Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani näkevät Säästöpankin tilini, miten poistaa katseluoikeus

Vierailija
07.10.2019 |

Vanhempani siis kaikesta päätellen näkevät Säästöpankin tilini, koska aina välillä vihjailevat tai sanovat suoraan jotain raha-asioistani. Aiemmin pidin tätä outona, mutta kun pikkusiskoni muutti kotoa ja kuulin kerran vanhemmilla ollessani isäni sanovan äidille että pikkusisko oli vaihtanut pankkia ja siirtänyt rahansa sinne, niin tajusin että näkevät tilini. Ja ilmeisesti aktiivisesti vielä katsovat paljon minulla rahaa ja en ihmettelisi jos näkevät mitä ostan.

Olen yrittänyt Säästöpankin sivuilta etsiä kohtaa mikä estäisi sen että vanhemmat näkevät tilini mutta tuloksetta. Täytyykö marssia pankkiin, vai osaisiko joku neuvoa mistä sen löydän?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se verkkopankissa onnistu?

Vierailija
2/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa pankkiin aika, hoituu hetkessä. Itse tein säästöpankissa saman ja tuolloin ainakin vaati allekirjoituksen, aikaa tosin on jo vuosikymmen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole tietoisesti 18v täytettyäsi antanut heille lupaa tiliisi, heidän ei pitäisi sitä nähdä. Mutta ehkäpä soitto sinne pankkiin, asiakaspalveluun, auttaisi tähän(kin) ongelmaan? Ja jos et ole lupaa antanut ja he sen näkevät, veisin asian Finanssivalvonnan tietoon.

Vierailija
4/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jonotin OP:n palvelutiskille ja ilmoitin että haluan kaikki tilin oikeudet itselle ja niin ettei vanhemmat niitä näe. Henkkarit piti näyttää ja tiedot korjattiin, tässä meni minulla n. 10min. Ja tämä siis sen jälkeen kun olin täyttänyt 18 vuotta.

Vierailija
5/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään muista olenko antanut lupaa. Ovat joskus "vahingossa" avanneet niitä tiliotteita tms. mitkä tulee kirjeenä kun saivat mut aikoinaan suostuteltua siihen että ne tulee postissa.

Tietysti verkkopankista, mutta mistä sieltä? En ole löytänyt oikeaa kohtaa.

Vierailija
6/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani oli lapsuudessani avattuun tiliin käyttöoikeudet ja piti erikseen käydä konttorilla allekirjoittamassa paperit, että saan tilin oikeudet kokonaan itselleni.

Vierailija
7/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordealla muistaakseni vanhemmilta lähtee verkkopankin käyttö/näyttöoikeudet automaattisesti vanhemmilta kun lapsi täyttää 18 ellei erikseen muuta ole sovittu. Muista pankeista en tiedä, mutta olettaisin, että soitto asiakaspalveluun tai käynti konttorilla ja asian saisi sillä hoidettua.

Vierailija
8/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö sieltä esim. otsikkoa Käyttöoikeus. Kun rajoitat oikeuden vain itsellesi, niin samalla voit myös ilmoittaa, että et halua paperisia tiliotteita.

Eivät ne vanhemmat sentään mistään näe, mitä olet ostanut, mutta tiliotteelta tietysti näkyy, minne on maksettu kortilla.

Vierailija
9/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä verkkopankista pitäisi nähdä kenellä on oikeudet nähdä tilisi tiedot.

Laitat verkkopankista valtakirjan, että:

Haluan tällä päivämäärällä poistaa tilini (tilinumero) käyttöoikeudet seuraavilta henkilöiltä Etunimi Sukunimi

Vauvapalstalla 7.10.2019

Oma Nimi

Jos ei pankille kelpaa, niin ottanevat yhteyttä, miten asia tulee hoitaa. 

Vierailija
10/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita verkkopankin kautta viesti pankkiin, että poistavat muilta oikeudet

Vierailija
11/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei näy kenellä tiliinini oikeidet. Vuosi eron jälkeen selvisi, että exällä oli oikeus säästötiliini

Vierailija
12/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten tilit S-pankissa, ja minulla on näkyneet ne omilla pankkitunnuksillani silloin kun lapset ovat olleet alaikäisiä. Nuoren 18v syntymäpäivänä tili ei enää näkynyt minun tunnuksillani.

Ilmeisesti tässä on eri käytäntöjä eri pankeilla. Mutta asian pitäisi kyllä korjaantua nopeasti, kun menet henkkarien kanssa pankkiin, ja pyydät kaikki tiliesi oikeudet itsellesi.

Vierailija
13/15 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkopankin kautta viestiä pankkiin, että poistavat oikeudet. Onnistui ainakin nordeassa.

Vierailija
14/15 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ootte mieltä, että säästöpankki teki taannoin uuden päivityksen ja sitä myötä katosi ominaisuus, että tunnuslukusovelluksen voi ladata erikseen esimerkiksi työ- ja vapaa-ajanpuhelimelle. Nykyisen käytönnön mukaan säästöpankki taitaa olla ainoa pankkiryhmä, joka ei salli tunnistautumissovellusta useampaan laitteeseen.

Vaikuttaako tämä muutos teillä pankin valintaan? Me vaihdamme tämän uudistuksen myötä pankkioperaattorimme toiseen.

Esimerkiksi Nordeasta kerrotaan: Tunnuslukusovellus kannattaa asentaa useampaan laitteeseen mikäli mahdollista juuri sen vuoksi, jos toinen laite vaurioituu, haluat viettää lomasi ilman työpuhelinta, työpäiväsi ilman vapaa-ajanpuhelinta, tai muuten vain varalle jotta selviät nykyajan tunnistautumista vaativista toiminnoista ilman ongelmia.

Vierailija
15/15 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ootte mieltä, että säästöpankki teki taannoin uuden päivityksen ja sitä myötä katosi ominaisuus, että tunnuslukusovelluksen voi ladata erikseen esimerkiksi työ- ja vapaa-ajanpuhelimelle. Nykyisen käytönnön mukaan säästöpankki taitaa olla ainoa pankkiryhmä, joka ei salli tunnistautumissovellusta useampaan laitteeseen.

Vaikuttaako tämä muutos teillä pankin valintaan? Me vaihdamme tämän uudistuksen myötä pankkioperaattorimme toiseen.

Esimerkiksi Nordeasta kerrotaan: Tunnuslukusovellus kannattaa asentaa useampaan laitteeseen mikäli mahdollista juuri sen vuoksi, jos toinen laite vaurioituu, haluat viettää lomasi ilman työpuhelinta, työpäiväsi ilman vapaa-ajanpuhelinta, tai muuten vain varalle jotta selviät nykyajan tunnistautumista vaativista toiminnoista ilman ongelmia.

Sellainen pahvinen läpyskä vaan on kätevä, ei tarvi tapella tuollaisten sovellusten kanssa. Eikä peljätä, että tiedot vuotaa luurista jonnekin kommunisteille.