Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverin outo käytös

Vierailija
08.10.2019 |

Minua on jo jonkin aikaa hieman vaivannut työkaverin outo käytös. Olemme työskennelleet yhdessä pari vuotta ja nyt ehkä vuoden sisällä on käyttäytynyt hieman tylysti minua kohtaan. Ei sano suoraan että mikään teoissani tms vaivasi vaan käytös vähän sellaista piikittelevää ajoittain. Saattaa olla ihan normaali ja mukava yhtenä päivänä ja seuraavana yhtä äkkiä tylympi. Käytös ilmenee eleinä kuten silmien pyörittelyä tai tuhahteluna, vastailee ehkä äkäisesti tai ei puhu ollenkaan. Tuntuu että hänen kanssaan saa olla koko ajan varpailla ja yleensä ilmeestä näkee onko tänään hyvä vai huono päivä kun tulee töihin.

Yksikin päivä tein hänelle palveluksen tekemällä yhden työtehtävän valmiiksi ennen kuin hän tuli töihin vaikka omat hommani tästä hieman venyivät ja kun pyysin yhden hyvin pienen jutun tekemään tähän vielä liittyen niin mulkaisi vihaisesti ja tuhahteli. Loppuvuorosta ei puhunut sanaakaan. Olisin voinut hyvin myös jättää koko homman hänelle. Mietin pitkään että sanonko/kysynkö asiasta mutta toisaalta haluan viimeiseen asti välttää konfliktit tms. Koska seuraavana päivänä hän voi olla taas ihan normaali. Lisäksi pelkään että olisi entistä kiusallisempaa työskennellä jatkossa jos tästä alkaisin huomauttelemaan. Ihmettelen käytöstä erityisesti koska kyseinen henkilö on jopa laittanut minulle viestin kuinka hyvin yhteistyömme sujuu ja itse olen aina tullut kaikkien kanssa hyvin toimeen.

Olen ajatellut kysyä joltain muulta työntekijältä onko huomannut samaa mutta olisi ikävää jos tämä päätyisi kyseisen työntekijän korviin. Toisaalta itse huomasin kerran että ns uhkasi tekevänsä erään työtehtävän samaan tyyliin kuin "Pirkko" joka ei ole suositeltavin tapa tehdä, eli tavallaan oikeutti oman tekonsa toisen "laiskuudella/viitsimättömyydellä", samalla dissaten tätä toista. Eli en välttämättä ole ainut "kohde".

Mitä itse tekisit tilanteessa? Oletko kohdannut samanlaista käytöstä? Anteeksi pitkä sepostus, ärsyttää vapaapäivänäkin pohtia tällaista mutta ehkä tämä pikku purkautuminen helpotti. ✌️

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvvk.

Tee työsi, hanki elämä ja analysoi vähemmän epäolennaisuuksia.

Vierailija
2/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evvvk.

Tee työsi, hanki elämä ja analysoi vähemmän epäolennaisuuksia.

Kiitos mukavasta viestistäsi. Teen työni, minulla on jo elämä ja mielelläni analysoisin vähemmän, mutta eipä niitä ajatuksia voi pakottaa pois tai jos voi niin kerro ihmeessä miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tulee vain kestää työkaveriasi.

On pahemmiankin työkavereita, kuin kuvaamasi tyyppi, joten eihän tuossa sinänsä ole mitään.

Kannattaisi myös alkaa hiljaisemmaksi, jos olet muuten puhelias, ja odottaa sanooko työkaverisin mitään, sinun muuttuneesta käytöksestäsi.

Muille en puhuisi yhtään mitään, antaisin asian olla.

Vierailija
4/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin, että haluat jotenkin miellyttää työkaveriasi, ja hän ei reagoi siihen mitenkään, niin sinä loukkaannut hänen käytöksestään?

Ihmisillä on lukemattomia syitä omaan käytökseensä, kotiasiat ja yksityiselämä vaikuttaa myös työpaikoilla, vaikka ei tietenkään saisi vaikuttaa, mutta ihmiset eivät ole robotteja.

Yritä vaan jaksaa ja anna työkaverin sellainen kuin on, se on helpointa kaikille koko työpaikalla.

Vierailija
5/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on muuta mietittävää kuin jokaisen käänteen puhki analysoiminen. Suosittelen sinullekin, sujuu elämä jouhevammin.

Vierailija
6/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun tulee vain kestää työkaveriasi.

On pahemmiankin työkavereita, kuin kuvaamasi tyyppi, joten eihän tuossa sinänsä ole mitään.

Kannattaisi myös alkaa hiljaisemmaksi, jos olet muuten puhelias, ja odottaa sanooko työkaverisin mitään, sinun muuttuneesta käytöksestäsi.

Muille en puhuisi yhtään mitään, antaisin asian olla.

Se on kyllä totta että on paljon pahempiakin. En oikeastaan ole mitenkään puhelias, enempi ehkä se hiljaisempi vaikka kyllä juttelen takaisin normaalisti jos mulle jutellaan. Mutta näin taidan tehdä, hoitaa vain ns pakolliset puhumiset.

Vierailija
7/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että haluat jotenkin miellyttää työkaveriasi, ja hän ei reagoi siihen mitenkään, niin sinä loukkaannut hänen käytöksestään?

Ihmisillä on lukemattomia syitä omaan käytökseensä, kotiasiat ja yksityiselämä vaikuttaa myös työpaikoilla, vaikka ei tietenkään saisi vaikuttaa, mutta ihmiset eivät ole robotteja.

Yritä vaan jaksaa ja anna työkaverin sellainen kuin on, se on helpointa kaikille koko työpaikalla.

Ei ollenkaan, tein tämän jutussa mainitsemani tehtävän ajatellen että hänen mukavampi tulla töihin, en odottanut kiitosta, mutta yllätyin ja ärsyynnyin toki kun hän kohteli tylysti. Pysyin sen jälkeen omissa oloissani ja puhuin hänelle vain pakolliset jutut neutraalisti.

Se voi olla että hänellä joku yksityiselämän juttu menossa, mutta toisaalta outoa jos käytös vaihtuu niin radikaalisti peräkkäisinä päivinä.

Kiitos viestistäsi!

Vierailija
8/8 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on muuta mietittävää kuin jokaisen käänteen puhki analysoiminen. Suosittelen sinullekin, sujuu elämä jouhevammin.

Tiedän että sujuisi, mutta nämä negatiiviset kokemukset ihmissuhteissa ovat aina pistäneet mietittämään enemmän kuin haluaisin. En todellakaan näitä haluaisi vapaaehtoisesti vatvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi