Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina sanotaan että ihmiset ajattelevat sinua vähemmän kuin kuvittelet?

Vierailija
05.10.2019 |

Aina sanotaan ettei kannata murehtia mitä muut sinusta ajattelevat, koska ihmiset viettävät huomattavan vähän aikaa ajatellen sinua. Joo, eihän muiden ajatuksia kannata murehtia, totta. Mutta kyllä ihmiset viettävät huomattavan paljon aikaa ajatellen sinua ja muitakin tuttaviaan.
Jotkut tylsät introvertit viettävät aikansa tehden omia asioitaan eli työskennellen, harrastaen, jne. Mutta älyttömän suuri osa ihmisistä vaikuttaa olevan kierolla tavalla ekstrovertteja. Ei siis sillä lailla sosiaalisia että he yksinkertaisesti viihtyisivät muiden seurassa. Vaan sellaisia kuin naapurikyylät ja kylän pahimmat juoruakat. Ihan järkyttävän paljon kyyliä ja juoruajia joka paikassa, kaiken ikäisiä, kumpaakin sukupuolta. Työpaikan ruokalassa kollegat saattavat viettää koko ruokatunnin puhuen sontaa jostain muusta kollegasta. Seuraavalla tauolla sama meno jatkuu - jotain muuta sontaa jostain toisesta kollegasta.
Jos ihmiset juoruavat sinusta harva se päivä niin kai se tarkoittaa sitä että he myös ajattelevat sinua aika paljon? Paljon enemmän kuin kuvittelet.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta suurin osa havainnoi naapureita tai työkavereita juurikin itsekkäistä syistä. Esimerkki ”kyllä se Maija on lihonnut” — todellisuudessa kukaan ei ole oikeasti kiinnostunut siitä että Maija on lihonnut vaan omasta tyytyväisyydestään siihen että MINÄ en olekaan noin lihava - tai jos olenkin lihava itse - Haha, muutkin ovat lihavia en vain MINÄ.

Kun tämän hoksaa ymmärtää ettei tarvitse ajatella muiden mietteitä, koska kaikki muut miettivät asioista OMiSTA lähtökohdiltaan - vaikka siis käyttävät sinua ”polttoaineena”

Samoin ainoa tapa välttää se että kukaan ei koskaan mieti sinua yhtään on muuttua seinäpaperiksi - tai erakoksi- ja silloinkin joku voi arvostella. Tai miettiä että ” onneksi MiNä en ole noin seinäpaperi tai erakko”

Oma havainto on että kun olet erakkomainen ja sulkeutunut, niin se vasta herättää kiinnostusta. Ajatellaan, että tuolla on jotain salattavaa, jokin pimeä ja salainen elämä joka ei kestä päivänvaloa, vaikka totuus on juuri se tylsä elämä. Kun taas sellaiset ihmiset jotka kertovat kaiken jokaiselle joka jaksaa kuunnella, melkeinpä vessakäynneistä asti, on lähinnä rasittava ja sellaista kuunnellaan puolikorvalla.

Vierailija
22/25 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on totta. Ainoastaan juoruä mmät ja älyllisesti heikkolahjaiset ( on sama asia ) jaksaa vatvoa muiden asioita. Normaaleja ihmisiä ei kiinnosta kuin omat ja välittömän lähipiirin asiat ja silloinkin vain ne jotka koskee jotenkin itseä ja omia sosiaalisia kuvioita. Minä en ainakaan tiedä puoliakaan näistä ihmisistä joista täälläkin puhutaan, kuka hitto on joku Maisa esimerkiksi? tai joku mikälie Janita vai kuka ? Ihan käsittämätöntä että joku jaksaa miettiä jotain vieraita ihmisiä. En ajattele edes lähimpien ystävieni elämää, enkä kotoa pois muuttaneiden lapsieni, en vanhempieni, en kenenkään. Kyllä tämäkin päivä mennään minäminä maassa ja huominenkin. En usko että kukaan minuakaan ajattelee. Välillä otan yhteyttä ja kysyn kuulumisia koska se on sosiaalisen normin mukaan suositeltavaa, mutta ei minua oikeasti kiinnosta. Kunhan teen velvollisuuteni ihmisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä aliarvioi kuinka alhaisia ihmiset voikaan olla. Totuus on järkyttävää. Ei ihme että siltä haluaa sulkea silmänsä.

Vierailija
24/25 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/08/14/kukaan-ei-oikeastaan-ajattele-…

"The Ascent-lehti summaa yhteen tutkimuksia, jotka vahvistavat, että et juurikaan kiinnosta kanssaihmisiäsi. Ihmiset ajattelevat nimittäin lähinnä itseään."

Vierailija
25/25 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, melko vähän.  Lähtökohta kai, jokainen hiukan vainoharhainen, välittää puheista.

Jos ei kukaan huomaa sitten meteliä itsestään, circulus vitiosus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme