Onko mielestänne lapsellista, jos 9v:llä on
talvihaalari ja kypäräpipo?
Mun sukulainen oli ostanut tytölleen tuollaiset talvea varten :) Aika liikuttavaa... No eipähän palele.
Kommentit (29)
Siis miten niin lapsellista? 9v ON lapsi.
Herra paratkoon jos 9v olisi lapsellinen🙄
Vierailija kirjoitti:
On. T: 9 veen äiti
Miksi on?
Vain syvimpien rämeiden wt voi ajatella että sään mukainen pukeutuminen on lapsellista.
Ulkoleikeissä on ok varusteet. Mutta ei kouluun.
Juu kyllä 9-vuotiaalla pitää olla puku ja lakerikengät.
Mun 21 vuotias teekkaripoika käyttää haalaria.
Pilkkihaalarit vasta nolot niinku onkin!
Paljo siistimpää ajaa moottorikelkalla napapaidassa sinne pilkille, tiettex!
Vierailija kirjoitti:
Mun 21 vuotias teekkaripoika käyttää haalaria.
Minun 62-vuotias autonkorjaajaenonikin käyttää haalaria.
Riippuu ihan siitä, kuinka paljon ulkoilee talvella, ja millaista ulkoilua harrastaa. Myös sillä on merkitystä, ollaanko etelässä vai pohjoisessa, maalla vai kaupungissa.
Vierailija kirjoitti:
Vain syvimpien rämeiden wt voi ajatella että sään mukainen pukeutuminen on lapsellista.
Sitä on muunlaistakin pukeutumista kuin taaperoille tarkoitettua.
Jos 9v lapselta kysytään, niin on. Toppahousut ja takki halutaan tuossa iässä "koska kaikilla muillakin on".
Omassa lapsuudessa 90-luvulla oli yhtä lailla liian lapsellista käyttää haalaria ekaluokan jälkeen.
No ei ehkä kouluun noilla vaatteilla, mutta retkeillessä ja ulkoilussa ok. Oma 9-vuotiaani ei laittaisi enää haalaria, mutta pukeutuu muuten kyllä lämpimästi ja järkevästi.
Mä oon miettiny, että haalari saattais olla kätevä. Lähtis vyötäröltä yks paikka, mistä pääsee kylmä ja lumi sisään, ja ois nopee vetää ylle. Ei nyt työmatkoille, mutta ulkoiluun. Saattais kyllä olla hassun näkönen alkuun aikusella, mutta niin oli pillifarkutkin tosi omituisen näköset ku ne tuli muotiin.
Vierailija kirjoitti:
No ei ehkä kouluun noilla vaatteilla, mutta retkeillessä ja ulkoilussa ok. Oma 9-vuotiaani ei laittaisi enää haalaria, mutta pukeutuu muuten kyllä lämpimästi ja järkevästi.
Muistan vieläkin, että mun piti eka-tokaluokalla laittaa esim. loskakelissä kouluun sellainen haalari, jossa oli pepussa ja lahkeissa sellainen kurahousumainen kumipinta. Oli kyllä tosi noloa laahustaa se päällä kouluun, mutta ilmeisesti äidin mielestä se oli tosi kätevä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettiny, että haalari saattais olla kätevä. Lähtis vyötäröltä yks paikka, mistä pääsee kylmä ja lumi sisään, ja ois nopee vetää ylle. Ei nyt työmatkoille, mutta ulkoiluun. Saattais kyllä olla hassun näkönen alkuun aikusella, mutta niin oli pillifarkutkin tosi omituisen näköset ku ne tuli muotiin.
90-luvulla oli aikuisillakin.
Meidänkin lapsella on ja haalarin alle jopa villahaalari (samaa mallia myydään myös aikuisille). Harrastamme talviretkeilyä ja hiihtoreissuja jäällä. Äkkiä siellä kylmä tulee jos ei ole tarpeeksi vaatetta.