Harrastatko kestävyysliikuntaa ja lihaskuntoharjoittelua?
Ihan vaan mielenkiinnosta kartoitan, miten mammat liikkuu. Ei siis ole tarkoitus syyllistää tai kauhistella kenenkään liikkumattomuutta. Halutessasi voit kertoa tarkemmin, miksi tilanne on mitä on. Esim. ”Olen 35-vuotias perheenäiti. Teen pitkää työpäivää ja illat menee lasten harrastuksissa, joten en ehdi liikkumaan.” Liikunnaksi lasketaan tässä yhteydessä vähintään kerran viikossa tapahtuva liikkuminen.
Kommentit (8)
Käyn säännöllisesti salilla ja lenkillä (vähintään x3/vko, useimmiten 4-5 x/vko). N33v ei lapsia mutta teen n. 50-60 työtuntia viikossa.
Minä (ap) olen yhden päiväkoti-ikäisen lapsen äiti. Pyöräilen päivittäin työmatkat vuoden ympäri (5 km) yhteen suuntaan. Viikonloppuisin käymme usein kävelyllä koko perheen kesken. Lihaskuntoharjoittelu puuttuu, mutta yritän jaksaa tehdä asialle muutoksen.
Olen 43-vuotias kahden alakoululaisen äiti. Kuskaan illat lapsia harrastuksiin mutta yhdistän omat treenit niihin. Juoksen 4-5 lenkkiä viikossa, pituudet vaihtelee 5-15km. Lisäksi kaksi ohjattua lihaskuntotreeniä viikossa. Joinain päivinä sekä lihaskunto- että juoksutreeni, niin tulee joku lepopäiväkin viikkoon. Ja koiran kanssa kävelyt päälle. Lapset ja mies hoitaa niistä kyllä ison osan. Väittäisin olevani aika kovassa kunnossa!
En osaa lajitella noin. Jumppaan kahdesti viikossa ja pelaan joukkuelajia kahdesti viikossa. Lihasvoimaa ja kestävyyttäon tullut vähän lisää.
Joogaa joka päivä ja yksi tunnin juoksu-/kävelylenkki viikossa. Ei lapsia, töitä sitäkin enemmän.
M33
4-6 treeniä viikossa
Uintia, salia ja lenkkeilyä
Olen 45-vuotias teinin äiti. Harrastan crossfitiä 3-4 kertaa viikossa, ja käyn juoksemassa 1-2 kertaa viikossa.