Vaihdevuosi-iän ohittaneet naiset, joilla oli pitkät hiukset ennen menopaussia (tai on edelleen)...
Mitä hiuksillenne tapahtui menopaussissa vai tapahtuiko mitään? Mä oon kohta 40, mietin tässä vain, että pitääkö sitten vaihdevuosien jälkeen kehitellä joku sopiva lyhyt tukkamalli, vai mahtaakohan tukka pysyä päässä.
Kommentit (11)
Mullakin on aika paksut hiukset, mutta saa nähdä, mitä vaikutuksia on. Mulla lähti ensimmäisen lapsen jälkeen hirveästi tukkaa (silloin leikkasin lyhyeksi), toisen lapsen jälkeen ei niinkään. En tiedä, pystyykö näistä ennustamaan yhtään sitä, mitä vaihdevuosi-iässä tapahtuu, luultavasti ei.
Miksi alapeukut?
Ap
Olen 45v ja havahtunut siihen että viime vuosien aikana on lähtenyt hyvin paljon hiuksia. Onneksi hiuksia on ollut alunalkaen paljon joten ei (vielä haittaa). Hiusten laatu on myös muuttunut. Paksusta ja karheasta hiuslaadusta on tullut huomaamatta ohuempi ja liukkaampi, jotenkin silkkisempi. Tätä vuosikaudet nuorena toivoin (silkkisyyttä siis), nyt vaan ärsyttää kun tajuan karkean, paksun hiuksen edut (kampaukset pysyivät päiväkausia hyvänä).
Toivottavasti hiuksia ei enää hirveän paljon enemmän lähde. Hiusten väri kun on tumma niin herkästi rupeaa päälaki näkymään läpi 😕
Oletan että tämä johtuu tulevista vaihdevuosista. Kuukautiskierronkin pituus on tippunut 22-23 päivään vaikka oli aina kellontarkka 28 päivää. Tämä on kuulemma yksi merkki tulevista vaihdevuosista (joka voi alkaa jo 5-6 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia).
Vielä pystyn pitämään pitkiä hiuksia mutta katsotaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 45v ja havahtunut siihen että viime vuosien aikana on lähtenyt hyvin paljon hiuksia. Onneksi hiuksia on ollut alunalkaen paljon joten ei (vielä haittaa). Hiusten laatu on myös muuttunut. Paksusta ja karheasta hiuslaadusta on tullut huomaamatta ohuempi ja liukkaampi, jotenkin silkkisempi. Tätä vuosikaudet nuorena toivoin (silkkisyyttä siis), nyt vaan ärsyttää kun tajuan karkean, paksun hiuksen edut (kampaukset pysyivät päiväkausia hyvänä).
Toivottavasti hiuksia ei enää hirveän paljon enemmän lähde. Hiusten väri kun on tumma niin herkästi rupeaa päälaki näkymään läpi 😕
Oletan että tämä johtuu tulevista vaihdevuosista. Kuukautiskierronkin pituus on tippunut 22-23 päivään vaikka oli aina kellontarkka 28 päivää. Tämä on kuulemma yksi merkki tulevista vaihdevuosista (joka voi alkaa jo 5-6 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia).
Vielä pystyn pitämään pitkiä hiuksia mutta katsotaan.
Mielenkiintoista kuulla, että hiuslaatu muuttuu! Saa nähdä, miten mulle käy, mulla nimittäin on kahta laatua päässä, karkeita ja laineikkaita (tummempia) sekä silkkisiä ja suoria (vaaleampia). Jos toinen lisääntyy, niin kumpihan se mahtaa olla? Sanoisin nimittäin, että tähän mennessä se karkea hius on ollut lisääntymään päin, mutta en voi olla varma, koska mulla on elämäni mittaan ollut niin monenlaisia hiustyylejä ja -pituuksia, ja ennen värjäsinkin, eikä tuo laatuero ehkä tule värjätyissä hiuksissa niin selvästi ilmi.
Ap
Vaihdevuodet loppui 5 v sitten mutta hiukset on yhä uskomattoman paksut ja tuuheat. Harteille ulottuva kerroksittain leikattu malli. Nyt kun on vähän harmaata ei tarvitse pestä kuin 2x viikossa, hiuslaatu muuttunut kuivemmakdi
Mun hiukset alkoivat kihartua vaihdevuosien alettua. Pikkulapsena mulla oli luonnonkiharat hiukset, mutta ne suoristuivat ennen kouluikää. Omituista on kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Mun hiukset alkoivat kihartua vaihdevuosien alettua. Pikkulapsena mulla oli luonnonkiharat hiukset, mutta ne suoristuivat ennen kouluikää. Omituista on kyllä.
Hius ohenee vanhemmiten - siinä missä ihokin, mutta harmaantuminen karheuttaa, joten saattaa jäädä tilapäiseksi.
Ei ole muuttunut mitenkään. Mulla ollut aina ohuet, silkkimäiset vauvahiukset ja niin on vieläkin vaihdevuosien jälkeen. Pidän pitkänä koska sopii parhaiten minun kasvonpiirteisiin.
Onko kukaan kokeillut Plantur-shampoota? Auttoiko mitään? Harkitsen käytön aloittamista, koska haluan pitää hiukseni. N50
Kiva kuulla, että hiusten oheneminen ei ole väistämättä edessä. Mulla on tosi pitkät hiukset, enkä haluaisi muuta hiusmallia. Olen tosi huono ja laiska laittamaan hiuksia, ja mun hiukset ovat sellaiset, että niitä pitää lyhyenä laittaa. Lisäksi mulla on pieni pää, ja hiuksilla saa siihen edes vähän massaa...
Ap
Olen 62. En ole missään vaiheessa huomannut hiustenlähtöä, hiukseni ovat edelleen todella paksut ja terveet. Pidän ne edelleen olkapäille ulottuvina. Ainoa muutos niissä tapahtui harmaantumisen myötä, eli tulivat vielä aiempaakin kiharammiksi ja siksi myös hieman karheammiksi.
Rehellisyyden nimissä on sanottava, että minulla ei käytännössä ollut mitään muitakaan menopaussin oireita, kiitos geenien. Tiedostan olevani onnekas. Yhden ainoan kuuman aallon muistan, sekin oli kovin lievä:)
Tsemppiä teille, joita vahdevuodet koettelevat.
Aika paljon lähti, mutta onneksi oli alunperinkin paksut. En ole leikannut lyhyeksi.