Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin muutama päivä sitten mielialalääkkeet ja nyt itken onnesta

Vierailija
09.10.2019 |

...lähes joka päivä. Onkohan tämä kuinka normaalia? Neljä vuotta meni lääkkeiden parissa ja nyt jätin pois ja itku tulee mitä ihmeellisemmistä asioista, ja nimenomaan ilosta! En tunne lainkaan surua/ahdistusta itkiessäni vaan lähinnä ihmettelen mistä tämä johtuu. Muilla kokemuksia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätithän sinä ne suunnitellusti, et ominpäin kerrasta poikki-tyyliin?

Vierailija
2/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Tuota kaipaan lääkkeettömästä elämästä. Tosin tilanne tasoittuu, kun aikaa mennyt enemmän.

Mutta minulla palaavat sitten ne ahdistusoireetkin, jolloin lääkitys on pakko aloittaa taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole bipolaarinen

Vierailija
4/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääke?

Vierailija
5/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos tulee tollaset vaikutukset. Itselläni venlafaxinin lopettaminen oli yhtä helvettiä (aggressiivisuutta ja silmissä ”sähköiskuja”)

On kai normaalia itkeä kun se vapauttaa aivoissa kaikenlaista.. ehkä sun aivot harjoittelee nyt. Mulla oli jossain vaiheessa tuo herkkyys myös

Vierailija
6/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama aloitus oli täällä joskus keväällä. Mielialalääke-jankkaaja aktivoitui taas tuosta "Jätä mieheni jos hän ei lopeta SSRI-lääkkeitä" -ketjusta.

Vierailija
7/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ihan terveeltä vaikuta.

Vierailija
8/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätithän sinä ne suunnitellusti, et ominpäin kerrasta poikki-tyyliin?

Suunnitellusti jätin asteittain ja vierotusoireista kärsin (osa päällä vieläkin).

Vierailija
9/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen bipo. En kuitenkaan tunnista mitään manian oireita, manioita olen kyllä aikanaan kokenut.

Vierailija
10/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen lopetuksen jälkeen tai aikana voi tulla juurikin normaalia voimakkaampia tunnereaktioita. Ne tasaantuvat kyllä muutamassa viikossa.

Ethän lopettanut kerrasta? Lopetus kannattaa tehdä vähän kerrallaan annosta vähentämällä ja usean viikon aikana!

Vierailija
11/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen bipo. En kuitenkaan tunnista mitään manian oireita, manioita olen kyllä aikanaan kokenut.

Ilosta itkeminen on jo hypomaniaa. Sieltä se tulee.

Vierailija
12/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeeet turruttaa tunteet, aloita urheilu ja elä elämääsi ilman korvikkeita ja vältä pullaa ja läskiä

syö terveellisiä ruokia ja marjoja ja kiitä Herraa

Vierailija
13/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten lopetit lääkkeet?

Vierailija
14/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

valamon munkki Iivana kirjoitti:

lääkkeeet turruttaa tunteet, aloita urheilu ja elä elämääsi ilman korvikkeita ja vältä pullaa ja läskiä

syö terveellisiä ruokia ja marjoja ja kiitä Herraa

Kyllä siinä kiittää moni muukin, kun bipo jättää lääkkeet ottamatta ja parhaassa tapauksessa aloittaa lääkitys itseään viinalla.

Mukavaa on munkillakin siinä touhussa

Vierailija
15/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samantapainen olo kun lopetin escitalopram-lääkkeen. Mieli heilahteli muutaman viikon, juuri tuo kun tunteet palaa takaisin, niin jopa kaunis auringonpaiste tms. sai ilonkyyneleet silmiin. Tämä olo kyllä tasottui onneksi suht nopeaan.

Tervetuloa tasapaksusta lääkityksen aikaisesta koomasta tunteiden pariin :)

Vierailija
16/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkeaineet ovat sotkeneet aivokemikaalien tuotantoa, IPSP/EPSP suhdetta, ehkä myös synaptogeneesiä, jolloin impulssikontrollin hallinta on toistaiseksi heikempää ja siksi tunteiden ulkoinen olemus, kuten itku, tulee helpommin esille. Lopettamisen jälkeen voi tulla relapseja, mutta koska tiedät mistä ne tulevat, niin odota rauhassa. Aivot yleensä hoitavat asiat kuntoon, mutta siinä voi mennä vuosi pari.

Vierailija
17/17 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten lopetit lääkkeet?

Koska lihoin ylipainon puolelle, en saanut orgasmia, en tuntenut mitään (paitsi surua). Ainoa mihin lääke auttoi oli etten itkenyt masennustani jatkuvasti ja sain nukuttua. Nyt nukun ilman lääkettä kunnon unet ja painokin toivottavasti lähtee laskuun, ainakin ruokahalu hieman vähentynyt. Tietenkin aloitan uuden lääkkeen jos nyt alkaa maniaa/masennusta pukata. Mutta tuota samaa lääkettä en enää alota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi