Päädytäänkö me kerran eronneet vielä yhteen?
Erottiin miehen kanssa kaksi vuotta sitten minä jätin ja lähdin jättämällä eropaperit. Ei kolmatta pyörää, ei pettämisiä vaan kyllästyin, halusin omaa aikaa. Miehelle ero oli valtava shokki ja kadun etten pystynyt pitämään lupaustani. Katosin miehen elämästä, pakkasin laukut ja jätin kaiken muun omaisuuden miehelle. Olin suunnitellut kaiken salaa ja tulin takaisin kotisuomeen ja mies jäi ulkomaille. Asuin pari vuotta yksin töitä tehden ja lopulta sain töitä samasta maasta ja kaupungista missä ex-mieheni asuu. Muutin takaisin ja kertaakaan emme ole olleet yhteydessä. Tulin tänne työn takia en miehen, mutta tuli ongelmia, jouduin sairaalaan ja tiedoissani oli ollut mieheni numero, joten sairaalasta soittivat miehelle. Niinpä päädyin asumaan miehen luo ja ilman miestä olisin pulassa. Suomeen en voi palata mutta olen sopinut miehen kanssa että maksan hänelle vähitellen kaiken takaisin kun olen palannut töihin. Mies vaati, että muutan hänen luokseen koska muuten ei olisi auttanut mua. Suostuin koska ei ollut muuta vaihtoehtoa. Asumme yhdessä kämppiksinä, nukumme eri huoneissa. Miehellä on edelleen meidän hääkuva seinällä, minun kuva lompakossa ja sormus sormessa. Mulla on tunteita miestä kohtaan mutta miehestä en ota selvää, pystytään kuitenkin puhumaan välttämättömät asiat. Itselläni on vahva tunne, että päädytään vielä aloittamaan alusta ja yhteen, koska en ole täältä hetkeen lähdössä mihinkäään suuren summan takia. Miehen luona on turvallista olla, mutta kaikki riippuu miehestä. Kannattaako meidän yrittää ja miten sanon miehelle tunteistani?
Kommentit (12)
Miksi olet yhtä äkkiä suuria summia velkaa miehelle? Se ei ihan selvinnyt.
Mutta joo, mä en todellakaan haluaisi suhdetta ihmiseen, joka on kylmästi vain jättänyt jo kerran ilman syytä. Toivottavasti mies ymmärtää, että ansaitsee parempaa.
Musta tuntuu, että sun ex mies on liian hyvä sulle, etkä pysty arvostamaan häntä ja kaikkea sitä mitä hän tekee sinun vuoksesi. Tälläinen fiilis tuli sinun aloituksesta.
Mitä hittoa minä just luin 😳
Omat asiat kuulostavat kun ihan mukavilta nyt.
"Suomeen en voi palata." Ai et vai? Onko niin kovat rikokset tehty?
Vierailija kirjoitti:
Saat olla kiitollinen miehelle, että hän suostuu auttamaan sua.
Olen kiitollinen ja helpottunut että mies auttoi mua, vaikka sanoi ettei voi luottaa täysin. Jouduin sairaalaan ja tuli muitakin ongelmia, joten mies hankki mulle vakuutuksen, maksoi sairaalamaksut ja lääkkeet jne eli mies elättää mua tällä hetkellä. Luottamuspulan takia mies pyysi, että muutan sen luo, etten vaan käytä hyväksi ja taas häivy. Olen käytännössä aivan riippuvainen miehestä, vaikka oli mulla rahaa ennen kuin kaikki kurja tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa minä just luin 😳
Omat asiat kuulostavat kun ihan mukavilta nyt.
Ole kiitollinen, että asiasi ovat hyvin. Onneksi mies auttoi mua ja olen siitä ikuisesti kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kiitollinen ja helpottunut että mies auttoi mua, vaikka sanoi ettei voi luottaa täysin. Jouduin sairaalaan ja tuli muitakin ongelmia, joten mies hankki mulle vakuutuksen, maksoi sairaalamaksut ja lääkkeet jne eli mies elättää mua tällä hetkellä. Luottamuspulan takia mies pyysi, että muutan sen luo, etten vaan käytä hyväksi ja taas häivy. Olen käytännössä aivan riippuvainen miehestä, vaikka oli mulla rahaa ennen kuin kaikki kurja tapahtui.
Asiat täytyy keskustella selväksi. Jos et tosiaan ole nyt kusettamassa, koska sairastuit ja mies on "sopivasti" apuaan antamassa, niin kerro se hänelle. Tehkää vaikka lainapaperit ja jankuta niin selväksi nuo hommat, että molempien olo helpottuu; miehen, koska voi luottaa ja sinun, koska ei tarvitse koko ajan olla varpaillaan ja miettiä näitä. Arki kulkee, kun homma on taputeltu, eikä väärinkäsityksiä tule.
Olkaa nyt vaan kavereita ja exiä toisillenne. Mitään tunteita ei tarvita. Ne tulevat aikanaan, jos tulevat, ja voi ehkä olla mahdollisuus aloittaa puhtaalta pöydältä. Tuo mieshän on aivan mahtava tyyppi, kun petetyksi tulemisen jälkeenkin haluaa sun parasta. Sormus sormessa ja vihkikuva seinällä. Wau. Mutta älä nyt ainakaan anna mitään toiveita miehelle, koska tuntuu siltä, että haluaa sinut takaisin elämäänsä, ja pysyvästi. Vaikeaa tulee olemaan. Aika ikävästi kyllä teit. Enpä tunne ainoaakaan, joka vielä ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
"Suomeen en voi palata." Ai et vai? Onko niin kovat rikokset tehty?
En voi palata suomeen ja kumpikaan meistä ei halua elää suomessa, vaikka ei ainakaan vielä olla virallisesti pariskunta. Täällä on kaikki - meidän työt, koti, harrastukset ja ystävät. Mies tienaa täällä huomattavasti enemmän kuin voisi koskaan tienata suomessa. Olen sairaana, joten tällä hetkellä en pärjää yksin ja tarvitsen miestä muutenkin kuin pelkästään rahallisesti. Yritän joka päivä saada rakennettua luottamusta miehen kanssa, vaikka olenkin satuttanut miestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet yhtä äkkiä suuria summia velkaa miehelle? Se ei ihan selvinnyt.
Mutta joo, mä en todellakaan haluaisi suhdetta ihmiseen, joka on kylmästi vain jättänyt jo kerran ilman syytä. Toivottavasti mies ymmärtää, että ansaitsee parempaa.
Jouduin sairaalaan ja tuli muitakin ongelmia, joten mies hankki mulle vakuutuksen, maksoi sairaalamaksut ja lääkkeet jne eli mies elättää mua tällä hetkellä. Luottamuspulan takia mies pyysi, että muutan sen luo, etten vaan käytä hyväksi ja taas häivy. Olen käytännössä aivan riippuvainen miehestä, vaikka oli mulla rahaa ennen kuin kaikki kurja tapahtui. Eron jälkeen emme ole seurustelleet emmekä tapailleet muita, itse en pystynyt koska aiheuttamani ero oli valtava järkytys miehelle. Mies yritti ottaa yhteyttä monta kertaa, mutta puheluihin en vastannut ja estin miehen somessa. Sairaalasta kun soittivat miehelle niin tajusin ettei mies ollut vaihtanut numeroaan. Olen ollut miehen luona todella nöyränä ja aidosti kadun tekoani sekä pyytänyt vilpittömästi anteeksi. Haluan sen kaiken takaisin mitä meillä oli ennen eroa, mutta se vaatii kovasti töitä ja on myös kiinni miehestä ja miehen tunteista mua kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että sun ex mies on liian hyvä sulle, etkä pysty arvostamaan häntä ja kaikkea sitä mitä hän tekee sinun vuoksesi. Tälläinen fiilis tuli sinun aloituksesta.
Ex-mies on liian hyvä ja kiltti, vaikka ei ole enää velvollinen auttamaan koska olemme eronneet. Mies ei ole katkera eikä ilkeä, vaikka on sanonut ettei voi täysin luottaa minuun ja on tiettyjä asioita, joita ei hyväksy. Mies ei ollut odottanut puhelua sairaalasta ja oli ollut yllättynyt kun hoitaja oli soittanut että vaimosi makaa sairaalassa. Tilanteeni selvisi miehelle nopeasti ja ehdotti että muutan miehen luokse, sillä ehdolla että maksan kaiken takaisin. Tapahtuneen jälkeen olen oppinut arvostamaan miehen apua enemmän kuin silloin kun olimme naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat täytyy keskustella selväksi. Jos et tosiaan ole nyt kusettamassa, koska sairastuit ja mies on "sopivasti" apuaan antamassa, niin kerro se hänelle. Tehkää vaikka lainapaperit ja jankuta niin selväksi nuo hommat, että molempien olo helpottuu; miehen, koska voi luottaa ja sinun, koska ei tarvitse koko ajan olla varpaillaan ja miettiä näitä. Arki kulkee, kun homma on taputeltu, eikä väärinkäsityksiä tule.
Olkaa nyt vaan kavereita ja exiä toisillenne. Mitään tunteita ei tarvita. Ne tulevat aikanaan, jos tulevat, ja voi ehkä olla mahdollisuus aloittaa puhtaalta pöydältä. Tuo mieshän on aivan mahtava tyyppi, kun petetyksi tulemisen jälkeenkin haluaa sun parasta. Sormus sormessa ja vihkikuva seinällä. Wau. Mutta älä nyt ainakaan anna mitään toiveita miehelle, koska tuntuu siltä, että haluaa sinut takaisin elämäänsä, ja pysyvästi. Vaikeaa tulee olemaan. Aika ikävästi kyllä teit. Enpä tunne ainoaakaan, joka vielä ymmärtäisi.
En ole käyttämässä miestä hyväksi enkä "kusettamassa" kuten ilmaisit. Oikeastaan teimme paperit yhteisasumisesta ja takaisinmaksusta ja olen sanonut miehelle monta kertaa, että ilman sopimustakin aion pysyä täällä. Olen pyytänyt anteeksi mutta en jankuta anteeksi antamista, koska en halua miehen ymmärtävän väärin. Tein todella väärin mutta olen kiitollinen miehen avusta. Minulla on vahvoja tunteita miestä kohtaan edelleen mutta yritän nyt ensin kaikessa rauhassa saada miehen luottamuksen puolelleni. Miten ollaan exiä keskenään?