Äidin omatunto
Siis, kävin äsken ostamassa ITSELLENI uudet farkut, kevyttoppahousut ja villapaidan.
Mulla on huono omatunto koska ajattelen että mitä olisin noilla rahoilla voinut ostaa lapsilleni. Ei heillä nyt niin akuuttia tarvetta mihinkään ole, mutta silti tuntuu että tein väärin.
Yleensä itselleni kelpaa kirppisvaatteet mutta jotenkin halusin välillä jotain uutta, voi mua.
Tunteeko muut syyllisyyttä jos edes joskus " ajattelee itseään."
Kommentit (14)
Äidit laittaa aina lapsensa edelle, kaikessa.
Suloista.
Vierailija kirjoitti:
Suloista.
Katsokaa kaikki minua pahinta marttyyria sitten jeesuksen. Siitä on suloisuus kaukana. Kehukaa, kannustakaa, tsempatkaa, nostattakaa minun egoa, parantakaa minun masennus, laittakaa mitali postiin, jne...
t. ärsyynnyn aloituksesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloista.
Katsokaa kaikki minua pahinta marttyyria sitten jeesuksen. Siitä on suloisuus kaukana. Kehukaa, kannustakaa, tsempatkaa, nostattakaa minun egoa, parantakaa minun masennus, laittakaa mitali postiin, jne...
t. ärsyynnyn aloituksesta
Olet selvästtikkin joku vela.
VELA, vaikeasti esitän lapsettomuuden autuutta!
Äidinrakkaus. Sellasta se on ap.
Mutta kyllä itseäänkin voi joskus helliä!
Eipä ole moisia tunteita. Lapset tulee aina ensin, mutta kyllä on varaa ostaa itsellenikin. Tälle syksyllekin olen ostanut itselleni silmälasit, nilkkurit, käynyt kampaajalla ja tilasin uusia alusvaatteita. Lapsiin on mennyt toki paljon enemmän.
Me ollaan hankittu ennemminkin lapsille vaatteita kirppareilta, he ovat vielä pieniä, 3 ja 5.
Hoidan heitä kotona ja rahaa ei hirveästi ole, niimpä kirppareita kierrellään ja se on ihan mukavaakin, ja lapset saa aina jotain pientä kivaakin matkaansa, ovat niin vähästä innoissaan.
Minulla on tuollaisia tunteita hetkittäin, muttei ne jää onneksi mitenkään vaivaamaan. Esim. ostin itselleni uuden toppatakin ja ajattelin, että olisin voinut ostaa kympillä halvemman ja samalla piippuransseja jne tytöille. Kävin kampaajalla ja ajattelin, että olipa vähän itsekästä lähteä etukäteen ja käydä kahvilla, hitsi kun en ollut kotona auttamassa läksyissä.. Juoksin purtsin kaksi kertaa ympäri (yleensä vain kerran), jotta miehen pitäisi aloittaa ruoan laitto ja se olisi sitten valmis kun tulen suihkusta. Kyllä välillä helpostikin omatunto painaa kun on vähän itsekäs, muttei mitenkään raskaasti. Mieheni on helposti paljon itsekkäämpi, joten pidän puoliani tässä, etten katkeroidu.
Niin se vaan menee että "lapset ensin", eikä se tarkoita mitään negatiivista.
Ne vaan on niin rakkaita.
Jos rahaa jää, niin sitten voi ostaa jotain uutta itselleenkin.
Ap. Mielestäni et ostanut itsellesi mitään turhaa, iloitse nyt uusista vaatteistasi.
Munkin piti ostaa itselle jotain, mutten muista mitä.
Ehkä se ei sitten ole niin tarpeellista.
Kuulostat tyypilliseltä äidiltä! Ja samalla itseltäni.
Minäkin päädyin juuri ostamaan ihanan lämpimän (ja kalliin) talvitakin. En kokenut siitä tällä kertaa samanlaisia tuntemuksia, koska tarvitsenhan lämmintä päälleni pystyäkseni olemaan ulkona lapseni kanssa.
Samanlailla näen sinunkin tilanteesi. :) Ethän sinä ruhjuisilla farkuilla voi kulkea, etkä ainakaan ilman lämmikettä. Tadaa!
Ihan samanlainen olen minäkin.