MITEN eroon pitkittyneestä syyhystä?! Vinkkejä??
Hei! Aiheesta on aloitettu lukuisia keskusteluja, mutta ajattelin tehdä vielä yhden sillä eri sivustot tarjoavat erilaisia hoitotoimenpiteitä...
Eli siis minulla ja kumppanillani on todella sitkeä syyhypunkki, ja tuntuu ettemme pääse siitä millään eroon. Kaikki alkoi viime vuonna kumppanini ystävältä saadusta infektiosta joka tarttui sitten minuunkin. Olemme hoitaneet itsemme kaksi kertaa voiteella ja kerran suun kautta otettavalla lääkkeellä, mutta syyhy on tullut silti takaisin. Kumppanini iho ei reagoi jatkuvia vesikelloja kämmenissä lukuunottamatta mitenkään, mutta minun ihoni on jatkuvasti kuin tulessa, kiitos atooppisen ekseeman. Alan menettää tälle tartunnalle jo elämäniloni sillä en pysty nukkumaan yöllä (ataraxista huolimatta) vaan valvon yöt raapien ja yritän olla hereillä parin tunnin yöunilla kuukaudesta toiseen ja vaan jaksaa. Lisäksi ihoni eri puolilla kehoa sekä päänahkani ovat ihan kamalassa kunnossa naamasta puhumattakaan....
Nyt ollaan hoidattamassa itseämme jälleen kerran tableteilla, ja ennen hoitoa haluaisin kysyä paria asiaa niiltä joilla on kokemusta tästä viheliäisestä taudista.
Kuinka hyvin koti pitää käytännössä siivota? Pitääkö lattiat imuroida, entä runkopatjat? Ajattelin ostaa kokonaan uuden sijauspatjan, mutta miten tyynyjen ja peittojen kanssa? Entä kylpyhuone, tarviiko sitä pestä lattiasta kattoon? Suunnittelin joka tapauksessa siivoavani koko asunnon, mutta olisi tosi lohduttavaa kuulla kokemuksia muilta että tämän taudin on todellakin mahdollista saada pois. Erityisesti siivousvinkkejä, missä järjestyksessä tablettihoidolla mikäkin tehdään ja pitääkö vaatteet nostaa kuivumaan hanskoilla? Esim jos paljas syyhyinen käteni osuu märkään vaatteeseen, onko vaate pestävä uudelleen? Onko ovenrivat ja vesihanat yms syytä pestä? Koska joudun luonnollisesti pesemään monta koneellista pyykkiä niin pitääkö jokaiseen puhtaaseen koskea eri käsineillä? Tekstiilien kuivuttua saako niihin yhtään koskea paljain käsin esim viikatessa?
Ihan kaikki vinkit otetaan talteen että saamme vihdoin tuon elämäniloni syövän taudin pois!! :-)
Kommentit (29)
Rikkihapossa kylpemällä on moni saanut lopullisen avun. Varmaa tietoa Esson baarista.
Minä sain lääkäriltä reseptin RIKKIVASELIINIIN, jota saa Yliopiston apteekeista ja joka on TODELLA EDULLISTA verrattuna vapaaseen lääkkeeseen.
Meillä perheessä 1,5 vuotta takana ja eilen taas uusintakäsittely. Jostain tulee aina takaisin.
meillä nyt syyhy. Hoitona rikkivaseliini ja scatol. Nix kuulemma resistentti, ei toimi punkkeihin. viime viikolla heitin alakerran kalusteet ulos viikoksi pakkaseen, hullu siivous tehtynä . Pojalla syyhy kädessä , ainakin lähteneet paranemaan kädet ja muuten näppyläinen (atooppinen) iho nyt tosi siisti.Mulla ehti olla 3 kk ennen kuin ihotautilääkäri totesi. Kutinaa ollut koko talven. Mut vain parina yönä tosi pahaa. Terveyskeskuslääkärinään ei tajunnut, että kyseessä syyhy, kun ei mulla käsissä mitään. Toivottavasti päästiin eroon.
Tässä ketjussa varmaan moni puhuu koira allergiasta. Jos koira on, tai on ollut samassa sängyssä. niin siitä saa kutisevia vesikellukoita. Minulla oli kumpikin käsivarsi ja kammenselkä kellukoissa, jotka polttelivat. Filippiiniläinen lääkäri sanoi, ei ole syyhy vaan koira allergia, joka on yleinen turisteilla.
Kyllä kyseessä on nyt syyhy, joka jyllää kohta epidemiana. Ei koira aiheuta vesikelloja.
Minäkin jännitän, olenko pääsdyt eroon, kun voitelut on tehty. Pahalta näyttää, että olisi pariin kohtaan tullut uusia näppylöitä ja läikkiä. Onko muilla sellaisia punaisia isohkoja läikkiä iholla? Pelkään että on karstasyyhyn esiaste.
Me päästiin eroon hevosten bionixillä sekä ivermektiini tableteilla. Ja siivottiin ihan hulluna.
Stromectol ilman reseptiä - https://tonzes.com/syyhy.htm Minä jouduin uusimaan 4 kertaa stromectol kuurin olivat sitkeässä sitä ennen useita turhia voidehoitoja liekö se syynä että itselläni tartunta oli raju levisi koko kehoon kun sai ensin muhia 4 kk kun edes todettiin mitään allergiaksi luulin itse ja pöljänä hoidin kortisonivoiteilla
Kaikki matot, vaatteet ja vuodevaatteet, patjat saunaan tai pakkaseen ulos muovisäkeissä. Sauna lämpimänä jonkin aikaa.. pitäisi kuolla niiden. Myös voi viedä huonekalut sinne. Imurointi ja kunnon luuttuaminen vedellä vaikka usean kerran. Tehkää kuurit nix voiteella useamman kerran tarvittaessa. Kyllä pitäisi auttaa. Meillä lähti heti!