Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko käydä haudoilla?

Vierailija
05.10.2019 |

Silloin, kun lähden vanhempieni kanssa vierailemaan tätien luona, vanhemmillani tapana käydä äitini vanhempien haudoilla. Jään välillä autoon, koska en pidä hautausmaista. Äiti välillä sanoo, että "Sinunkin on hyvä välillä käydä, kun et ole pitkään aikaan käynyt.". Koen siis vähän velvollisuutena käydä sukulaisten haudoilla, vaikka en ole ikinä pitänyt hautausmaista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, jotka vihaa hautausmaita?

Vierailija
2/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn useinkin mutta muut sisarukset ei. En koe että olisi pakko, ei minun eikä muidenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ei ole kuin paskantaa ja kuolla.

Vierailija
4/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään hautausmaita vastaan, hiljaisia ja rauhallisia paikkoja :) , mutta en pääse mihinkään ns. Hartaaseen tunnelmaan siellä ja omaisia muistelen mieluummin kotona, jos siltä tuntuu.

Vierailija
5/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ohjeistanut muksuja, että minulle ei hautaa sitten tarvitse laittaa. Tulee vain turhaa vaivaa ja syyllisyyttä, jos ei ehdi hoitaa tai käydä. 

Vierailija
6/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko,rikoslaissa on pykälä.

sakkoa tai vankeutta voidaan tuomita jos et käy nyyhkyttämässä hautakiven äärellä säännöllisesti.

Vierailija
7/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miksi siellä haudalla pitää käydä. Kuollutta voi muistella myös muuten, ei se sitä hautaa vaadi. Jos joku tykkää käydä niin siitä vaan, ei ole multa pois, mutta samalla logiikalla pitäisi suvaita se ettei haudalla halua käydä. Ihme kuolleiden palvontaa... Komppaan sua AP, pidä oma mielipiteesi asiasta. Se on ihan yhtä oikea kuin muidenkin.

Vierailija
8/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy isäni haudalla. Hän kuoli liian aikaisin ja asia on niin kipeä. Ei hän siellä ole, minun muistoissani kyllä joka päivä.

Vierailija
9/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa hautausmaita, mutta minusta on vaan turha käydä niillä. Vaikka uskoisikin että sielu jää elämään kuoleman jälkeen niin tuskin kukaan jäisi sinne hautuumaalle pyörimään. Jos olisin vainaa niin minun sieluni löytyisi tähän aikaan vuodesta joltain valkoiselta hiekkarannalta turkoosia merta katselemasta😊

Vierailija
10/10 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hautausmaat on maan hukkakäyttöä, maa pilaantuu eikä ruumiit enää välitä missä ne maatuu. Muistella voi kotonakin. Miettii että joku Hietaniemi esimerkiksi; kaupungin arvokkainta maa-aluetta ja se pilattu hautaamalla ruumiita maahan.

Enkä henkilökohtaisesti voisi edes kuvitella asuvani lähelläkään hautausmaata. 

Ja minulla on lähiomaisiakin haudattu, mutta en vain näe mitään järkeä hautausmailla enkä käy siellä kuin pakon edessä.