Miksi amerikkalaisia sanotaan aina mukaviksi? Ei ole kyllä totta
Olen törmännyt ylimielisiin ja halveksuviin, jotka eivät edes halua teeskennellä kohteliasta. Minkälaisia kokemuksia muilla on?
Kommentit (10)
Amerikkalaiset ovat yleensä sosiaalisia, mutta jännällä tavalla hirveän itsekeskeisiä. Eli tulevat kyllä juttelemaan ja kyselemään, mutta oma itse on se maailman napa ja sitä ei jätetä kenellekään epäselväksi.
Ei kai ne ihmiset missään samasta puusta veistettyjä ole. Oma paras ja rakkain kaveri on amerikkalainen, ollut jo reilut 20 vuotta.
Ovat kyllä äärettömän ystävällisiä, ei sitä käy kieltäminen.
Tämä nähty jo vaihtarina -88 ja sittemmin siellä asuneena. Sydämellisiä ja auttavaisia kaikki.
Latelevat kohteliaisuuksia, vaikka tuskin aina tarkoittavat mitä sanovat. Se onkin se huomattava ero: suomalainen jos jotain sanoo, niin ihan oikeasti tarkoittaa sitä. Siksipä täällä ei juuri kohteliaisuuksia saa :D
Sikäläisessä kulttuurissa opitaan ottamaan toiset huomioon ja naamioimaan käskytyksetkin ystävälliseen käärepaperiin. Kaikkea pehmennetään. Siinä missä suomalainen sanoisi v-u mitä p-aa, amerikkalainen sanoo "oh wow".
Kuka niin sanoo? En ole ikinä kuullutkaan. Sosiaalisia kykyjä ehkä eri tavalla tuetaan, Eli koulussa harjoitellaan esiintymistä esimerkiksi. Enemmän mulla on mielikuva, että jenkit on puheliaita ja kohteliaita, mutta paljonhan heidän ystävällisyydestä on sellaista tyhjää löpinää. Tyhmiä ja tyhjäpäitä on myös moni, mutta niin kai jokapuolella maailmaa valtaosa. Sydämen sivistystä ei nykyään hirveesti arvosteta.
Ok, olen törmännyt minun tuurillani sitten aivan erilaisiin ihmisiin. Kateellisiin, naureskeleviin, rasisteihin. Sellaisiin, että alkaa kaipaamaan jopa suomalaisia...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne ihmiset missään samasta puusta veistettyjä ole. Oma paras ja rakkain kaveri on amerikkalainen, ollut jo reilut 20 vuotta.
Mitä mieltä kaverisi on amerikkalaisten tekemistä iskuista siviilejä vastaan? Esim. lennokki-iskuissa kuolleista yli 90 % on siviilejä.
Onneksi vielä tuskin kukaan suomalainen Yhdysvaltain osavaltioissa liikkuessaan on osunut paikalle ja törmännyt johonkin ,jo kaiken järkensä ja sen viimeisetkin rippeet lopullisesti menettäneeseen joukkoampujaan ja kävellyt hänen ampumasektoriinsa ja suoraan tulilinjalle. (...takana ampujalla saattaa muuten olla vaikka vuosikymmeniä jatkunut rata-ampumaharrastus niin että 'joka kuti hänen aseensa piipusta tuottaa vainajan nopeasti ja lähes satavarmasti.)
Niin paljon suomalaisetkin nykyään matkailevat ja niin paljon Suomen kansalaisia siellä on pysyvämmin kin esim. työn tai opiskeluidensa takia , että en pidä mahdottomuutena sitä, että joku (tai jopa että jotkut) suomalaiset sellaiseen kuolemaan matkallaan tai siellä oleskelussaan päätyvät, tai ehkä vammautuvat istumaan pyörätuoliin loppuiäkseen .
Kaipa uutinen jostain sellaisesta tapauksesta voisi jopa antaa täällä jopa valtakunnalliseen aiheen suruliputukseen ja hiljaiseen hetkeen.
Toisaalta sellaisen tapauksen sattuminen jossa myös suomalaisia menisi, hillitsisi varmaankn joitain Yhdysvaltain ihannoinnin ja suoranaisen 'amerikanpalvonnan' räikeimpiä muotoja täällä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä kaverisi on amerikkalaisten tekemistä iskuista siviilejä vastaan? Esim. lennokki-iskuissa kuolleista yli 90 % on siviilejä.
En ole kysynyt hänen mielipidettään asiasta. Oli muuten äärettömän naivi lausahdus sulta. Amerikkalaisuus ei tarkoita sitä, että ihminen hyväksyisi asioita joita maassa toteutetaan, kuten kuoleman rangaistuksen yms. Eipä ole hänellä mahdollisuutta vaikuttaa johonkin "amerikkalaisten tekemiin iskuihin."
Fiksuja, sivistyneitä, hyvin koulutettuja, maailmaa kiertäneitä, kohteliaita, huomaavaisia, siistejä, varakkaita.