Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiin maistraatissa vai kirkossa? Kokemuksia kaivataan :)

Vierailija
06.10.2019 |

Haluaisin mennä naimisiin kirkossa ja käyttää hääpukua. Mutta en haluaisi ollenkaan juhlia häitä, en kaipaa huomion keskipisteenä olemista. Lisäksi minulla ei juuri ystäviä ole ja sukunikin on hyvin pieni.
Miehellä iso suku ja suuri kaveripiiri. Tuntuu niin tyhmältä että itsellä vieraita olisi ehkä 10 ja miehellä 50 (mies voisi karsia lukua, mutta silti vieraita reilusti enemmän kuin minulla)

Maistraatissa vihkiminen mietityttää, se tuntuu jotenkin liian ”koruttomalta”. Mutta tuntuu että maistraatista olisi helpompi vain karata miehen kanssa häämatkalle ilman juhlia. Siksi olisikin kiva kuulla kokemuksia tästä :)

Miehen kanssa ollaan keskusteltu asiasta mutta ei oikein olla vielä osattu päättää mikä tapa sopisi meille parhaiten.

Vinkkejä, neuvoja, kokemuksia ja ihan mitä vaan keskustelua aiheesta siis kaivattaisiin!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraatissa naimisiin meno oli parin minuutin koruton toimitus. Kyllä kirkkovihkiminen, pienessä toimituskappelissa vain todistajien ja miehen vanhempien läsnäollessa, oli paljon parempi. Olen siis kokenut molemmat vihkimiset.

Vierailija
2/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, onko vihkiminen kirkossa vai maistraatissa vaikuttaa siihen, kuinka monta vierasta kutsutaan ja millaiset juhlat vihkimisen jälkeen pidetään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se, onko vihkiminen kirkossa vai maistraatissa vaikuttaa siihen, kuinka monta vierasta kutsutaan ja millaiset juhlat vihkimisen jälkeen pidetään?

En tiedä.. jotenkin voisi kuvitella että maistraatissa vihkimisen jälkeen ei meidän odotettaisi edes pitävän isoja juhlia. Ja eikö olisi hassua jos isossa kirkossa olisi vain muutama läheinen ihminen paikalla.

Vierailija
4/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka tiedä, miksi kirkossa mennään naimisiin? Vinkki, ei juhlallisuuden. Toinen vinkki, siihen liittyy "Jumalan silmien edessä". Kyllä on ihmiset maallistuneet nykyään, kun eivät näitä tiedä.

"Muistaakohan" monikaan, miksi joulua ja pääsiäistä vietetään.

Vierailija
5/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä, sekä kirkollinen että siviilivihkiminen on ihan just niin juhlava kuin te itse haluatte. Saat myös valita kummassakin sekä paikan että vaatteet ja vieraiden määrät. Missään ei ole määrätty, että siviilivihkimisen pitää olla koruton, tai että kirkko pitää olla täynnä juhlakansaa. Jos sinulle on uskonnollinen vihkiminen tärkeää, pyydä pappi vaikka kotiin vihkimään, jos et halua kansanjoukkoa. Se on ihan kokonaan kiinni sinusta ja puolisostasi minkälaiset häät järjestätte.

Vierailija
6/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä.. jotenkin voisi kuvitella että maistraatissa vihkimisen jälkeen ei meidän odotettaisi edes pitävän isoja juhlia. Ja eikö olisi hassua jos isossa kirkossa olisi vain muutama läheinen ihminen paikalla.

Sinun käsityksesi ovat suoraan 50-luvulta. Älä mieti ollenkaan mitä muut ihmiset ajattelee, tai mikä on jonkun mielestä hassua tai mitä ne odottaa. Tee häistäsi sellaiset mitkä itse haluat.

Vierailija
7/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs joku kolmas vaihtoehto? Joku tunnelmallinen, hieno ja vanha rakennus. Esim. joku kartano.

Vierailija
8/8 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin maistraatissa naimisiin ja sen jälkeen oli pienet juhlat, missä oli vain läheiset ja parhaimmat ystävät. Minulle oli tosi mukava päivä ja ilta, eikä kuormittanut liikaa. Kauniit vaatteet ja kampaamossa hiusten laitto toi kivan lisän päivälle. Tehkää päivästä semmoinen, että kaikilla on mukavaa, eikä jäykkää pönötystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi