Kampaajat: mitä eroa on hääkampauksella ja juhlakampauksella muu kuin hinta?
Mietin tässä hääkampauksen varaamista. Eräänkin paikan hintoja: juhlakampaus 65€, hääkampaus 180€ (sis.koekampaus).
Miten voi olla näin paljon hintaeroa? Mikä tuossa hääkampauksessa on niin ihmeellistä normi juhlakampaukseen verrattuna?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Hääkampaukseen sisältyy tuo koekampaus ja lisäksi sen tulee kestää, kestää ja kestää ihan eri tavalla kuin juhlakampauksen.
Kyllä minusta on oletuksena, että mös juhlakampaus kestää samalla tavalla kuin morsiamen kampaus. Jos ei kestäisi niin en kyllä sen kampaajan palveluja enää käyttäisi.
No pyydä sitten juhlakampaus.
Hääkampauksessa kampjaan tulee ottaa huomioon myös huntu ja miten se päähän asetellaan.
Ja jos ei huntua ole, niin sitten muut päähän tulevat koristeet.
Kampaus tulee tehdä noiden mukaan ja pystyä koko hoito sovittelemaan yhteen.
Kampaaja ei ole mikään taikuri, joka yhtä-äkkiä keksii miten ja kuinka homma menee, siihen tarvitaan taitoa, suunnittelua ja asiakkaan niin monet mielipiteet.
En ole kampaaja, mutta tiedän tämän kokemuksesta. Ja jos ei huvita maksaa, niin tee kampaus itse.
Kampaaja on käsityöläinen ja saa veloittaa tekemästään työstä juuri niin paljon haluaa.
Ei niissä mitään eroa ole. Paitsi koekampaus.
Jep. Tämä on se iänikuinen mysteeri kuten esim. miesten ja naisten hiustenleikkaus. Naisilla hinta taivaissa ja miehillä paljon järkevämmällä tasolla. Veikkaan, että paksuhiuksisen mieheni kuontalon parissa vierähtää vähintään yhtä paljon aikaa ja vaivaa kuin minun lyhyiden hiusteni lyhentämisessä. Ja ei, minun hiuksiani ei tarvitse föönata eikä kampailla mihinkään kampaukseen. Pelkkä leikkaus riittää.
Tuo että hääkampauksen tulee kestää on ihan typerä argumentti. Tottakai juhlakampauksenkin tulee kestää ihan yhtä lailla kuin hääkampauksenkin. Jos mietitään tuon kyseisen paikan hintoja, 65e juhlakampaus ja hääkampaus 180e, joka sisältää koekampauksen. Mitä olen muiden paikkojen hintoja nähnyt, koekampauksen hinta on pyörinyt siinä juhlakampaus - 10e. Eli tässä tapauksessa koekampaus maksaisi noin 55e jolloin hääkampauksen hinnaksi jää 125e. Eli 125e vs. 65e. Todellako tuossa hääkampauksessa käytetään tuon rahan edestä enemmän pinnejä, aineita ym vai onko tuossa pikkasen hää-sanan lisää?
Ja kyllä minä hääkampauksen maksan, maksoi mitä maksoi. Haluan vain rahoilleni vastinetta.
Ystäväni on kampaaja ja kysyin asiaa joskus häneltä. Hän vastasi rehellisesti, että juhlakampaus ja hääkampaus ei juurikaan eroa toisistaan. Hääkampauksessa saatetaan kiinnittää ekstrapaljon huomiota pysyvyyteen esimerkiksi muotoilutuotteiden ja pinnien määrässä. Muutoin kampaus kuin kampaus. Kampaajilla on vain ollut tapana laskuttaa hieman enemmän hääkampauksesta kuin normaalista juhlakampauksesta. Mutta taitaa tuota häälisää tulla vähän kaikkialla kuten tulet huomaamaan.
Hääkampaukseen sisältyy tuo koekampaus ja lisäksi sen tulee kestää, kestää ja kestää ihan eri tavalla kuin juhlakampauksen.