Minkä ikäisiä isovanhempia teidän lapsillanne on?
Kommentit (28)
Lapset 2×10v ja 7v. Molemmat mummot 61v pappa 63v ja toinen pappa on kuollut, mutta olisi nyt 64v
Ei ole jäljellä kun pappa 82v. Lapset jo aikuisia.
Meillä lapset 13v, 10v ja 8v. Isovanhemmat 70v ja 68v ja toiset 77v ja 73v.
Lapset 4v ja 8v. Isovanhemmat 48v ja 51v sekä 68v ja 70v.
Vierailija kirjoitti:
Lapset 4v ja 8v. Isovanhemmat 48v ja 51v sekä 68v ja 70v.
Lol 48 isovahempana
Lapset 19, 16 ja 14. Pappa on kuollut sairauteen. Toinen mummo on 66v ja toiset isovanhemmat 63v.
Esikoiseni, vanhempieni ensimmäinen lapsenlapsi syntyy keväällä, he ovat silloin 57 ja 61v.
Isoisovanhemmat 82, 86 ja 87.
Hassua, kun alle kouluikäisten isovanhemmat näytetään usein kirjoissa ja filmeissä sellaisena harmaahapsisena vanhuksena. Todellisuudessa koulutietään aloittavan lapsen isoäiti on siinä 53-57-vuotias, pukeutuu farkkuihin, on ihan täysillä työelämässä, laskettelee, seinäkiipeilee ja harrastaa vaikkapa sukellusta.
Lapset 11v, 12v ja 16v.
Mummo 62v, ukki 62v, vaari 65v ja Maria 68v (häntä ei saa kutsua mummoksi)
Vierailija kirjoitti:
Hassua, kun alle kouluikäisten isovanhemmat näytetään usein kirjoissa ja filmeissä sellaisena harmaahapsisena vanhuksena. Todellisuudessa koulutietään aloittavan lapsen isoäiti on siinä 53-57-vuotias, pukeutuu farkkuihin, on ihan täysillä työelämässä, laskettelee, seinäkiipeilee ja harrastaa vaikkapa sukellusta.
Näin varmaan yleisesti onkin. Jos ensimmäisen lapsen saa keskimäärin 25-vuotiaana ja äitini on saanut minut myös 25-vuotiaana, kai tyypillinen mummi on ensimmäisen lapsenlapsen syntyessä noin 50-vuotias. Meillä äitini oli 52, kun esikoiseni syntyi. Itse sain esikoiseni 27-vuotiaana ja äitini sai minut 25-vuotiaana.
Kolme aikuista lasta. Isovanhemmat olisivat 98, 96, 84 ja 79, kaikki jo kuolleet.
Lapsi 5v, isovanhemmat 67v, 76v ja 72v
Vierailija kirjoitti:
Mun mummo oli 49 kun aloittelin koulussa. Ei todellakaan mikään harmaahapsi vanhus. Nykyään kuusikymppinenkään ei ole vanhus.
Oma lapseni on yläasteella ja vanhempani vaille 70-vuotiaita eivätkä vieläkään suostu olemaan vanhuksia.
Ehkä koulukirjoissa kuvataan mummot ja vaarit vanhuuksina, koska ekaluokkalaisesta kaikki yli 12-vuotiaat ovat aikuisia ja viisikymppinen on toinen jalka haudassa. Se on kuvattu lapsen näkökulmasta.
Isovanhemmat olisivat väliltä 96-105 jos eläisivät edelleen. Nuorin lapsi kohta 30-vuotias.
Ainoa on 90 v.
Muut ovat kuolleet nuorena.
Eikä ole minun vikani että minulla oli teinivanhemmat jotka eivät jaksaneet.
Itse tein ensimmäisen lapsen kolmikymppisenä. Ei tosin olisi pitänyt.
Lapset aikuisia, yksi mummo elossa 94 v. Muut olisivat jo yli 100 v.
Vierailija kirjoitti:
No mulla lapset 0v ja 2v eli aivan pieniä. Ioäsovanhempien iät 67-74v välillä. Ovat harmaahapsia, tosin mummot värjää tukkaansa.
Lapsen syntyessä oli hengissä vielä minun isoäitini äiti, reilu yhdeksänkymppinen teräsmamma. Nyt kun vuosia on vierinyt ja lapsi on miltei aikuinen, löytyy noin 90 vuotias mun isoäiti, ja mun ja miehen vanhemmat ikähaitarilla 50-70 vuotta.
Lapset jo aikuisia, en laita ikiä, mut isovanhemmat yli 70 vee.