child could be placed on probation for at least five years but not beyond the age of 21, Minger said. Therapy and counseling would be likely.
“Probation, given the age, is about the only outcome that could happen here,” he said.
Eli ei vankilaan, mutta hoitoon.
ja varmaan Suomessakin pienet lapset on tehneet rikoksia mutta eivät joudu vastuuseen.
En ihmettelisi, vaikka jollain ilveellä saisivat noinkin nuoren vankilaan.
Onhan näitä missä 15-vuotias on tappanut isäpuolensa kun isäpuoli pahoinpidellyt äitiä ja tytärpuoltaan. Mm. kuuluisa näyttelijä Theron kertoo tehneensä näin. Silti oscar-voittaja et on toi Amerikka ihmeellinen maa.
Kyllähän jotkut lapset ovat häiriintyneitä ja voivat toivoa vaikka ärsyttävän vauvasisaruksen kuolemaa tjsp ja sitten toimia. Eri asia ymmärtääkö oikeasti tekonsa seurauksia. Hoitoahan tuon ikäinen tarvitsee jos on tahallaan sytyttänyt asunnon jossa tietää olevan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jotkut lapset ovat häiriintyneitä ja voivat toivoa vaikka ärsyttävän vauvasisaruksen kuolemaa tjsp ja sitten toimia. Eri asia ymmärtääkö oikeasti tekonsa seurauksia. Hoitoahan tuon ikäinen tarvitsee jos on tahallaan sytyttänyt asunnon jossa tietää olevan ihmisiä.
Heh, tätä viestiä kirjoittaessa varmistusnumero oli 666.
Niin mutta eivät voi ymmärtää tekojensa seurauksia, niin se vain menee. Ihmisen aivot kehittyvät tuonne 25-vuotiaaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä missä 15-vuotias on tappanut isäpuolensa kun isäpuoli pahoinpidellyt äitiä ja tytärpuoltaan. Mm. kuuluisa näyttelijä Theron kertoo tehneensä näin. Silti oscar-voittaja et on toi Amerikka ihmeellinen maa.
Oli kyllä Theronin äiti joka tappoi, ja tapahtui Etelä-Afrikassa.
No mutta miten on jättäneet sytkärin tai tulitikut lapsen lähelle kun itse olin aina tarkka ettei lapset pääse niiden lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Siis vahinko varmaa ollut. Eihän 9-vuotiaan aivotoiminta nyt suurta voi olla että tekisi rikoksia. Eihän sen ikäinen ymmärrä tekojensa seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Oli Charlizen äiti, joka ampui isän, ei Charlize itse. Lisäksi asuivat Etelä-Afrikassa, eivät Amerikassa. Eli ei liity tähän tapaukseen sitten minkään valtakunnan tavalla.
Jos minä saisin päättää se olis loppuikä vankilassa tai paremminkin kuolemantuomio. Kyl ton ikäinen jo tietää mitä saa ja ei saa tehdä. Kyllä minä ainakin tiesin jo 4v. Joka muuta väittää on retardi tai lapsensa on. Hyi olkoon että tuommosia pirulaisia pitäis vielä ymmärtää.
Ja linkki uutiseen, kiitos