Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka ja viini

Vierailija
07.10.2019 |

Tupakka 30 x 7.1e = 213e/kk
Viini 30 x 8e = 240e/kk
Yhteensä 453e/kk

Vuodessa lähes 5500 euroa.

Onnistunko lopettamaan ja säästämään tuon summan?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat onnistua lopettamaan, mutta säästäminen onkin sitten toinen juttu. Usein ihmiset keksivät jotain muuta rahaa vievää korvaustoimintaa tilalle.

Itsekin lopetin tupakanpolton joitain vuosia sitten, mutta kaikki rahat menee edelleenkin.

Vierailija
2/5 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa kaikki viinisi netistä eräältä firmalta, jonka keskusvarasto on Saksassa: itse tilasin sieltä viimeksi 39 litraa johonkin 95-100 e hintaan itse viinit (hieman alle 3 e / ltr) plus n. 45-50 e rahti päälle, kaikkinensa yhteensä 144 e / tuo 39 ltr setti.

Ja kun tilausta tehdessäsi jossain kohtaa jotain sivua on kirkuvanpunainen huomiopainike: "Tee ilmoitus tullille", niin älä paina sitä äläkä ilmoita mitään. Se on siellä tullin painostuksesta, eikä sillä ole EU:n lupaa taikka "siunausta". Se on EU:n perussopimuksen vastainen vaatimus, ja jos joku Suomen satraappi siitä myöhemmin tulee esittämään joitain tullimaksu- tai jälkiverovaatimuksia, niin tee asiasta kantelukirjelmä EU:n komissiolle (ei siis mihinkään "tuomioistuimeen" tms, joista maallikkokielessä usein epätarkasti ja virheellisesti puhutaan, vaan komissiolle, jolle kannellaan siinä tapauksessa, että jonkun maan viranomainen ei noudata Unionin sääntöjä, jotka maa on ratifioinut).

Lue EU:n perussopimuksen artikla 34 jollain kielellä: Googlessa esim. "EU:n perussopimuksen artikla 34" tai "EU article 34".

Samoin, hae itse kaikki tupakkasi Puolasta, siellä se on halvempaa kuin Baltian maissa. Ja edelleenkin sama juttu: Suomella ei ole EU:n lupaa poiketa perussopimuksesta vaatimalla sekä suomen- että ruotsinkielisiä pelottelutekstejä tupakkapakkauksiin. Tämä vaatimus on juuri artikla 34:n tarkoittama "tekosyy rajojen yli tapahtuvan kaupan rajoittamiseksi kansanterveysperusteen nojalla", ja sellaisen artikla kieltää yksiselitteisesti.

Viimeksi kun hain, sätkätupakka (punainen West) maksoi Puolassa juuri ja juuri pari eurocentiä alle kolme euroa per pussi / "toppa" (toki Zlotyina, koska Puolassa on oma kansallinen rahayksikkönsä, kuten muissakin maissa pitäisi olla). Ostin sitä 399 pussia, siis YHTÄ VAILLE 400, kun juuri sen verran sitä oli saatavilla sillä viikolla tupakkafirmasta, eikä ylimääräiseen viikon odotteluun ollut mahdollisuutta, koska kaverin työvoimapoliittinen kuntoutustoimenpide jatkui seuraavana maanantaina. Itse olin silloin jo eläkkeellä ja kaverinikin pääsi eläkkeelle myöhemmin syksyllä samana vuonna. Nyt hän asuukin jo Espanjassa.

Älä maksa turhasta: älä maksa Suomen nautintoaineiden rangaistusveroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, mutta haluan lopettaa. Olen alkoholisointunut ja syöpäkin pelottaa

aP

Vierailija
4/5 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja villit naiset, ne tekee sut hulluks, ne sotkee sun pään.

Vierailija
5/5 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja villit naiset, ne tekee sut hulluks, ne sotkee sun pään.

Mielummin niin kuin kärttyinen kuiva kaiken kivan kieltäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä