Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokin lintuja viime vuonna terassilla ja nyt ne muistavat tämän paikan! Ikkunan takana odottavat ruokaa

Vierailija
07.10.2019 |

Ruokin viime talvena lintuja terassillani ja nyt ne samat linnut pomppivat tuossa ikkunan takana siinä kohdalla, missä oli niiden ruokapaikka! Voi raukkoja. Koko kesänä lintuja ei ole käynyt siinä kohdassa. Ne taitaa muistaa tämän paikan. Olin kuitenkin ajatellut, etten aloita ruokintaa terassilla tänä talvena. Löytääköhän ne uuden ruokapaikan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun on nyt vaan aloitettava =D

Vierailija
2/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne löytää uuden. Ei mekään voida enää lintuja ruokkia, kun rottia tulee apajille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloista!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
4/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ne samoja lintuja sentäs ovat.

Vierailija
5/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne löydä. Ja kyllä ne paikat muistaa. Sellainen sääntö siinä kai on, että jos ruokinnan aloittaa syksyllä, sitä ei pitäisi lopettaa kesken talven. 

Vierailija
6/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin terassille ilmaantui hiiriä ja sen takia en haluaisi aloittaa ruokintaa. Mutta tuossa ne nytkin ovat ikkunan takana ja katsovat suoraan silmiin. Olenko kamala ihminen, jos en laita niille ruokaa tänä vuonna?

Ap.

Vierailija
7/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ne samoja lintuja sentäs ovat.

Luultavasti ovat, linnut voivat elää yllättävän vanhoiksi. Esim. euroopan tiedetysti vanhin (rengastettu) talitiainen eli yli 15 vuotiaaksi.

Vierailija
8/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hiirenloukkuja jos alat ruokkimaan.

Vierailija
9/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ruokintalaitteen alle astia vaikka maitokartonki, siemet putoaa siihen, eikä maahan.

Vierailija
10/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meillä kanssa linnut tulevat koputtelemaan ikkunoihin, kun pitäisi ruoka laittaa esille.

Vierailija
11/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kissa, se ottaa hiiret pois ja samalla saattaa mennä linnutkin.

Vierailija
12/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös lintuset odottelee ruokaa, jota en laita hiirien takia 🙁 kissan hankkiminen ei ole mahdollista, koska koiramme ei pidä kissoista, ja olen niille allerginen. Toivottavasti nuo linnut tajuavat siirtyä naapurin tontille ruokailemaan.

Vierailija
13/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintutilanne on niin huolestuttava, että suosittelen ruokintaa. Netti on täynnä vinkkejä siitä miten ruokailun voi järjestää riskittä.

Vierailija
14/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lukenut että korpit/naakat/varikset/jotkut tämäntyyppiset linnut alkaa tuomaan ruokkijalleen löytämiään kiiltäviä esineitä vastalahjoiksi.

Vierailija
15/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen lukenut että korpit/naakat/varikset/jotkut tämäntyyppiset linnut alkaa tuomaan ruokkijalleen löytämiään kiiltäviä esineitä vastalahjoiksi.

Esim tässä juttua https://www.bbc.com/news/magazine-31604026

Sama

Vierailija
16/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää aloittako lintujen ruokintaa vielä, luonnosta löytyy vielä runsaasti kasvien siemeniä ja hyönteisiäkin ravinnoksi. Oikea aika on aloittaa sitten kun maa jäätyy tai tulee lumipeite.

Itse olen nyt seurannut kuinka mm. tiaiset ja pikkuvarpuset putsaa vanhoista omenapuista jäkälän ja hilseilevän kuoren alle talvehtimaan mönkineitä hyönteisiä, rastaat pönkii etanoita, lehtokotiloita ym. pensaiden juurilta ja maahan pudonneiden lehtien alta ja pihlajanmarjat ja tuijankävyt tekevät nyt kauppaansa. Närhet ovat tammenterhoapajilla ja vielä puissa olevat omenat näyttävät maistuvan vähän kaikille.

Älkää siis vielä päästäkö lintuja liian helpolla ja tarjoilko valmista herkkupöytää vaan antakaa hakea ravintoa luonnosta, joka on parempi vaihtoehto niin kauan kuin luonnossa ruokaa riittää. Itse aloitan ruokinnan noin marraskuussa, ellei lumi ole tullut jo ennen sitä.

Vierailija
17/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, anna nyt ihmeessä ruokaa niille. Varmaan netistä löytyy infoa, miten välttää rottia ja hiiriä.

Vierailija
18/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hiirenloukkuja jos alat ruokkimaan.

Muttei ulos. Muuten linnutkin menee niihin.

Vierailija
19/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnut ovat henkimaailman otuksia. Onko joku läheisesi kuollut?

Vierailija
20/23 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne löydä. Ja kyllä ne paikat muistaa. Sellainen sääntö siinä kai on, että jos ruokinnan aloittaa syksyllä, sitä ei pitäisi lopettaa kesken talven. 

Tuokin on aivan typerä "sääntö". Linnuilla on siivet, eivät ne jää nääntymään nälkään kun voivat myös mennä etsimään ruokaa muualta. Ihmiset muuttaa, käyvät olemassa pari viikkoa ulkomailla, joutuvat sairaalaan jne. eikä pihalle silti ilmesty kolmeakymmentä tirpanraatoa. Ne ovat toisen talon pihalla murkinoimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi