Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehosta huoli, ei hajuakaan mitä on tapahtunut.

Vierailija
08.10.2019 |

Miten saan itseäni kuntoon, en edes ymmärrä olenko lihonnut vai ei kun painokin heittelee? Vatsa on 2 vuodessa muuttunut sellaiseksi isoksi ja löysäksi, jenkkakahvat tullut jostain tyhjästä ja nekin ovat löysiä. Tanttamaha kasvamassa.
En ole edes lihonnut, mutta rasvaprosentti kokoajan nousee vaikka salilla käyn.

Olen niin paljon itkenyt kun joka paikka tuntuu roikkuvan, vatsa varsinkin. On huono olo omissa nahoissaan eikä vaatteet mee päälle ilman että tursuaa joka paikasta löysää.

Kehokoostumus valehtelematta muistuttaa 70 vuotiaan.

En käsitä miten muut ihmiset ovat luonnostaan kiinteitä ja hyväkroppasia.
Minulla aina ollut kalpea ja löysä iho.

Minua aidosti ihmetytti että mitä on tapahtunut? Kädetkin veteliä ja löysiä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä? Ei sitä itkeä kannata :)

Vierailija
2/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salillä käynminen ei riitä vaan siellä pitäisi myös osata ja jaksaa tehdä asioita jotka kehittävät sitä omaa kehoa.

Liian usein näkee salilla varsinkin naisia jotka vähän vain "hetkuttelevat" parissa laitteessa ja sitten polkevat laiskasti kuntopyörää lehteä lukien tai tv:tä tuijottaen. Sellaisen "treenauksen" teho on lähellä nollaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin just 27v, oltiin matkalla äitini ja hänen ystävänsä kanssa ja masennuin lisää kun huomasin että yli 60v naiset ovat minua kiinteämpiä. Ylipäätän tuli mieleen että mitä meitä nuoria vaivaa kun ollaan näin löysiä??

Kellään ideaa?

Vierailija
4/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ruokavalio kuinka sokeri/hiilaripainotteinen, saatko tarpeeksi hyviä rasvoja, onko proteiinin saanti riittävää muttei kuitenkaan liiallista?

Oma kroppa muuttui melkoisesti kun vaihdoin hiilaripainotteisen ruokavalion rasvapainotteiseen. Löllöstä hylkeestä suht timmiksi (ja 20kg kevyemmäksi) vaikka kuntoilenkin vain kotosalla.

Vierailija
5/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu hiilareista, ota alkuun vaikka joku valmennus että teet kaiken oikein, esim. Keto Kickstart. Elämä muuttuu kaikin tavoin parempaan, kun ei ole hiilareita pöhöttämässä kroppaa.

Vierailija
6/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ruokavalio kuinka sokeri/hiilaripainotteinen, saatko tarpeeksi hyviä rasvoja, onko proteiinin saanti riittävää muttei kuitenkaan liiallista?

Oma kroppa muuttui melkoisesti kun vaihdoin hiilaripainotteisen ruokavalion rasvapainotteiseen. Löllöstä hylkeestä suht timmiksi (ja 20kg kevyemmäksi) vaikka kuntoilenkin vain kotosalla.

Valehtelematta olen kymmeniä kertoja ruokavalio tarkistanut monilla eri tavoin. Syön hyvin, välillä on liian vähän kuitua, välillä liikaa kovaa rasvaa, tykkään käyttää kermaa, voita ja juustoa. Nämäkin kyllä täysin kohtullisissa määrissä. Asiantuntijatkin oikein kehunneet ruokavaliotani, teen kotona ruoka ja käytän tervellisiä aineita monipuolisesti.

Onkohan se nyt vain niin että on huonot geenit ja on vain tällainen?

Vierailija
7/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihonnut. Tuo vajaa 30v - runsas 25v om juuri se ikä jolloin ensimmäistä kertaa tulee vastaan elämän raadollisuus. Aikaisemmin sai syödä vapaasti kokonaisen pizzan lähestulkoon per päivä ja karkkia päälle eikä näkynyt missään. Sitten yhtäkkiä kun syö samalla tavalla rupeaakin lihoamaan. Usein kuulee näitä "mutta en oo syönyt yhtään sen enempää kuin aiemminkaan". No se ei enää auta kun ikää tulee lisää ja aineenvaihdunta muuttuu/hidastuu. Valitettavasti.

Seuraava vastaavanlainen porras tulee vastaan vajaa/runsas 40v iässä.

Ja sitten vaihdevuosissa.

Ap sinun vaan pitää nyt muuttaa ruokailutottumuksiasi. Et voikaan enää syödä kuin teini ja nuori aikuinen. Kehosi ei kestä sitä. Ruokavalioremontti siis ja herkut pois. Se kiva nuoruusaika jolloin sai syödä lähestulkoon mitä vaan (jonkinmoisella kohtuudella) ilman että lihoi on ohi.

Vierailija
8/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu hiilareista, ota alkuun vaikka joku valmennus että teet kaiken oikein, esim. Keto Kickstart. Elämä muuttuu kaikin tavoin parempaan, kun ei ole hiilareita pöhöttämässä kroppaa.

En ole edes turvonnut vaan nimenomaan löysä ja vetelä. En ymmärrä. Hiilariturvotus tuntuu ja näyttää täysin eri jutulta.

Vierailija
9/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneille ei voi mitään, mutta ravinnolla kai voi jonkin verran.

Muista myös, että raskastakin kehoa voi kantaa itseä arvostaen.

Vierailija
10/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot?

Vierailija
11/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on kun nykyään kärsin nälästä paljon enemmän kuin nuorempana, heti kun karsin kaloreita?

Päänsärkyä ja huimausta jos syön "vain" 1800kcal, hyvää, tervellistä, monipuolista ruokaa.

Vierailija
12/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä miten pitäisi muuttaa ruokavalio kun se on nyt jo hyvä? Olen rehellisesti ymmällään.

Vierailija
13/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin hoidattamassa tuon alavatsan "tätikummun" pois rasvajäädytyksellä eli cryolipo. Olen 49v.

Rasvat kiteytyivät ja poistuivat aineenvaihdunnan mukana. Lähti monta senttiä ja hinta vähän päälle 200 euroa. Espoon Nordicshapessa. Esteettisen puolen erikoissairaanhoitaja teki tuon hoidon.

Vatsa näytti selluliittiselta kahden päivän ajan, minkä jälkeen se alkoi vetäytyä kasaan ja sentit lähtivät seuraavan 3:n viikon aikana.

Ystävällä oli ylimääräistä toisella puolen eli valtavat jenkkakahvat, nekin lähtivät kahden hoitokerran jälkeen.

Veitsen alle en halunnut, eli ei rasvaimuun. Siinä joutuisi ottaa lomaa töistäkin. Tuohon meni vain noin kaksi tuntia.

Vierailija
14/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten pitäisi muuttaa ruokavalio kun se on nyt jo hyvä? Olen rehellisesti ymmällään.

Tällä hetkellä yleisesti suositeltu ruokavalio ja ruokaympyrä ei oikeasti ole ihmiselle hyväksi, eli ei välttämättä kannata uskoa vaikka "asiantuntijat" kuinka kehuisivat syömisiäsi.

Jos kilppariarvoissa ei ole mitään häikkää, ei ole syytä epäillä muita terveysongelmia, eikä arjessasi ole tapahtunut isoja muutoksia liikunnan (arkiliikunta, fyysinen työ yms) suhteen niin ei oikein auta muu kuin kokeilla erilaisia ruokavalioita/syömätapoja tai hyväksyä nykytilanne.

Vierailija
15/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosissa ihosta voi tulla taikinamainen, kun hormonit vähenee

Vierailija
16/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuosissa ihosta voi tulla taikinamainen, kun hormonit vähenee

Edelleenkin olen vasta 27v

Vierailija
17/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että kysyt apua ihan ammattilaiselta. Palstalaisilta et saa kuin korkeintaan henkistä tukea.

Pitäisi tietää tasan tarkkaan millainen on ruokavaliosi ja treenisi, että saisit apua mikä tuottaa tulosta.

Mutta tsemppiä, ymmärrän tuskasi!

Vierailija
18/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin just 27v, oltiin matkalla äitini ja hänen ystävänsä kanssa ja masennuin lisää kun huomasin että yli 60v naiset ovat minua kiinteämpiä. Ylipäätän tuli mieleen että mitä meitä nuoria vaivaa kun ollaan näin löysiä??

Kellään ideaa?

Laita pois se kännykkä, suklaalevy ja karkkipussi..limun voit kaataa vaikka viemäriin. ;) Ja tee siellä salilla edes jotain muutakin, kuin vain suu auki töllötät muita treenaajia ja roikotat velttoja käsiäsi!

Vierailija
19/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites alkoholi? Maistuuko siideri / olut / viini / viina? Tällä myös merkitystä kehonkoostumukseen ja mahdolliseen "läskistymiseen".  Usein painotetaan ruokavaliota, mutta juominen jää kummasti huomioimatta...

Nukkuminen myös tärkeää. Nukutko tarpeeksi?

Vierailija
20/22 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsan tätikumpu??? Niinku mikä?? Esim itellä eteenpäin menevä kohtu, jonka vuoks kropan malli on sellanen ns päärynämäinen vatsasta, sehän on vaan naisellista. Painotreenilckyl muuttuu mut en oo Koskaan yhdistänyt tätä tätimäisyyteeb. Kyl on ihme tyyppejä täällä.