Mies on alkanut huomautella pukeutumisestani
Olen siis vasta 30 vuotta täyttänyt nainen ja ikäistäni nuoremman näköinen. Minua luullaan usein jopa yli 5 vuotta nuoremmaksi.
Olen sporttinen, pukeudun mielelläni trendikkäästi ja vartaloani imartelevasti.
Tänään kuitenkin mieleni pahoittui, kun mieheni tokaisi minulle, että olen yli kolmekymppinen nainen ja pukeudun napapaitoihin, eli olen siis huomionhakuinen.
En ole koskaan ajatellut, että pitäisi pukeutua tietynlaisesti tietyssä iässä.
Nykyään mieheni tuntuu muutenkin tarkkailevan mitä puen päälleni. Eräänkin kerran totesi ivalliseen sävyyn, ettei malta odottaa minkälaiset nahkahousut olen käynyt shoppailemassa. Näitä esimerkkejä olisi lisääkin.
Mitä ajattelette tästä?
Kommentit (39)
Hyi, sama kuin laittaisit vain bikinien yläosan. Provo tai mies on oikeassa
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa napapaidoissa jos on kroppa siihen ja tyyli muuten ok? Mies on ehkä mustasukkainen. Ilkeä huomauttelu ei ole kivaa. Katsokaa vaikka kardashian siskoja, vanhimmat 40v mutta napapaidat ja nuorekkaan näköisiä. Mitä vikaa? Suomessa pitää heti tätiytyä kun täyttää 30, huoh.
Varmaan riippuu siitä, mitä tekee työkseen. Kardashianien brandi perustuu siskosten ulkonäköön ja he tuovat sitä monin tavoin esille. Julkinen näyttäytyminen ja kropan esittely piukeissa vaatteissa on samalla omien tuotteiden ja oman brändin myyntiä. Onko ap instagram-babe, jonka työnkuvaan kuuluu kropan, laihdutustuotteiden, vaatteiden, meikkien jne. esittely? Koska jos ei ole, niin sitten joo yli kolmikymppiseltä saatetaan odottaa erilaista pukeutumista ja tuo voi syödä uskottavuutta. Napapaidat ovat lähinnä ranta-, urheilu- ja kotivaatteita. Ellei sitten ole erityisen siististi tehty ja se yhdistetään esim. korkeavyötäröiseen hameeseen, jolloin sitä napaa ei itseasiassa edes näytetä.
Huppareille tällä palstalla kyllä riittää puolustelijoita, mutta tässä ketjussa lyhyt paita saa täystyrmäyksen. Ei se huppari ole yhtään tyylikkäämpi valinta, päinvastoin.
Mies voi puhua ihan asiaa tai sitten hän haluaa joko loukata tai kontrolloida sinua syistä, joita voimme vain arvailla. Laita kuva niin tiedetään, onko mies oikeassa.
Muuten elämässä kannattaa toimia aina seuraavasti:
1. Jos joku loukkaa sinua, sano heti: ”Lopeta tuo, en tykkää siitä!” Voit myös halutessasi perustella loukkaajalle, mikä hänen toiminnassaan erityisesti tuntuu ikävältä.
2. Jos joku esittää sinulle pyynnön tai toiveen (Esim. voitko pukea jotain muuta yllesi), mieti, voisitko ja haluaisitko toteuttaa sen. Jos ajatus ei tunnu hyvältä, kieltäydy selvästi mutta ystävällisesti.
3. Jos oma kumppani esittää sinulle jonkin kehitysehdotuksen, pysähdy sen äärelle. Kumppanilla voi ihan oikeasti olla jokin syy sanoa niin. Jos näin ei toisenkaan harkinnan jälkeen tunnu olevan vaan kyse on kohdasta 1, toimi kuten siinä ohjeistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudun siis mielestäni ihan aikaan ja paikkaan sopivasti. Useimmiten arkena sporttisen rennosti ja ihan tyylikkäästi mielestäni.
Farkut ja joku crop tyylinen t-paita + nahkatakki tms.
Otetaanpa vaikka esimerkkinä Martina Aitolehden tyyli.. pitkälti samanlainen.
En ole jämähtänyt tyyliltäni millekään 20-vuotiaan tasolle vaan osaan pukeutua tilanteen mukaan.
Teetkö samanlaista duunia kuin Martina? Hänhän on tosi-tv-tähti, Seiska-julkkis, Hustler-malli, laulaja ja showtanssija. Eli olet ilmeisesti ottanut mallia hänen työtyylistään? Silloin kun hän näyttäytyy julkisuudessa?
Ihminen voi pukeutua vartaloa imartelevasti ja nuorekkaasti ihan ilman niitä näpapaitoja. Miehesi on täysin oikeassa. Haluaa kulkea aikuisen naisen kanssa, eikä teiniksi jämähtäneen.
Alkuhuuma on ohi ja nyt mies kertookin sitten mikä sinussa ärsyttää. Sekin on ihan normaalia, että kun ne ruusunpunaiset lasit putoaa niin näkyy ne huonotkin puolet.
En siis pukeudu ihan joka päivä napapaitaan ja vastaan vielä kerran, että osaan pukeutua tilanteisiin sopivalla tavalla.
Teen työtä liikunnan parissa.
Mieheni pukeutuu itsekin nuorekkaasti ja yleensä pyytää minulta neuvoja pukeutumiseensa.
Hän ei myöskään pidä siitä, miten toiset miehet minua katselee jos erehdyn laittamaan esim. sen crop topin ja pillifarkut. Hän on myös minusta äärimmäisen mustasukkainen.
Olen sanonut hänelle, että on vapaa etsimään itselleen sellaisen naisen, jonka pukeutuminen vastaa hänen ihannettaan jos minä en tällaisena kelpaa.
AP
Vierailija kirjoitti:
En siis pukeudu ihan joka päivä napapaitaan ja vastaan vielä kerran, että osaan pukeutua tilanteisiin sopivalla tavalla.
Mieheni pukeutuu itsekin nuorekkaasti ja yleensä pyytää minulta neuvoja pukeutumiseensa.
Hän ei myöskään pidä siitä, miten toiset miehet minua katselee jos erehdyn laittamaan esim. sen crop topin ja pillifarkut. Hän on myös minusta äärimmäisen mustasukkainen.Olen sanonut hänelle, että on vapaa etsimään itselleen sellaisen naisen, jonka pukeutuminen vastaa hänen ihannettaan jos minä en tällaisena kelpaa.
AP
No kerropa, ap, millaisia näkökulmia odotit saavasi asiaan? Sinulla on jo tiedossa syy kommentteihin ja olet ratkaissut tilanteen. Mitä vielä odotit tältä aloitukselta?
Vierailija kirjoitti:
Hän ei myöskään pidä siitä, miten toiset miehet minua katselee jos erehdyn laittamaan esim. sen crop topin ja pillifarkut. Hän on myös minusta äärimmäisen mustasukkainen.Olen sanonut hänelle, että on vapaa etsimään itselleen sellaisen naisen, jonka pukeutuminen vastaa hänen ihannettaan jos minä en tällaisena kelpaa.
AP
Miksi sä kyselet täältä, kun tiedät jo vastauksen?
- teet liikunnan parissa töitä, ja monet ovat kertoneet, että sellaiseen crop top ok asu
- pukeudut yleensäkin tilanteen mukaan, eli ei ilmeisesti ole mitään erityistä huomiohakua tai tilannetajuttomuutta
- mies on mielestäsi äärimmäisen mustasukkainen ja käyttäytyy kuin muiden miesten katseet ovat sinun syytäsi eli kontrolloi
---> Eli EI OLE OK.
Vierailija kirjoitti:
AP
‐------------
No nyt päästään asiaan: mies on siis äärimmäisen mustasukkainen. Juokse!
Niin, ei hyvän vartalon ”esittely” vaadi napapaitoja ym paljastavaa vaatetta. Olen itse jo yli nelikymppinen kolmen lapsen äiti ja ihan suoraan sanottuna olen fyysisesti todella hyvässä kunnossa. Ei tulisi silti pieneen mieleenkään laittaa päälleni mitään napapaitaa edes kuntosalille/lenkille/kotioloihin. Näytän sata kertaa paremmalta esim vartalonmukaisessa pitkässä neulepaidassa.
Kuulostaa kontrolloivalta ja sairaalloisen mustasukkaiselta mieheltä.
On helpompi erota aikaisemmin kuin myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa napapaidoissa jos on kroppa siihen ja tyyli muuten ok? Mies on ehkä mustasukkainen. Ilkeä huomauttelu ei ole kivaa. Katsokaa vaikka kardashian siskoja, vanhimmat 40v mutta napapaidat ja nuorekkaan näköisiä. Mitä vikaa? Suomessa pitää heti tätiytyä kun täyttää 30, huoh.
Kartrashianit on just karseinta vulgaaria mitä voi vaan olla. Ihan siis kuvottavia ovat.
Niin siis miehesi on mustasukkainen. Siinä se vastaus on. Nyt vain ihan itse mietit voitko elää mustasukkaisen ihmisen kanssa, se nimittäin ei tosta noin vain muutukaan se mies, ellet vielä ole älynnyt asiaa.
Pukeutumisesta huomauttaminen ei tietenkään ole tyylikästä. Mutta joskus tuntuu myös väärältä olla hiljaa, kun toinen ei tajua.
Eli minäkin olen kaverilleni sanonut, että jos hän pukeutuu nykyiseen pappatyyliinsä, niin ei ole tulevaisuudessakaan mitään toivoa, että joku nuori nainen kiinnostuisi. Mutta että minua tyylinsä ei varsinaisesti haittaa. Silti minusta on oikein, että hän saa kuulla mistä naisettomuuteensa on muiden syiden muassa kiinni.
Mä en nyt oikein usko silmiäni, mitä mä luen. Myös napapaidan voi pukea tyylikkäästi. Jos mun kroppa kestäisi, niin olisi sellainen minullakin. Nahkahousut toki löytyy. Ja mulla on ikää yli 50.
Itse koen pukeutuvani paljon tyylikkäämmin ja naisellisemmin kuin esim mun kollegani farkuissa ja muodottomissa villapaidoissa. Itselläni yleensä mekkoja, neultakkeja ja jakkuja. Mutta ihan aina joku pieni twisti.
Pukeutumalla ilmaisen itseäni ja siihen kuuluu esim ne nahkahousut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikein usko silmiäni, mitä mä luen. Myös napapaidan voi pukea tyylikkäästi. Jos mun kroppa kestäisi, niin olisi sellainen minullakin. Nahkahousut toki löytyy. Ja mulla on ikää yli 50.
Itse koen pukeutuvani paljon tyylikkäämmin ja naisellisemmin kuin esim mun kollegani farkuissa ja muodottomissa villapaidoissa. Itselläni yleensä mekkoja, neultakkeja ja jakkuja. Mutta ihan aina joku pieni twisti.
Pukeutumalla ilmaisen itseäni ja siihen kuuluu esim ne nahkahousut.
Tämä! Mulla on hyvä kroppa ja voin käyttää crop toppia jos siltä tuntuu, tosin yhdistän sen korkeavyötäröiseen midiin tai vaikka leveälahkeisiin housuihin. Ja toki osaan pukeutua tilanteen mukaan. Suomessa naisen pitäisi käyttää tanttamaisia vaatteita kun täyttää 40v.
N44
19-vuotiaalle tyttärelleni ei tulisi mieleenkään pukeutua napapaitaan. On kuulemma wt.